Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý král ztráty hodnoty koupený v ČR dnes stojí jako Octavie, nový přišel na 5 milionů
15.2.2020 | Mirek Mazal
Žádný zhuntovaný vrak, ale pořád velmi solidně vyhlížející vůz s nikterak vysokým nájezdem dnes nestojí více než nová Škoda Octavia, přitom jde o Audi A8 W12 ve špičkové výbavě. Litujeme kohokoli, kdo si jej koupil jako nové.
Audi A8 jistě patří mezi vozy plnící požadavky vrcholných manažerů, kteří chtějí mít ve flotile vůz z Ingolstadtu místo osobního tryskáče. Nová limuzína s delším rozvorem dnes stojí v základu 2 801 900 Kč, lepší technika a vyšší výbava ale cenu snadno posune až k 5 milionům korun. Na stejné peníze přišly i vrcholné verze předchozí generace tohoto modelu poháněné poctivým dvanáctiválcem, které se dnes objevují v prodeji za až absurdně nízké ceny.
Audi A8 L 6,3 W12 bylo v rámci nabídky značky vrcholem a jeho kupci museli být velmi bohatými lidmi, aby si mohli dovolit snášet ztrátu jeho hodnoty. Vlajkové lodě Audi, BMW a Mercedesu jsou obecně premianty poklesu hodnoty, od Audi jsme tu měli kupříkladu kousek, který během 18 900 najetých kilometrů pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč. Dnes vám ukážeme jeden exemplář pořízený v Česke republice, který je opět nabízený u nás a s cenou padl až nebezpečně blízko nule.
Nejde o žádný vrak, ale udržovanou dvanáctiválcovou (nebo „dwanáctiwálcowou”?) limuzínu, na níž jen místy najdete známky opotřebení sotva odpovídající nájezdu necelých 116 tisíc kilometrů. Její technická i elektronická výbava je pořád blízko špičce vývoje, ovšem její cena odpovídá leda průměrné nové Octavii. Prodávající hovoří dokonce o „udržovaném autu po solidním majiteli” a nic nenasvědčuje tomu, že by realita byla podstatně odlišná. Přesto je dnes vůz nabízen za 600 tisíc Kč s možností odpočtu DPH. Oproti původní pětimilionové cenovce je to zlomek někdejší hodnoty.
Třetí generace A8 s velkorysým interiérem přetéká doplňkovým sortimentem, například zaujme automaticky odklápěný volant při nástupu, elektrické dovírání dveří, odvětrávané masážní sedačky s pamětí, elektrická zadní sedadla, vyhřívaný volant, okenní roletky, televizní tuner pro cestující vpředu i vzadu, čtyři zóny automatické klimatizace, panoramatická střecha nebo vzduchové odpružené všech čtyř poháněných kol.
O tempo jízdy se stará 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec naladěný na výkon 368 kW (500 koní) a 625 Nm. Hladkou změnu převodů reguluje osmistupňový automat, který zvládá akceleraci na stovku za 4,7 sekundy. Typický omezovač zasahuje při 250 km/h, i když by náhrada soukromého tryskáče jistě mohla zrychlovat i dále.
Nenucené přesuny si někdo užíval jen zřídka, zmíněných 115 924 kilometrů na takové auto není skoro nic. Každý kilometr jízdy v krémovém luxusu tak někoho přišel na 38 Kč, což nemusí znít jako moc, dokud si nedáte dohromady účet za obyčejnou cestu z Prahy do Brna a zpět - nějakých 16 tisíc korun leckdo vydělává celý měsíc. Nízká současná cena je dána hlavně obavami druhých a třetích majitelů z vysokých provozních nákladů, které mohou a nemusí být nemístné. Kdo si ale troufne, ten může vyhrát jackpot, v tomto autě je nepochybně mnohem více faktické hodnoty, než kolik mu přisuzuje trh. Jen to zkrátka není koupě bez rizika.


























Audi A8 L předchozí generace je jedním z králů ztráty hodnoty. Tento kousek po najetí cca 116 tisíc kilometrů nestojí skoro nic - z původních milionů zbylo 496 tisíc Kč bez DPH
Zdroj: AAA Auto
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 7 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 10 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva