Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německá Škoda Kodiaq není tak dobrá jako ta česká, říká britský novinář. Proč?
3.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přišel na trh jako německý ekvivalent Škody Kodiaq a jako takový by měl být lepší. Jenže VW Tiguan Allspace lepší není. A říká to Brit, kterého stěží označíte za zaujatého.
Na sklonku loňského roku německý magazín Auto Bild otestoval Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace, dva koncernové SUV sourozence cílící na úplně stejnou klientelu. Z tohoto srovnání především kvůli nižší ceně vzešel jako vítěz Tiguan. Za menší peníze nabídl i více muziky, což je přitom přesně to, s čím byla dosud spojovaná Škoda. Nezdálo se tedy, že by Auto Bild byl vůči českému SUV zaujatý.
Nyní je pro změnu na světě recenze Mata Watsona z britského Carwow a prodlouženému Tiguanu se od něj mnoho chvály nedostalo. Kritizován je hlavně za omezený prostor ve druhé a třetí řadě sedadel, což je vskutku udivující, neboť vůz měří na délku o pár milimetrů více než Kodiaq. Problém zde ale není jen s místem pro nohy, ale především s celkovým uspořádáním celé třetí řady sedadel a praktičností řešení prostoru pro cestující vůbec.
Není tomu tak u předních míst, kde Mat oceňuje velké množství úložných schránek. Ty jsou prakticky všude, kam se podíváte - mezi sedadly, pod sedadly, na palubní desce i v její spodní části. Hlavní schránka před spolujezdcem ale není zrovna prostorná, v rámci plastů ve spodní části interiéru vpředu pak Volkswagen zvolil příliš laciné materiály.
Ještě tvrdší plasty čekají vzadu, tedy alespoň v případě výplně dveří. Zvenčí tu pro změnu máme zastarale a levně vypadající světlomety, ačkoliv za jejich pořízení dáte nemalé peníze. Typicky „italskou“ finesou je pak servisní poloha stěračů. Pokud totiž chcete kupříkladu omýt čelní okno pod nimi, pravděpodobně si odřete lak - abyste tomu zabránili, je zapotřebí zapnout a vypnout zapalování.
Dnes již poměrně obvyklé jsou falešné koncovky výfuku, jejichž tvar a hlavně velikost by mohly svádět k domněnce, že pod kapotou je minimálně osmiválec. Není tomu tak, o pohon se stará dvoulitrový diesel, jehož koncovky jsou pod vozem a vedou směrem k silnici. Přesto Watson dodává, že za bodykit R-Line byste si měli připlatit, neboť nemalou měrou zvyšuje přitažlivost vozu.
Jak je na tom Allspace jízdně? V podstatě naprosto stejně jako pětimístný Tiguan, což není nic negativního. Zpoza volantu vůz působí spíše jako osobní auto než mohutné SUV, přičemž 2,0 TDI se vyznačuje slušným zátahem. Pokud ovšem jezdíte spíše po městě, měli byste zvážit benzinový 1,5litrový čtyřválec, stejně jako není třeba pohon všech kol, pokud nechcete být v terénu častěji než doma.
Jaké je tedy závěrečné hodnocení? Podle Mata stojí Tiguan Allspace za zvážení, nicméně pokud prý toužíte po sedmimístném SUV, existují lepší alternativy. A je docela paradoxní, že tou nejzajímavější má být právě Kodiaq, který Watson rovnou doporučuje ke koupi bez jakéhokoliv přemýšlení. Ač má také tvrdší plasty, zaplatíte za ně méně a ještě dostanete navrch více praktičnosti a prostoru - tedy přesně to, co člověk s koupí sedmimístné verze hledá především...












Mat Watson nebyl z Volkswagenu Tiguan Allspace tak nadšený jako ze Škody Kodiaq, hlavně kvůli praktičnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva