Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?
30.4.2018 | Petr Prokopec
Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?
Není tomu dlouho, co německý magazín Auto Bild porovnal kvality Škody Superb s Volkswagenem Arteon. Český vůz osazený vrcholnou výbavou Laurin & Klement z tohoto srovnání vyšel se ctí, díky vyššímu komfortu, praktičnosti či nižší ceně svého německého příbuzného nakonec porazil. Nyní přišla řada na úroveň Sportline, která se pro změnu rozhodla porovnat síly s Opelem Insignia, který do testu dorazil v čerstvě znovuzrozené sportovně laděné verzi GSi.
Tato písmena dříve odkazovala na sportovní vrcholy automobilky, dnes značí spíše něco mezi standardními modely a skutečně ostrými verzemi OPC. Dostanete tedy specifický vzhled, výbavu či ladění podvozku, na výkon ale sáhnuto není. To je ovšem i případ Superbu Sportline, který standardnímu výkonu přidává velmi podobná specifika. Srovnatelnější soupeře abyste pohledali.
Velmi blízké jsou si oba vozy i svými technickými parametry. V obou případech je pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, u Opelu ale produkuje 260 koní, tedy o 20 méně než u Superbu (zatím, během roku kvůli filtru pevných částic Superb o 8 koní přijde). Oba vozy standardně disponují pohonem všech kol, nicméně Superb sází na šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco Insignia si vystačí s konvenčním osmistupňovým automatem.
V rámci jízdní dynamiky ovšem český liftback poráží Opel na hlavu. Nejpatrnější je to při akceleraci na stovku, kterou Superb dává za velmi zajímavých 5,2 sekundy, Insignia potřebuje o výrazných 1,5 s více. Při akceleraci na 200 km/h je rozdíl relativně menší, nominálně ale ještě markantnější - stoupá na rovných 5 sekund (21,8 s versus 26,8 s).
Člověk ovšem není živ pouze jízdou v přímém směru, Němci vytáhli oba vozy i na okruh Contidrom, kde se pro změnu Superb dočkal porážky. S časem 1 minuta a 41,82 sekundy za Opelem o 1,7 sekundy zaostal. Stojí za tím hlavně skutečnost, že je osazen brzdami náchylnějšími k rychlejšímu vadnutí. Se studenými tak Škoda zastaví o více než metr později (36,4 m versus 35,3 m), se zahřátými o více než čtyři (36,9 m versus 32,7 m).
Pokud je tedy pro vás sportovní chování prioritou, nejspíše již nemusíte číst dále a dáte při rozhodování na první místo Opel. Nicméně trváte-li zároveň na praktičnosti, možná budete muset vše přehodnotit - Superb má výrazně větší zavazadelník (až 1 760 l versus 1 450 l). Kromě toho si i navzdory lehce vyšší hmotnosti řekne o méně paliva, v rámci celého testu v průměru spotřeboval 9,6 l/100 km. Insignia si řekla o 10,5 litru.
Zbývá něco dodat? Jistě, ještě jsme nemluvili o ceně. Ta je dalším českým triumfem, nicméně pouze z německého úhlu pohledu. U našich sousedů Insignia GSi osazená navíc ještě 20palcovými litými koly vychází na 48 800 Eur (cca 1 243 400 Kč). Za Superb Sportline, který dostal navrch progresivní řízení, ale dáte 45 810 Eur (1 167 200 Kč), tedy o poznání méně. Zdá se tedy, že Opel dokáže zaujmout jen dynamičností.
Superb tedy nabízí více dynamiky v přímce, nižší spotřebu, více prostoru a nižší cenu. Insignia je lepší na brzdách a hlavně kvůli tomu i rychlejší na okruhu. To se nám zrovna u těchto aut nezdá zase tak podstatné, Němci ale přesto nakonec dávají na první místo Opel.
U nás nakonec můžete volit podobně, neboť jakkoliv na tuzemském trhu ony silné i slabé stránky obou modelů zůstávají stejné, cena vše převrací. Opel si v českých luzích a hájích za Insignii GSi účtuje 1 014 900 Kč, tedy citelně méně než Škoda za Superb Sportline (1 142 900 Kč). Karty jsou rozdány vcelku jasně, volba je pouze na vás...
Škoda Superb Sportline, zvláště s unikátním lakem Dragon Skin, je působivou podívanou. U nás ale také poměrně drahou
Opel Insignia GSi vrací úder poladěným podvozkem i bodykitem, dražší je pak pouze v Německu
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nejnovější články
- Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
před hodinou - Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
před 3 hodinami - VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
včera - Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.23. 09:51 - pavproch
- BMW Divize 01.23. 09:23 - Předseda
- Škoda Auto obecně 01.23. 08:29 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 01.22. 21:33 - Kavis
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 01.22. 18:28 - woky
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.22. 17:13 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.22. 08:39 - Vrooom
- IT poradna 01.21. 15:30 - pavproch