Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun
30.6.2024 | Petr Miler
Jaký nadšenec by nechtěl auto, které vytře zrak všem okolo, aniž by je napadlo, že se to může stát? Takové vozy existují, ale bývají drahé, tento vás nezruinuje. Tedy aspoň ne při pořízení.
Jsem přesvědčen, že není možné milovat rychlá auta a nemilovat sleepery, spáče, prostě auta působící jako odpočívající kobra po dobré svačině, která je ale kdykoli schopna začít rozdávat rány, jako by zrovna zaháněla do kouta Vémolu. Takové vozy vypadají více či méně nevinně, no rozhodně nevypadají jako silniční stíhačky, ve skutečnosti jimi ale jsou.
Sleeper asi nepostavíte z Ferrari nebo Porsche, jinak se ale fantazii meze nekladou. Pozitivně překvapit může kdeco od škodovky po bavorák, ale ruku na srdce, ideálem je vůz mainstreamové značky, který je upraven tak, že to nedává moc znát. A čím starší a tuctovější je, tím lépe. Auto na fotkách níže tedy není dokonalý sleeper, protože je to sice Opel, ale také červené kupé s písmeny OPC v označení. Současně je to ale také už víc než 20 let starý vůz, do kterého by málokdo řekl, že „pojede”. Ale on jede. A jak.
První generace Astry OPC ostatně nemá pověst bůhvíjakého děla, zkraje měla „jen” atmosféricky plněný motor 2,0. To až v roce 2002 přišla přeplňovaná verze s výkonem 200 koní, to by ale dnes nikoho do kolen nedostalo, třebaže s 1 250 kg hmotnosti tohle auto nikdy nejelo špatně - stovka za 7,5 sekundy a maximálka 240 km/h nejsou zlé parametry. Použitý motor Z20LET ale měl vždy značné rezervy a daly se z něj dolovat docela jiné výkony. Přesně tímto směrem byl posunut vůz, který je předmětem dnešního článku.
Jeho motor je opravdu řádně překopaný, dostal kované písty a ojnice od Wossnera s lepším chlazením, tužší pružiny ventilů od Piperu, nové vstřikovače Deka, větší turbo od Pulsaru, mezichladič Mishimoto, nové sání, výfuk, váhu vzduchu, řídicí elektroniky a dále „drobnosti” jako odolnější spojku. Výsledek? 412 koní výkonu a 481 Nm točivého momentu na kolech. Pořád v autě o hmotnosti okolo 1 250 kg, to už něco znamená.
Zrychlení na stovku je u předokolky irelevantní, ze 100 na 200 km/h ale vůz zrychluje za méně než 9 sekund. Pro představu, to jsou časy někde na úrovni Astonu Martin V12 Vantage, BMW M3 F80, Porsche 911 GT3 991, dřívějších evolucí Nissanu GT-R... Prostě se bavíme o dynamice pár let starých supersportů ve voze, který většina lidí bude považovat za trapně „vytuňákovaný” střep ze zlomu milénia, konkrétně z roku 2003. Auto tedy působí zachovale, jinak si ale ponechává svou jednoduchost a snad jen kola OZ Superleggera naznačují, že tady se neladilo za pomoci dílů od pumpy.
Vůz pochopitelně není nový, na tachometru má 246 tisíc km, majitel ale říká, že technicky je zachovalý stejně jako vizuálně a bez potíží dokáže využívat veškerý svůj výkon i díky adekvátně upravenému podvozku a brzdám. Koupit ho bude jistě riziko, rozpadnout se může kdykoli, potenciální odměna je ovšem sladká - dynamika aut za miliony jen za 12 000 Eur, tedy asi 300 tisíc Kč, v nenápadném balení. Berte, nebo nechte být, je to jen vás.
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 1 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 2 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 3 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 4 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 5 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 6 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 7 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 8 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 9 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 10 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 11 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 12 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nenápadný drtič iluzí majitelů spousty drahých supersportů může být váš jen za 300 tisíc korun - 13 - Opel Astra G OPC 2.0 Turbo 2003 sleeper prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Není obvyklé, abyste se k autu takového výkonu a dynamiky v nenápadném balení dostali za takové peníze. Také jde o dost starý a jetý vůz, ovšem to jeho „sleeperovitost” jen podporuje. Foto: Vos, publikováno se souhlasem
Zdroj: Opel Astra G OPC2 2.0 Turbo@Marktplaats
Bleskovky
Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
před 4 hodinamiPřijde vám nové BMW M5 nesnesitelně těžké či ošklivé? Počkejte, až uslyšíte jeho zvuk
30.6.2024Překopaná legenda Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala v akci, zní stejně hrozivě jako vypadá
28.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejslavnější autosalon světa je definitivně mrtvý, organizátoři vzdali snahu o další pokračování
1.6.2024Nový T-Roc poprvé nafotili při testech. Změní se minimálně, VW prý nechce měnit, co funguje, ale proč to u jiných modelů dělá?
1.6.2024Švýcaři napravili největší chybu krásné Alfy Romeo s motorem od Ferrari, bohužel až 14 let po konci výroby
1.6.2024Číňané po odhalení Porsche za cenu Octavie prohlašují, že další novinka překoná i Rolls-Royce či Maybach, znovu levně
1.6.2024Britové požadují zvýšení povolené rychlosti na dálnicích, vláda na 59 let starém limitu nesmyslně trvá
1.6.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.02. 12:33 - jerry
- BMW F20 120D Problém s motorem. 07.02. 12:13 - Ďáblík
- Hledám auto do 200k, zn. naprosto netuším co dělám 07.02. 11:30 - Čaukošmňaukoš
- Vw golf 3, spojka nerozpojuje 07.02. 10:27 - paliv
- Policejní kontroly a měření 07.02. 08:48 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 07:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.01. 20:56 - rutak11
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.01. 20:46 - M.Z.