Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali vrcholná SUV Hyundai a Škody. Které vítězí nezaujatým pohledem?
..0000 | Petr Prokopec
Klání těchto dvou značek jsou u nás jablkem sváru a s nadhledem je rozsoudit snad ani nelze. Jak tedy souboj Kodiaqu a Santa Fe vidí Němci, pro které nejde o srdcovou záležitost?
Hyundai loni přišlo se zcela novým Santa Fe. Korejské SUV přitom narostlo do délky, šířky i v rámci rozvoru, načež svými rozměry dokonce překonalo Škodu Kodiaq. Ta přitom bude na mnoha evropských trzích pro novinku jedním z největších soupeřů, pročež německý Auto Bild neváhal, a obě SUV postavil proti sobě. Vyhraje přitom toto srovnání odvážně stylizované Hyundai, či naopak Škoda držící se designově při zemi?
Pokud by měl rozhodovat vzhled, pak Kodiaq bude vedle Santa Fe obvykle hrát druhé housle, ač byste na něm jinak spočinuli se zalíbením v oku. Zejména maska chladiče korejského zástupce na sebe strhává enormní pozornost a jen umocňuje velikost vozu. Škoda tak náhle vypadá jak o třídu menší auto, přestože ve skutečnosti na Hyundai ztrácí pouhých 73 milimetrů do délky a 8 mm do šířky.
Nicméně přestože je Kodiaq také o 7 mm nižší, v Mladé Boleslavi se lépe pracovalo s vnitřním prostorem. Ač tedy i Santa Fe může stejně jako český zástupce nabídnout sedm míst k sezení (ve výbavě Style je taková konfigurace již standardní, u Škody je ale třeba připlácet v každém případě), po jejich obsazení již máte k dispozici zavazadelník jen se 130 litry (oproti 270 litrům u „medvěda“).
Škoda pak korejskou konkurenci válcuje i dalšími rozměry zavazadelníku (547 - 1 625 litrů versus 560 - 2 005 litrů), zároveň zde máme i tradiční prvky Simply Clever. V předních dveřích tedy nechybí deštníky, ve víku palivové nádrže pak najdete škrabku na led. Ta je navíc osazena i lupou, abyste mohli lépe přečíst třeba tlak v pneumatikách. A opomenuta nebyla ani vyjímatelná svítilna.
Pokud tedy provedeme průběžné sčítání bodů, pak Škoda válí - jako ostatně skoro vždy - hlavně praktičností, zatímco Hyundai okouzluje vzhledem. Nastal tedy čas otočit klíčkem, přičemž Santa Fe má papírovou výhodu - pod kapotou má totiž 2,2litrový turbodiesel s 200 koňmi a 440 Nm točivého momentu, jenž doplnil osmistupňový automat a pohon všech kol.
Kodiaq oproti tomu disponuje „jen“ dvoulitrovým turbodieselem, 190 koňmi, 400 Nm a sedmistupňovou dvouspojkou. Systém 4x4 pak má na palubě rovněž, je s ním však o 50 kilogramů lehčí. Vlastně by proto nemělo překvapit, že na stovce je o čtyři desetiny rychleji (8,7 s versus 9,1 s). Nicméně poté Hyundai potvrzuje, že objem ničím nenahradíte.
Nicméně i přes rychlejší rozlet při vyšším tempu nakonec tato kategorie vyznívá spíše ve prospěch Škody, a to i přesto, že Kodiaq má o 11 litrů menší palivovou nádrž a při lehce vyšší skutečnou spotřebu (7,5 l/100 km versus 7,2 l/100 km) disponuje nižším dojezdem. Nicméně jeho podvozek pohlcuje nerovnosti lépe než ten korejský.
Dáno je to i tím, že Kodiaq dorazil do testu s nasazenými litými osmnáctkami a příplatkovým podvozkem DCC, zatímco Santa Fe ve vyšších výbavách již standardně počítá s 19palcovým obutím. Vizáži to samozřejmě prospívá, komfortu uvnitř však již tak moc ne. Ten pak ostatně zrovna příliš nenavyšuje horší odhlučnění než u Škody.
Kde ovšem Hyundai naplno prohrává, to je parketa, která dříve byla Korejcům vlastní. Jak asi již tušíte, jde o cenu, která v případě Santa Fe vystoupala na německém trhu na 53 600 Eur (cca 1,38 milionu Kč). To je o 7 450 Eur (asi 192 tisíc Kč) vyšší suma než u Škody s veškerými příplatky, což je zkrátka příliš vysoká propast.
Ač tedy Němci uznávají, že nové Hyundai Santa Fe je povedeným vozem a po stránce vizuální asi jen těžko bude hledat rovnocenného soupeře, vůči Škodě Kodiaq je méně praktické, hůře jezdící a především výrazně dražší. Pádu „až“ na druhé místo tak nedokáže zabránit ani pětiletá záruka a dvouleté servisní prohlídky.
Vizuální agresivitu a přitažlivost nelze novému Hyundai Santa Fe upřít...
...nicméně i přesto nakonec korejská novinka souboj se Škodou Kodiaq prohrála
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva