Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan přiznává, že výroba klasických osobních aut je jeho Achillovou patou
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci se v posledních letech až příliš soustředili na crossovery a SUV. Jejich prodeje sice stoupají, celkově však značka poněkud strádá.
Před více než deseti lety Nissan ve světle klesajících prodejů tehdejší generace modelu Altima oznámil, že namísto klasických osobních vozů hodlá upřít svou pozornost ke crossoverům a SUV. V té době si prakticky každý ťukal prstem na čelo a považoval daný tah za bláhový. Jak se ovšem nyní ukazuje, analytici značky byli prozíravější než zbytek automobilového světa. Z nově příchozího Nissanu Qashqai první generace se tak rázem stal hit, který postupně ovlivnil i skladbu nabídky konkurence a zároveň mohl být považován i za první vlaštovku opravdu nemalého hejna značky, do nějž patří třeba Juke, X-Trail, Pathfinder nebo Navara.
Nyní se ovšem ukazuje, že sázka na jednu kartu - i když jí je trumfové eso - nemusí nutně znamenat definitivní výhru. Díky pozornosti věnované právě crossoverům a SUV totiž začala divize klasických osobních vozů trpět ještě více než před onou dekádou. Podle zpráv z Austrálie totiž celkové prodeje značky za loňský rok poklesly o 14 procent, samotné osobní vozy pak zaznamenaly dokonce propad třicetiprocentní, tedy mnohem vyšší než u konkurence.
Pro letošek je propad osobáků ještě výraznější, neboť celkové registrace Nissanu jakožto značky narostly o 20 procent (samotný trh se přitom zvedl pouze o čtyři). Australská divize osobních vozů ovšem hlásí 16procentní propad a zdaleka není sama. Stejný vývoj byl totiž zaznamenán také v Indii či dokonce ve Spojených státech, kde sice prodej crossoverů, SUV a lehkých užitkových vozů narostl o 15 procent, osobáky jsou však dole o 13 %, což srazilo i růst značky o 3 %.
Šéf australského zastoupení značky Richard Emery tak dodává, že klasické osobní vozy jsou Achillovou patou Nissanu. A naznačuje, že značka jednoduše musí velkou část své pozornosti znovu zaměřit na tyto segmenty trhu. Začít s tím přitom musí pobídkami hlavně dealeři, neboť samotná automobilka prý v nejbližší budoucnosti nepřijde s žádným zásadním obratem ve svém smýšlení nebo nabídce.
To se ovšem snáze řekne, než udělá, neboť pro automobilku již nejsou hlavní motivací maximální možné prodeje. Místo toho se Nissan hodlá soustředit na navýšení zisku i zůstatkové hodnoty svých vozů, což má vylepšit loajalitu zákazníků. Proto prý dealeři nemají nabízet velké slevy a opatrně mají přistupovat také ke spolupráci s autopůjčovnami a firmami, které nakupují ve velkém, a tak již dopředu počítají s nižšími cenami.
Díky tomu zde máme patovou situaci, kdy jednoduše prodejcům vedení řve do jednoho ucha, že se musí snažit prodávat vozy jako Micra nebo Pulsar za každou cenu. Druhé ucho je však pro změnu zásobováno řečmi o tom, že ona cena by měla být co nejvyšší a rozhodně beze slev, což asi není pro dealery zrovna ideální stav.
Jak jsme ovšem uvedli výše, motivace ze strany automobilky hned tak nepřijde, neboť podle Emeryho se nové osobní vozy mají objevit až někdy na konci dekády. Řeč je ovšem v tomto směru pouze o australském trhu a nakonec i těch evropských, v Americe by dané propady mohl zvrátit příchod nové generace Nissanu Maxima. Zda se tak ale stane, to budeme s jistotou vědět až někdy v příštím roce.













Nissan přiznává, že prodeje osobních vozů jako je Pulsar, nejsou aktuálně zrovna světoborné. Zlepšení mají nejprve dosáhnout dealeři, sama značka zasáhne až s koncem dekády
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva