Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová pravidla EU řádí i v nabídce VW. Vyřadily z ní jednu z ikon, co u Škody?
24.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
1. září se blíží a s postupujícím časem vypadávají z nabídek automobilek další a další vozy. Poslední oběť je překvapivá a ani u škodovky nepanuje pohoda.
Prakticky každý den mluvíme o čistkách, které ve svých řadách provádějí automobilky v důsledku příchodu nové metodiky měření spotřeby a emisí, který doprovází nástup nové emisní normy Euro. Podle nové procedury WLTP musí do 1. září letošního roku homologovat všechna auta v prodeji - stará i nová - a protože je to technicky velmi náročné, méně žádané verze buď nechávají na později nebo zcela vyřazují z nabídek. Druhý krok mívá navíc často souvislost s tím, že nové testy spotřebu a emise zvyšují, což se ne vždy hodí nebo vyžaduje další úpravy, které třeba u vozů na konci životního cyklu nejsou ospravedlnitelné. Nová euronorma pak pro změnu omezuje i množství emitovaných pevných částic u benzinových motorů, což nezřídka vyžaduje doplnění filtru pevných částic. A to situaci jen dále komplikuje.
Čistky jsou to velké a dosud stále ještě nevíme, jakých modelů se také dotknou. Nejjasněji je zřejmě u BMW, které nabídku zredukuje i spoustu zajímavých vozů, zmiňovali jsme ale také dopady na Subaru, Audi, Porsche či naposledy Peugeot. Zdálo se však, že kosa nepadla na kámen u Volkswagenu, což bylo docela překvapivé - právě německá automobilka má totiž neskutečně široké portfolio, jehož homologace a vlastně i příprava na homologaci zaberou moře času. VW by tak muselo nové certifikaci a další úpravám věnovat neskutečný potenciál, to se ale nestalo.
Paradoxně zprávy z Austrálie naznačily, že nabídka se bude oklešťovat i u VW a pohled do konfigurátoru automobilky to potvrzuje. Stejně jako v jiných případech ze hry nevypadávají tuctové modely, ty jsou totiž žádány ve velkém, ale ty výjimečné. Kufry si tedy už nyní sbalil Golf GTI v základním provedení, tedy „to pravé GTI”, které nejvíce holduje každodennímu využití. Pořídit si můžete již jen ostřejší variantu GTI Performance s 245 koňmi, o které už nyní VW ví, že ji bude moci prodávat také po 1. září.
Tento krok může na první pohled vypadat jako podivný, koneckonců pohonnou jednotku užívají všechna provedení stejnou, liší se pouze koncový výkon, také točivý moment a zpřevodování. Problémem je však skutečnost, že i přes drobné rozdíly je třeba provést čtyři různé certifikace a automobilka si zkrátka vybírá, co musí do září stihnout a co ne. GTI Performance má zelenou, základ schytal stopku.
Nutně to neznamená, že už nikdy nebude v nabídce, co přesně nás čeká ale automobilky jednoduše nejsou schopny říci. Náznakem budoucnosti budiž ony zprávy z Austrálie, kde se od září bude prodávat jen Golf GTI Performance s 245 koňmi doplněnou sedmistupňovým DSG. Šestistupňový manuál dostal padáka a do nabídky už se nevrátí. Pro úplnost dodejme, že v českém konfigurátoru Golf GTI s 230 koňmi ještě najdete, ale je to dáno jen jeho neaktuálností.
Pokud vás zajímá jiná česká souvislost, pak v nabídce Škody chybí spřízněná Octavia RS zcela a ve všech verzích. Do září jsou veškeré výrobní kvóty vyprodány, a protože ani v jejím případě se neví, kdy a jak bude dle nových pravidel homologována, není tento model nabízen vůbec. Kdy přesně a v jakých provedení se do nabídky vrátí, automobilka nebyla schopna obratem sdělit a připustila, že recertifikace všech modelů v nabídce tíží i ji.
Upřesnění bychom se měli dočkat ještě dnes a požádali jsme také o informace týkající se dalších modelů. Jakmile budeme vědět více, článek doplníme nebo navážeme dalším.
VW Golf GTI je nyní k mání jen ve verzi Performance s 245 koňmi a automatickou převodovkou. Jen u té je totiž zatím jisté, že v nabídce přežije 1. září
Škodu Octavia RS dnes nekoupíte v žádné verzi, ani jako RS 245. Do nabídky se má vrátti, ale kdy, není jasné - opět kvůli novým pravidlům EU
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva