Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Octavia nezvládla losí test, výmluvy na hybridní techniku už nezaberou
1.6.2020 | Petr Prokopec
Zvládání tohoto vyhýbacího manévru považujeme u moderních aut za samozřejmé, ale není tomu tak. Máslo na hlavě má podruhé v krátké době i Škoda, a to i se svým klíčovým modelem.
Škoda se dosud velmi ráda chlubila vlastním vývojem. Nejde přitom o pouhé marketingové klišé, neboť i když má mladoboleslavská automobilka přístup do koncernových skladů, jednotlivé komponenty musí sama sladit v jeden fungující celek. To se jí dosud dařilo velmi dobře, i proto se z kdysi vysmívané značky stal jeden z nejdůležitějších evropských výrobců. Souběžně s tím se však začínají zvyšovat očekávání publika, která nemusí být vždy naplněna.
Již minulý týden jsme si posvítili na výsledky Škody Superb iV v losím testu, který uskutečnil švédský magazín Svět techniky neboli Teknikens Värld. Plug-in hybridní kombi v něm bohužel selhalo. V jeho případě lze do jisté míry ukázat prstem na chybu v základu. Problémy ve stejném testu měl i VW Passat GTE, u něj se na rozdíl od Škody s hybridní technikou počítalo od začátku.
Teknikens Värld ovšem neotestuje pouze hybridní kombíky, na paškál si bere i konvenční auta a mezi nimi i nic menšího než novou Škodu Octavia. Ani tento model se nemá čím chlubit, byť jeho výsledek je lepší než u vlajkové lodi značky. To ale manažery z Mladé Boleslavi potěší jen stěží, neboť králem je tentokrát jednooký je mezi slepými.
Octavia zvládla test projet s pouze rychlostí 70 km/h, při zvýšení tempa o dva kilometry se vůz po zatížení začal hrnout stranou. Došlo tak na kontakt s kužely, stejně jako na ztrátu stability. Octavia tak následně měla problémy i s návratem do původního jízdního kruhu. Pokud byste se tak náhlé překážce museli vyhýbat na nějaké užší cestě, možná byste skončili ve škarpě.
Problém je podle Švédů v tom, že systém kontroly stability (ESP) je v případě Octavie nastaven velmi špatně, přičemž zrovna její naladění spadá do ranku vlastního vývoje. Pokud si uvědomíme, že jde již o druhý přehmat stejného druhu za krátkou dobu, je to na pováženou.
Za dobrý výsledek je přitom považována rychlost o 10 procent vyšší, za minimální přijatelný 72 km/h. A existují vozy, které se s rychlostí dostanou i přes 80 km/h. Pro srovnání s nejnovější konkurencí, například Toyota Corolla se zvládne mezi kužely proplést bez problémů rychlostí 74 km/h. Japonské kombi daleko lépe zvládá potlačit úvodní nedotáčivost a v podstatě využívá následné tendence k lehčímu ustřelení zádě. Losí test tak v jeho podání vypadá jako elegantní procházka růžovým sadem, Škodě Octavia elegance chybí, nakonec se na to podívejte sami.
Losí test se nepovedl ani Škodě Octavia, ke schválení potřebovala mezi kužely projet bez problémů tempem alespoň 72 km/h
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 3 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 6 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva