Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý magazín vydal „první rozhovor s Michaelem Schumacherem od jeho nehody”, teď po něm jde jeho rodina
21.4.2023 | Petr Miler
„Žádné ubohé a polovičaté věty od přátel, ale odpovědi od přímo něj, 54letého Michaela Schumachera!” praví anotace článku německého Die Aktuelle. Ten pak v závěru rozhovoru sám přiznává, že odpovědi byly vygenerované umělou inteligencí. Co mohl v reakci na to čekat?
Ani nevíte, jak moc bychom byli rádi, kdyby některé věci byly pravdou. I nám chybí Michael Schumacher, legendární německý pilot, který se doslova z ničeho vypracoval v jednu z největších světových sportovních celebrit a v průběhu dvou dekád vládl Formuli 1 jako málokdo před ním i po něm. Bohužel měl po ukončení své kariéry nehodu na lyžích, při které došlo k poškození mozku. A byť je technicky naživu, nejspíše se od něj už nikdy nedočkáme ani holé věty.
Je to smutné, velmi smutné, ale je třeba se s tím smířit. Jak přesně si Schumi vede, neví nikdo, rodina drží veškeré informace pod pokličkou. Vycházet tak můžeme z toho, co čas od času prozradí jeho rodina nebo jeho nejbližší přátelé. Další legenda jménem Jean Todt se mimo jiné nechal slyšet, že Michael „dělá pokroky, ale má problémy s komunikací”. Představa, že by za této situace rozdával rozhovory, je naprosto absurdní.
Přesto se německý magazín Die Aktuelle pokusil vyvolat zdání, že takový rozhovor získal. Na obálce jeho posledního vydání stojí: „Světová senzace! První (senzační) rozhovor!” s Schumiho fotkou na pozadí. Pod tím následují věty: „Zní to klamavě skutečně. Co je za tím,” které jsou tak jedinými, jenž tu naznačují podstatu. I anotace rozhovoru pak říká: „Žádné ubohé a polovičaté věty od přátel, ale odpovědi od přímo něj, 54letého Michaela Schumachera!” Až v jeho závěru je pak prozrazena skutečnost - o odpovědi se postaral v podstatě chatbot od firmy Character.ai.
Schumacher tedy pochopitelně žádný rozhovor nikomu nedal, podle všeho vůbec nemluví. Ani věty jako: „Je to mnohem lepší než před lety. S pomocí svého týmu mohu dokonce znovu stát sám a dokonce i pomalu ujít pár kroků,” tedy nejsou skutečné. Být vše uvozeno stylem: „Co by Schumi řekl?” asi by to nebyl problém, byť i to by bylo trochu morbidní. Ale tohle je prostě falešná senzace absolutně z ničeho a tápeme nad tím, čemu mohla pomoci jinému krom většímu nákladu Die Aktuelle.
Není tedy divu, že se rodina Michaela Schumachera proti takovému kroku okamžitě ohradila a na Die Aktuelle poslala armádu svých právníků. Není to poprvé, Die Aktuelle už dříve fabuloval o Schumacherově stavu a vztazích Corinny, pilotovy manželky. V soudních přích ale vždy vyhrál, tentokrát dost pravděpodobně zašel příliš daleko. Žádný rozhovor na každý pád nevznikl a nejspíše vzniknout ani nemohl. Je to smutné, ale je to zkrátka tak.
![Německý magazín vydal „první rozhovor s Michaelem Schumacherem od jeho nehody”, teď po něm jde jeho rodina - 1 - Michael Schumacher Mercedes F1 Nordschleife 2013 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Německý magazín vydal „první rozhovor s Michaelem Schumacherem od jeho nehody”, teď po něm jde jeho rodina - 2 - Michael Schumacher Mercedes F1 Nordschleife 2013 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Německý magazín vydal „první rozhovor s Michaelem Schumacherem od jeho nehody”, teď po něm jde jeho rodina - 3 - Michael Schumacher Mercedes F1 Nordschleife 2013 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Rozhovor Die Aktuelle s Michaelem Schumacherem není skutečný. Magazín to nakonec přiznává, ale až poté, co všechny cíleně zmate. Stačí se podívat na obálku magazínu níže. Foto: Mercedes-Benz
| Ferrari legend Michael Schumacher's family are planning legal action against a German magazine which published an AI-generated 'interview' with him.
— Ferrari News (@FanaticsFerrari) April 20, 2023
On the cover, a strapline reads ‘it sounds deceptively real’ and inside, it emerges that responses were generated by AI. pic.twitter.com/hReJuScPmp
Zdroj: Daily Mail
Bleskovky
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
před 8 hodinamiRealitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Martin a "Diggia" jsou mimo hru včera 14:52
- Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary včera 12:34
- Sepang: Na čele po 1. dnu Quartararo před #93 včera 11:27
- Sepang Test - 1. den průběžně včera 11:07
- Začínají testy MotoGP v Sepangu 4.2.2025
Nejnovější články
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
před 8 hodinamiNěmci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
před 9 hodinamiPorsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
před 11 hodinamiUž i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
včeraČínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva