Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Superb v testu ohromila Němce víc než domácí VW Passat, chválí ji hlavně kvůli motorům TDI
10.6.2024 | Petr Prokopec
Jsou to tentokrát auta nejen vycházející ze stejného základu, ale rovnou jakási dvouvaječná dvojčata. Němci by tedy měli mít tendenci tíhnout k domácímu zboží, ale netíhnou - Superb je levnější, pohlednější i inovativnější.
Po dlouhá léta byl Volkswagen Passat vedle modelu Golf domácí modlou, poslední generaci ale Němci nejlepší možnou známku v testu neudělili. Místo toho kombík odešel s dvojkou, přičemž kritika mířila hlavně k poměru hodnoty a ceny. Nyní si kolegové z Auto Bildu vzali na paškál Škodu Superb, tedy v podstatě dvojče Passatu, neboť vývoj obou vozů měla na povel mladoboleslavská automobilka. Té vedení koncernu VW dovolilo, aby se - dost možná naposledy - vrátila jak s liftbackem, tak s kombíkem. Passat oproti tomu dorazil už jen v druhé zmíněné verzi.
Němci zmiňují, že jak německé kombi, tak i Superb jsou velmi dobrou alternativou k SUV. Je to nicméně český zástupce, který je levnější, a to bez ohledu na zvolenou karosářskou verzi. Design Škody je podle nich nezaměnitelný, s čímž by asi nesouhlasil Niels van Roij, od Němců ale prostě získává víc bodů. Nejde však pouze o exteriér, nýbrž také o vzhled a pocity z interiéru. V tomto ohledu Superb boduje hlavně ovladači Smart Dials, které trůní na středové konzoli, mají integrovaný displej a lze je využít k řadě funkcí, nejen k nastavení teploty klimatizace či k vyhřívání a ventilaci sedadel.
Pomalu jedinou kritiku si tak Superb odnáší za některé zvolené materiály, třeba ony Smart Dials by více zapůsobily, pokud by byly z kovu a nikoli z plastu. To je však asi totéž, jako požadovat, aby vrcholek desetipatrového dortu zdobilo 15 třešní a nikoli 13. Ano, jistě by tomu tak mohlo být, jenže bez růstu cen by to asi nešlo. Stejně tak ovšem oněch třešní mohlo být pouze jedenáct, přičemž cena by zůstala tam, kde je nyní. I němečtí kolegové tak vlastně uznávají, že jejich stesk je do jisté míry projevem rozmaru.
My pro změnu můžeme brát jako nesmyslný jejich pláč po větší míře elektrifikace, po které volali i v případě Passatu. Když se totiž zadíváme na letošní tuzemské prodeje podle SDA, jasně zjistíme, že Superb má na kontě 2 291 dieselových, 456 benzinových a pouze 72 plug-in hybridních registrací. Je tedy jasně patrné, po čem klientela skutečně touží. A není tomu pouze u nás, ale i v Německu, kde se Superb vedle Passatu stal nadmíru oblíbeným služebním vozem. A jako takový zkrátka musí jezdit levně a daleko, i v Německu tak podle tamní KBA prodejně vládnou dieselové verze, třebaže ne tak jako u nás.
Kolegové vyzkoušeli sedan se základním TDI (150 koní), stejně jako kombík s luxusní výbavou Laurin a Klement, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 193 koní. Chválu zmiňují v obou případech, v tom prvním hlavně v souvislosti se spotřebou (pod 6 l/100 km) a dojezdem (přes 1 000 km), ve druhém je pak vyzdvihováno ticho v kabině a komfort od podvozku, byť 18palcová kola obouvající pneumatiky s 45procentním profilem již nějaké ty nerovnosti k vašemu pozadí propustí.
Známku si pak sice Superb z prvního stručnějšího testu zatím neodnáší, nicméně když si uvědomíme, že je stejně velký jako Passat, ovšem ve srovnání s tím získává více bodů v oblasti ceny, exteriéru a kabiny. Pokud by tedy kolegové s vlastními penězi dorazili do showroomů Škody a VW, kupní smlouvu by uzavřeli v těch prvních. Větší políček tedy snad domácímu týmu ani nemohli udělit. Na srovnávací test obou aut jsme tedy velmi zvědavi, i když aktuálně se zdá, že k němu z „politických důvodů” raději ani nedojde.
Je jedno, zda jde o liftback či kombík, Němci jsou z nového Superbu ohromeni víc než ze spřízněného domácího Passatu. I proto, že zástupce Volkswagenu je dražší a méně líbivý. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild, SDA, podle tamní KBA
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva