Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli asi poslední pravověrné BMW. Má manuál, spoustu tlačítek, neváží tuny a ani není drahé
před 8 hodinami | Petr Prokopec
Myslíte si, že jsme vám teď popsali náš vlhký sen, který s praxí současné existence BMW nemá nic společného? Mýlíte se, v koutě nabídky značky se krčí nové provedení roadsteru Z4, které tohle všechno nabízí. A skutečně zarazí, že nestojí ani miliony.
Když BMW v roce 2018 přišlo s třetí generací roadsteru Z4, jednalo se v případě mnichovské automobilky o velký návrat k plátěné stahovací střeše. Předchozí měla kovovou skládací, přesto není ta současná lehčí. Stávající provedení je nejen větší, zároveň také musí hostit větší počet asistenčních systémů. Nakonec je tak sympatické, že startuje na zhruba 1,4 tuny hmotnosti, což je nejen na mnichovské poměry velmi slušné.
Přesto všechno ale nadšenci na úvod nejásali, neboť Z4 bylo k mání jen s osmistupňovým automatem. Ten pak sice oslovuje většinu klientely, ovšem stále existovala také velmi početná skupina lidí, kteří toužili po daleko těsnějším propojení s vozem. Zrovna ty BMW začalo dráždit v nemalé míře, neboť u sesterské Toyoty Supra nakonec na instalaci manuálu došlo. Japonské kupé přitom užívá mnichovské techniky, absence tří pedálů u Z4 tak byla o to více tristní.
Němci se ale nakonec pochlapili a lidem možnost řadit „fofrklackem“ dali. Manuál tak spojili s vrcholnou variantou M40i, která jej začátkem roku dostala v rámci paketu Pure Impulse. Nyní právě toto provedení otestovali kolegové z německého Auto Bildu a hlásí velkou spokojenost - pokud pro vás peníze utracené za „nesmysl” nejsou problém, prý byste s koupí tohoto auta neměli váhat.
Však si sami zkuste spočítat, kolik roadsterů s motorem vpředu, pohonem zadních kol a manuálem si dnes můžete koupit. Kromě Z4 tu máme víceméně jen Mazdu MX-5, pár výjimek se najde v supersportovním segmentu, to je vše. A nic z toho se cenově neblíží atraktivitě Z4, kterou jako by BMW zapomnělo zdražovat. S dvoulitrovým čtyřválcem je k mání od 1,2 milionu korun, M40i startuje na 1,69 milionu Kč. A pokud chcete Pure Impulse s řadou dalších řidičských vylepšení, musíte přidat ještě 162 578 Kč. To není moc, však třeba základní M4 s podobnou technikou startuje na 2 436 200 Kč. A stylem si se Z4 nemůže tykat.
Těž situace níže Z4 fandí. Lépe vybavenou Mazdu MX-5 se 184 koňmi dostanete za prakticky stejné peníze jako základní Z4, to je přece zvláštní. A nejsou zdaleka jediné zajímavé aspekty, roadster BMW „starou školu“ vyznává celkově. Uvnitř totiž narazíte nejen na fyzický ovládač iDrive, ale také na celou řadu klasických tlačítek. Ta se už ani v Mnichově dnes moc nenosí, Z4 se tak ovládá mnohem intuitivněji než jeho modernější sourozenci. Manuál pak řadí jemně a skutečně vás lépe propojí s vozem, stejně jako precizní řízení. Stále ale můžete počítat s tím, že roadster není nekompromisní okruhová střela, nýbrž dennodenně použitelný vůz.
Odlehčené šasí vhodně kooperuje s adaptivními tlumiči a 19palcovými předními a 20palcovými zadními pneumatikami, pročež z vás vůz nevytřese duši, ale naopak nabízí ideální kompromis mezi komfortem a případnou zábavou v zatáčkách. V tomto ohledu lze zmínit, že pohon zadních kol nehodlá řidiče nikdy vyděsit. I když tedy náhle dupnete na plyn s trochu zakrouceným volantem, záď sice má tendenci jít bokem, ovšem ne nepředvídatelně.
K tomu všemu přihoďte zvučný třílitrový šestiválec v přední části a pro dvojici cestujících dostačující 281litrový zavazadelník v té zadní, a máte rázem recept na naprostou spokojenost. A cena je opravdu relativně nízká, zvláště když si uvědomíte, že podobná nabídka se nebude opakovat. Z4 totiž za nějaké dva roky skončí, a i kdyby dostalo nástupce, ten již nebude tak lehký, šestiválcový, „manuální”, s tlačítky... Nic podobného se prostě už nevrátí.
Z4 třetí generace se nakonec dočkala manuálu, byť ve formě příplatkové výbavy. Nicméně každá utracená koruna se vyplatí, toto je nabídka, která se už opravdu nebude opakovat. Foto: BMW
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nejčtenější články
- V Norsku se v červenci prodalo už jen 47 spalovacích aut. Dokonale ukazují, pro co se elektřina vůbec nehodí
20.8.2024 - Němci vyzkoušeli asi nejlepší verzi obytného VW Transporter, jako ojetý je překvapivě levný
20.8.2024 - Hořící tahač Tesly nakonec uzavřel dálnici na 16 hodin. Lidé museli zůstat 800 m daleko, hasiči to po pár hodinách vzdali
21.8.2024 - Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo
21.8.2024 - Šéf Lamborghini říká, že auta mu od covidu prodává YOLO efekt, asi proto je jeho novinka tak nudná
21.8.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.19. 20:29 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 09.19. 20:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.19. 18:02 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 16:20 - Eda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB