Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí

Poslední modely Peugeotu jsou velmi líbivá a už proto populární auta, prodejně se jim na dnešní dobu daří velmi dobře. Němci ale říkají, že ve Francii zašli v některých ohledech moc daleko a forma dostává přednost před funkcí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí

2.3.2022 | Petr Prokopec

Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí

/

Foto: Peugeot

Poslední modely Peugeotu jsou velmi líbivá a už proto populární auta, prodejně se jim na dnešní dobu daří velmi dobře. Němci ale říkají, že ve Francii zašli v některých ohledech moc daleko a forma dostává přednost před funkcí.

Pro Peugeot se virtuální palubní deska zvaná i-Cockpit stala jedním z poznávacích znamení. Francouzská automobilka jej navíc neustále inovuje, jak dokázala i u SUV 3008. To je dnes jedním z klíčových modelů značky, který oslovuje až statisíce Evropanů ročně a v roce 2018 dokonce prodejně překonal aktuálně oblíbenější typ 2008. Ten ale nikdy 200 tisíc lidí za rok neoslovil, na rozdíl od 3008.

Větší z obou sourozenců se v roce 2016 ukázal ve druhé generaci, předloni navíc prošel faceliftem. Vůz se v jeho rámci pochlubil radikálně překopanou přídí, stejně jako novinkami na zádi. Změnami nicméně prošla rovněž technika, a jak asi v této chvíli již tušíte, rovněž zmiňovaný i-Cockpit.

Francouzi mimo jiné zvětšili uhlopříčku středové obrazovky na 10 palců, přičemž většinu funkcí ukryli to palubního systému. Na rozdíl od konkurenčních automobilek nicméně ve hře ponechali sedm fyzických tlačítek, které umožňují přímý přístup k rádiu, klimatizaci, navigaci, nastavení vozidla, telefonu, mobilním aplikacím a varovným světlům. Majitele hybridního provedení pak dále mohou počítat ještě s osmým tlačítkem, které je zavede do menu s elektrickými funkcemi.

Nejde o jediné fyzické ovládací prvky, další najdeme na volantu i na středovém tunelu, kde slouží voliči jízdních režimů. Nicméně oproti minulosti je počet tlačítek opravdu minimální, načež interiér působí neskutečně čistě. To však neznamená, že by byl naprosto praktický. Alespoň dle německého Auto Bildu, který si inovovaný Peugeot 3008 loni v březnu převzal na dlouhodobý test. S vozem pak naši kolegové zatím najeli 39 980 km a zatím nehlásí plnou spokojenost.

Problémem se stal právě i-Cockpit, který je značně neintuitivní - dle Němců zkrátka Francouzi upřednostnili formu před funkcí. Jakkoliv tedy kabina působí na úrovni, o což se stará jak čistý design, tak i materiály opravdu vysoké kvality, řada lidí mu na chuť nepřijde. I proto, že pomocnou ruku příliš nepodává hlasové ovládání. Nicméně to je problematické prakticky ve všech autech, ve kterých se objeví, bez ohledu na to, zda je stvořili Francouzi či třeba Němci.

Nejde nicméně o jedinou výtku. Lidé z buildu si dále stěžují na objem zavazadlového prostoru, který se kvůli bateriím o kapacitě 13,2 kWh zmenšil ze standardních 520/1 580 na 395/1 347 litrů. Při sklopených sedadlech sice nejde o zas až takový problém, nicméně v takové chvíli se na palubu vejdou pouze dvě osoby. Pro rodinu s dětmi ale již zavazadelník hybridního provedení nemusí být dostačujícím. Pro řidiče pak dále bude poněkud nevyhovující jízdní pozice. Tady pro změnu dostaly přednost snahy snížit papírové emise.

Na druhou stranu je třeba zmínit nemalý komfort, jenž umocňují přední masážní sedadla. Stejně jako je třeba brát v potaz design vozu, zvláště pokud se rozhodnete pro dvoubarevný lak. S výkonem 300 koní je pak francouzské SUV i poměrně rychlé, byť o sportovní verzi se pochopitelně nejedná. Rozhodně ale nepočítejte s tím, že byste jezdili za udávaných 1,3 litru na sto kilometrů, nebo že zvládnete 59 km čistě na bateriový pohon.

Suma sumárum tu tedy nemáme zrovna jednoznačně zvednutý palec nahoru, přičemž z pohledu Čechů lze zmínit ještě jeden problém, a to cenu. Ta u verze Hybrid4 startuje na 1,2 milionu Kč, což je zvláště kvůli omezení praktičnosti poměrně vysoká suma. Lépe se vám tak spíše povede s 1,5litrovým dieselem, který sice disponuje pouze 130 koňmi, ty si však v praxi řeknou o méně než 8,7 l/100 km, což je reálná spotřeba benzin-elektrického provedení. A s cenou začíná na 707 tisících Kč.


Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí - 1 - Peugeot 3008 2021 facelift nove foto 01Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí - 2 - Peugeot 3008 2021 facelift nove foto 02Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí - 3 - Peugeot 3008 2021 facelift nove foto 03
Faceliftovaný Peugeot 3008 sice vypadá dravě, ovšem za volantem budete mít problém s virtuálním kokpitem, který není intuitivní. Komplikací je také zavazadelník umenšený akumulátory hybridního pohonu. Foto: Peugeot

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.