Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nezapnutý pás prince Philipa odhalil skrývané privilegium královské rodiny
28.1.2019 | Mirek Mazal
Je to věc, kterou nikdo rozumný neschvaluje, pokud se ale někdo v autě nepřipoutá, obvykle se spokojíme s konstatováním, že je to jeho hloupost. Britská královská rodina je ale jiný případ a z jednoho nezapnutí je rázem velký poprask.
Britská královská rodina musí potýkat se stále bouřlivějšími následky havárie prince Philipa u panství Sandringham Estate. Nejde tu o samotnou nehodu, chybu na silnici může udělat každý, ale spíše o všechno, co ji následovalo. Britové mají pocit, že s jejich na jednu stranu milovanými, na druhou ale bedlivě sledovanými šlechtici se má zacházet jako s jakýmkoli jinými občany země a to se v tomto případě zřejmě neděje.
Prvním problémem byl už fakt, že vévoda z Edinburgu nebyl po nehodě zbaven možnosti řídit. To je velmi neobvyklé u 97letého člověka, který způsobí relativně vážný incident, s tím se ale Britové ještě smířili. Horší bylo, když princ Philip o pár hodin později dostal k dispozici nový exemplář svého oblíbeného auta a na silnici vyrazil nepřipoutaný.
Britové na to zareagovali velmi pohoršeně. Je to špatný příklad pro ostatní a podle převládajícího názoru ve společnosti by členové panovnického rodu měli být pro ostatní vzorem, nikoli naopak. Modrá krev není důvodem ignorace zákonů platných pro každého, které v Británii stejně jako u nás jasně říkají, že řidič musí být připoután, neexistuje-li legální důvod (např. zdravotní) tak neučinit.
Tisk se tak začal v tomto případu nimrat a zjistil, že šlechta řídí nebo se vozí nepřipoutaná i proto, že to může dělat snáze než kdokoli jiný. Přímo Jaguar Land Rover má členům královské rodiny na zvláštní žádost dodávat auta s odpojeným upozornění na nezapnutí bezpečnostního pásu. Jistě, toto upozornění si dnes může v autě různými způsoby vypnout každý a je jen na něm, aby věděl, kdy se má připoutat a co případně riskuje opakem. Je ale přece jen něco trochu jiného, když totéž činí vrcholný reprezentant země s podporou domácího výrobce.
Zveřejněné informace vyvolaly špatné nálady ve společnosti. Britové jsou vládcům schopni odpustit mnohé, ale v této kauze přetéká pohár trpělivosti a občané hromadně vyžadují více zodpovědnosti. „Bez ohledu na elektronické upozornění by měl Philip používat pás. Je dost starý na to, aby věděl, co má dělat. A upřímně, cítím, že projevuje neúctu vůči ostatním. Lidé ovlivňující veřejnost, kteří porušují zákon, vysílají špatné poselství,“ kritizoval situaci Lawrence Waterman z bezpečnostní rady.
Všem by mělo být jasné, že zapnutý pás prokazatelně zachraňuje životy. Sám Philip se o tom přesvědčil, při zmíněné nehodě, kdy jeho Freelander skončil převrácený mimo komunikaci a manžel britské královny zůstal připoutaný na sedadle bez vážných zranění. Tehdy naštěstí pás použil, proč tak neučinil o pár hodin později, je záhadou. Jak ale můžete vidět v galerii níže, se stejným úkonem mívá problémy i jeho žena, sama královna Alžběta II. Moudré to není - nezapnuté pásy mohou za více než čtvrtinu úmrtí na silnicích a je docela tristní, když si to neuvědomují lidé, kteří jsou všem tak na očích.






Princ Philip běžně jezdí bez pásu, ale před zaviněnou autonehodou si ho prozřetelně nezapomněl zapnout...
...jeho žena Alžběta II. má evidentně problém s tímtéž. Jaguar Land Rover prý celé rodině dodává na zvláštní žádost auta s vypnutým upozorněním na nezapnutý pás
Zdroj: The Sun
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 3 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 6 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva