Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife přemýšlí, kudy dál. Ve hře je i změna samotné trati
6.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jak bude nadále vypadat Nordschleife, máme snad možnost ovlivnit v dotazníku. Na výběr je zlepšení bariér, vytvoření šikan nebo úprava aut.
Současná situace kolem Severní smyčky Nürburgringu je vám pravděpodobně dobře známa. Po březnové tragické nehodě při závodě byly postupně zavedeny rychlostní limity na 200 či 250 km/h, a to napřed jen při závodech, později i při turistických jízdách. Omezení pak začala platit i na dobu, kdy si někdo - typicky automobilka - pronajme celý okruh sama pro sebe, aby mohla testovat svá auta. Nebo se pokusit o rekord na kolo, čímž podobné pokusy byly v podstatě zakázány.
Před pár dny se nicméně objevila informace, že právě tohle pravidlo bude zrušeno, že když si pronajmete trať sami pro sebe, budete moci jezdit, jak rychle chcete. A také dalo současné vedení okruhu dohromady dotazník, ve kterém se fanoušků táže, jaké by podle nich bylo nejlepší opatření pro zamezení nehodám podobných té březnové.
Otázek tu je spousta, například za jakým účelem na Ring jezdíte, kolik vám je a jestli máte raději Audi nebo BMW. Ty podstatné ale směřují k tomu, že dotazovaný zvolí, jaké úpravy Ringu jsou podle něho vhodné či nevhodné. Možnosti jsou tři: vylepšení bariér okolo trati, změna půdorysu samotné trati či zachování současných rychlostních limitů, a konečně omezení výkonu aut či aerodynamické „Nürburgring kity”, které by zajistily, aby auta vždy zůstala na silnici.
Vezměme to od konce. Každý výrobce či závodní tým chce, aby jeho auto zůstalo na silnici při všech myslitelných podmínkách u daného auta, protože vzlétnutí znamená dost velký problém, ať už jedete 250 km/h po okruhu nebo po Autobahnu. A co největší přítlak také znamená vyšší rychlost v táhlých zatáčkách a že takových je na Nordschleife dost. Jenže přítlak musíte nastavit tak, aby auto také bylo schopno dosáhnout nějaké použitelné maximálky.
Druhá možnost je nesmysl ještě více, protože úprava jediného horizontu či zatáčky by v praxi znamenala, že bychom mohli všechny dosavadní rekordy zahodit a začít úplně od nuly. A takový Stefan Bellof už svých 6:11,13, dosud absolutní rekord Smyčky, vážně nezajede. Všechny automobilky, které by chtěly být v žebříčku, by si musely okruh pronajmout znovu a znovu po něm jezdit. A také bychom přišli o unikátní kus historie motorsportu.
Jako jediná rozumná varianta se nám zdá první volba, zlepšit ochranu diváků před auty, nad kterými piloti ztratili kontrolu. V klíčových místech by tak mohla být zvýšena a zesílena svodidla či provedeny podobné úpravy, aby se auto mělo mnohem menší šanci dostat ven, mezi diváky. Ovšem, riziko tragédie nelze eliminovat nikdy, lze je jen co nejvíc snížit.
Zdá se také, že automobilky, které na zachování Ringu bez omezení a se současným půdorysem mají teoreticky velký zájem, se moc nesnaží nějak se do rozhodování vedení okruhu vměšovat. Přitom to vypadá, že popostrčení správným směrem by se vedení vážně hodilo. Snad takhle nicméně zafunguje onen dotazník, který můžete vyplnit v němčině zde nebo v angličtině zde. Jak to dopadne, se nechme překvapit - a snad to překvapení nebude příliš nepříjemné.
Jaké změny čekají Nordschleife, máme snad možnost ovlivnit v dotazníku (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel