Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Dacia Sandero ukázala svůj vzhled na ilustracích, i větší a stylovější zůstane levná
11.3.2020 | Petr Prokopec
Debut rumunské novinky, stejně jako Loganu třetí generace, má přinést více místa v kabině i vyspělejší exteriér. Pod kapotou se možná ukáže 140 hybridních či 150 benzinových koní.
Letos bychom se kromě jiného měli dočkat i nové generace Dacie Logan a Sandero. Jak sedan, tak i hatchback mají debutovat v říjnu na autosalonu v Paříži a kdyby náhodou žádný neproběhl, že online premiéra se má konat během léta. Dnes tu máme nové neoficiální ilustrace AutoWeeku ukazující, že se obě varianty hodlají tvářit daleko vyspělejší. Pomůže jim k tomu jak výraznější čelní maska, tak zejména užší světlomety vedle ní.
Výraznější posun oproti současnosti se nicméně očekává v zadních partiích. Boční prosklení bude postupně stoupat, což by mělo přinést i lehčí zvýšení zadních lamp. Vůz tak bude vypadat mnohem prostorněji a zároveň také dynamičtěji. Jak ovšem naznačily špionážní snímky, madlo víka zavazadelníku bude nejspíše i nadále zapuštěné do nárazníku. To znamená, že při horším počasí se ke svým kufrům dostanete jen se špinavýma rukama či s nasazenými rukavicemi.
Spíše než zevnějšek či kabina nás ovšem zajímá technika, hlavně pak prostor pod kapotou. Je více než jisté, že s levnější verzí modulární platformy CMF-B dorazí moderní motory, tedy hlavně litrový tříválec, který bude tvořit základ nabídky. K mání by měl být v atmosférické formě jako náhrada za zrušenou čtyřválcovou jedna-šestku, kromě toho se však pochlubí také turbem a 100 koňmi. Jejich přenos ale nejspíše bude mít na povel pouze manuál.
Kde ovšem již vstupujeme na pole spekulací, to je vyšší pásmo nabídky. Zde se může a také nemusí objevit přeplňovaná jedna-trojka, která by vozu mohla dodat až 150 koní. Takový výkon evropské Sandero a Logan dosud neměly. Dacia by tak pro tyto varianty snadno mohla oprášit název Sport a zároveň přijít také s vyšší cenou. Kromě manuální převodovky by se motor dočkal také dvouspojkového automatu.
Problémem však jsou nové přísnější emisní limity, které Dacia musí rovněž dodržovat. A co více, napomoci by měla i mateřskému Renaultu. Je tak dost možné, že na vrcholu nakonec nebude stát jedna-trojka, ale naopak se vrátí již zmiňovaná atmosférická jedna-šestka. Pouze v doprovodu elektromotoru a lithium-iontových baterií o kapacitě 1,2 kWh. Toto provedení by totiž srazilo CO2 razantně dolů a přitom by nabídlo zhruba 140 koní.
Je tak otázkou, zda se u Dacie rozhodnou zaplácnout dvě mouchy jednou ranou či zkusí přísnějším limitům vyhovět jinými způsoby. To se ale dost možná dříve než v létě nedozvíme. Výroba by měla i nadále probíhat v továrně v rumunském Pitesti, cenově se Sandero i Logan budou nadále držet u země. Přesto je nutno počítat s tím, že nový vzhled i technika mají vyhnat pořizovací minimum o přibližně 5 000 až 7 500 Kč vzhůru.
Dacia Sandero se ukázala na nových neoficiálních ilustracích...
...jenž vychází z posledních špionážních snímků. Ty nám přitom odhalily také kabinu
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva