Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nenecháme nikoho vyrábět náš Defender,” říká Land Rover, vzkříšení nebude
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není důležité, zda se britská značka s miliardářem Ratcliffem nedohodla, či vše byl jen výmysl médií. Původní Defender se zkrátka už nevrátí.
Před pár dny se médií začala šířit informace, že originální Land Rover Defender není až tak zcela po smrti. Vzkříšení modelu měl mít na svědomí britský miliardář a zakladatel chemického impéria Ineos Jim Ratcliffe. Ten se podle zpráv měl blížit uzavření dohody s vedením automobilky, na jejímž základě by měl zapůjčené nejen duševní vlastnictví, ale zároveň by odkoupil i některé obráběcí nástroje a součásti výrobní linky.
Řadě fanoušků legendárního off-roadu tak svitla nemalá naděje, neboť nová generace Defenderu poněkud vyměkne. Ratcliffova kreace měla oproti tomu zůstat u původních schopností, jenž by okořenila moderní pohonnou jednotkou. Rázem bychom tak měli čest s vozem, který by dost možná zastínil i originál Land Roveru. A možná právě proto se znovuvzkříšení Defenderu nedočkáme.
Mluvčí britské automobilky totiž veškeré spekulace popřel s tím, že „nenecháme nikoho, aby vyráběl náš Defender“. Značka pak zároveň v oficiálním prohlášení uvedla, že „neexistují plány na znovuzahájení výroby předchozí generace Defenderu - ten bude navždy ikonou Land Roveru. Zároveň zůstává klíčovou částí naší produktové strategie, neboť práce na nástupci již začaly.“
Aktuálně je přitom otázkou, zda veškeré spekulace byly založeny na skutečném jednání či zda se Land Rover s Ratcliffem nedohodl. Mluvčí společnosti Ineos pouze uvedl, že na pokyn miliardáře nebude tyto zvěsti jakkoliv komentovat. Co to přesně může značit, zvažte sami.
Originální Defender tedy bohužel zůstává definitivně po smrti a my tak můžeme jen čekat na nástupce, který dorazí v roce 2018. Je ovšem nad slunce jasnější, že ze stejného či alespoň hodně podobného těsta nebude, Defender zkrátka byl, je a navždy bude jen jeden.
























Land Rover Defender již vzkříšen nebude, spekulace o možné odprodeji duševního vlastnictví značka dementovala
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva