Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife se znovu mění, tohle je teď z nejznámější zatáčky trati
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loni to odnesl tzv. Flugplatz, na němž je teď o poznání složitější „vzlétnout” a ani start letošní sezóny se neobejde beze změn. Teď došlo na Brünnchen.
Na Severní smyčce Nürburgringu najdeme řadu sekcí, které jsou známé snad každému fanouškovi rychlých kol. Z pohledu širokého obecenstva ovšem není slavnějšího úseku než toho, který dostal označení Brünnchen. Nachází se na čtrnáctém kilometru okruhu a je složen ze dvou pravotočivých zatáček a krátké rovinky.
Vlastně není tím nejzajímavějším, je ale daleko nejlépe dostupný. Totiž, na spoustu míst více jak 20kilometrového okruhu musíte dojít pěšky, nevedou k nim žádné cesty sjízdné autem, u Brünnchenu je obrovské parkoviště hned u silnice. Takže pokud se někdo jde na Ring podívat i z „zvenčí” skončí primárně tady. A pochopitelně, kde jsou lidé, jsou i kamery, takže situace odehrávající se právě v Brünnchenu uvidíte na internetu daleko nejčastěji - „Youtube corner” se tomuto úseku nepřezdívá náhodu.
Dnes tato sekce zdaleka neodpovídá původnímu rozložení trati, neboť rovinku dělil ostrý horizont, díky kterému si automobily mnohdy hrály na letadla. Kromě toho zde nechyběl ani most, oba prvky však vzaly za své během rekonstrukce, jenž proběhla v letech 1970 a 1971. A letos nás čeká další, na první pohled méně významná změna, ve výsledku ale může ovlivnit mnohé.
V Brüchennu se totiž odehrává i dost nehod, a to zejména na výjezdu z něj. Relativně rychlá zatáčka následující rovinku svádí k odvážným manévrům, jenže její povrch a opačné než ideální klopení posílá řidiče ven z trati. Za ní následuje kačírek, štěrk, ve kterém pak většina chybujících řidičů ztratí naději na korekci a havaruje. Že svět hltá právě tyto záběry - ať už s tím souhlasíme nebo ne - je bez diskuze.
Pro letošek s nimi už ale nelze počítat. Už loni byl tento úsek lehce upraven spolu s Flugplatzem, aktuální snímky tamního patriota Dala Lomase ale jasně dokumentují, že je tu další změna - šotolinový povrchu lemující trať je nahrazován dlaždicovými bloky. Tím se znovu podstatně změní profil okruhu, ačkoliv na samotné trati nedojde k jediné změně - bloky disponují o poznání větší přilnavostí než štěrk či hlína a počítejme s tím, že budou využívány jako kus trati. A pokud ne, výlety do kačírku tu budou minulostí stejně jako většina nehod.
Ze strany majitelů jde samozřejmě o navýšení bezpečnosti, neboť především nováčci právě v těchto místech kvůli podcenění obou slepých zatáček končí ve svodidlech. Nyní tak dostanou více prostoru na korekci své chyby a je třeba uznat, že tato změna bude účinná. Lze ji racionálně chápat - trať bude bezpečnější, obsluha Nürburgringu bude mít méně práce s úklidem po nehodách a trať zůstane otevřená po delší čas se všemi pozitivy pro provozovatele i návštěvníky. Jenže jsou tu i jiné faktory.
Je to jako kdybyste sebrali horské dráze horizontální zlomy - návštěvníci nebudu zvracet, vysoká géčka nikomu neublíží, ale... nebude to horská dráha. Nordschleife lze udělat bezpečnější a méně náchylnější k chybám řidičů na tisíci místech, ale pokud všechna změníme, bude to ještě Nordschleife? Nemluvě o tom, že změna této pasáže umožní dosažení vyšší rychlosti, což dost možná zamává s celkovými časy a všechny dosavadní rekordy poněkud devalvuje.
Posuďte sami, jako každá změna to bude mít svá plus i minus. Realitu uvidíme už za pár týdnů, kdy se okruh znovu otevře veřejnosti. Do té doby si můžete projít čeho se na něm raději vyvarovat, ať už bude Brünnchen vypadat jakkoli...
Sekce Brünnchen přijde o štěrk v okolí trati, na jehož místo se nastěhují betonové dlaždice
Takto vypadalo nejznámější divácké místo na Nordschleife doposud. A že se na něm děly věci...
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva