Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Octavia nezvládla losí test, výmluvy na hybridní techniku už nezaberou
1.6.2020 | Petr Prokopec
Zvládání tohoto vyhýbacího manévru považujeme u moderních aut za samozřejmé, ale není tomu tak. Máslo na hlavě má podruhé v krátké době i Škoda, a to i se svým klíčovým modelem.
Škoda se dosud velmi ráda chlubila vlastním vývojem. Nejde přitom o pouhé marketingové klišé, neboť i když má mladoboleslavská automobilka přístup do koncernových skladů, jednotlivé komponenty musí sama sladit v jeden fungující celek. To se jí dosud dařilo velmi dobře, i proto se z kdysi vysmívané značky stal jeden z nejdůležitějších evropských výrobců. Souběžně s tím se však začínají zvyšovat očekávání publika, která nemusí být vždy naplněna.
Již minulý týden jsme si posvítili na výsledky Škody Superb iV v losím testu, který uskutečnil švédský magazín Svět techniky neboli Teknikens Värld. Plug-in hybridní kombi v něm bohužel selhalo. V jeho případě lze do jisté míry ukázat prstem na chybu v základu. Problémy ve stejném testu měl i VW Passat GTE, u něj se na rozdíl od Škody s hybridní technikou počítalo od začátku.
Teknikens Värld ovšem neotestuje pouze hybridní kombíky, na paškál si bere i konvenční auta a mezi nimi i nic menšího než novou Škodu Octavia. Ani tento model se nemá čím chlubit, byť jeho výsledek je lepší než u vlajkové lodi značky. To ale manažery z Mladé Boleslavi potěší jen stěží, neboť králem je tentokrát jednooký je mezi slepými.
Octavia zvládla test projet s pouze rychlostí 70 km/h, při zvýšení tempa o dva kilometry se vůz po zatížení začal hrnout stranou. Došlo tak na kontakt s kužely, stejně jako na ztrátu stability. Octavia tak následně měla problémy i s návratem do původního jízdního kruhu. Pokud byste se tak náhlé překážce museli vyhýbat na nějaké užší cestě, možná byste skončili ve škarpě.
Problém je podle Švédů v tom, že systém kontroly stability (ESP) je v případě Octavie nastaven velmi špatně, přičemž zrovna její naladění spadá do ranku vlastního vývoje. Pokud si uvědomíme, že jde již o druhý přehmat stejného druhu za krátkou dobu, je to na pováženou.
Za dobrý výsledek je přitom považována rychlost o 10 procent vyšší, za minimální přijatelný 72 km/h. A existují vozy, které se s rychlostí dostanou i přes 80 km/h. Pro srovnání s nejnovější konkurencí, například Toyota Corolla se zvládne mezi kužely proplést bez problémů rychlostí 74 km/h. Japonské kombi daleko lépe zvládá potlačit úvodní nedotáčivost a v podstatě využívá následné tendence k lehčímu ustřelení zádě. Losí test tak v jeho podání vypadá jako elegantní procházka růžovým sadem, Škodě Octavia elegance chybí, nakonec se na to podívejte sami.




Losí test se nepovedl ani Škodě Octavia, ke schválení potřebovala mezi kužely projet bez problémů tempem alespoň 72 km/h
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 4 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 7 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 16:58 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB