Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německo má za sebou další hlasování o zrušení neomezené rychlosti na dálnicích
17.9.2020 | Petr Prokopec
Zelení se rozhodli v Německu zavést stotřicítku na dálnicích, jako u nás a snížit i maximální možné tempo na okreskách a ve městech. Byl to ale možná až příliš ambiciózní pokus o utažení šroubů.
Pokud Německu můžeme něco závidět, pak jsou to dálnice. Staví se totiž rychlejším tempem než čtyři kilometry za rok, vyšší je zároveň i jejich kvalita. A co více, na většině úseků nemusíte sledovat přístrojový štít, ale jednoduše jet tak, jak dovolují vaše schopnosti, auto, okolní provoz a aktuální podmínky vůbec.
V Německu to funguje, tamní dálnice jsou statisticky nejbezpečnější v Evropě. Přesto je neomezená rychlost dlouhodobě trnem v oku zejména aktivistům a zástupcům zelených politických stran, neboť - když už nefunguje bezpečnostní rétorika - má vyšší rychlost aut znamenat vyšší spotřebu paliva a tedy více emisí CO2. Německý parlament je tak stále častěji svědkem hlasování o zachování či zrušení daného privilegia a tento týden se jím stal opět.
Včera byl na jeho půdě projednán další návrh Zelených, který měl zavést na všech Autobahnech jednotný limit 130 km/h. Mimo to měla začít na okreskách platit osmdesátka a ve městech dokonce pouze třicítka. Radnice by nicméně dostaly možnost maximální rychlost navýšit v místech, kde to okolnosti dovolují.
Jakkoliv ale návrh měl podporu německé federální agentury KBA či ministryně pro životní prostředí Svenji Schulze, její vlastní strana SPD se již postavila proti němu. Stejně jako ministr dopravy Andreas Scheurer či kancléřka Angela Merkel a jejich partaje CDU a CSU. Zelení tak ve výsledku zůstali osamocení, načež bylo omezování limitů pro tuto chvíli zamítnuto. Německá kancléřka ostatně již v srpnu avizovala, že momentálně jsou tyto diskuze bezpředmětné, země řeší důležitější věci.
Neznamená to však, že neomezené limity budou díky tomu v Německu zachovány na věčnost. Zelení proti nim vystupují stále častěji, přičemž jednou mluví o maximální rychlosti 120 km/h, podruhé o oné stotřicítce. Stejně tak se různí i důvody, proč by na omezování mělo dojít, přičemž nejčastěji je výhybka přehazována mezi ochranou životního prostředí a navýšením bezpečnosti. Už při této nekonzistenci se nelze neúspěchu divit, jednou to ale zkrátka vyjít může a cesty zpět už bude jen stěží.
V Německu se o zavádění plošného dálničního limitu mluví a hlasuje stále častěji, neomezená rychlost ale zatím stále odolává. Foto: Patrick Seeger, DPA
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch