Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?
30.4.2018 | Petr Prokopec
Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?
Není tomu dlouho, co německý magazín Auto Bild porovnal kvality Škody Superb s Volkswagenem Arteon. Český vůz osazený vrcholnou výbavou Laurin & Klement z tohoto srovnání vyšel se ctí, díky vyššímu komfortu, praktičnosti či nižší ceně svého německého příbuzného nakonec porazil. Nyní přišla řada na úroveň Sportline, která se pro změnu rozhodla porovnat síly s Opelem Insignia, který do testu dorazil v čerstvě znovuzrozené sportovně laděné verzi GSi.
Tato písmena dříve odkazovala na sportovní vrcholy automobilky, dnes značí spíše něco mezi standardními modely a skutečně ostrými verzemi OPC. Dostanete tedy specifický vzhled, výbavu či ladění podvozku, na výkon ale sáhnuto není. To je ovšem i případ Superbu Sportline, který standardnímu výkonu přidává velmi podobná specifika. Srovnatelnější soupeře abyste pohledali.
Velmi blízké jsou si oba vozy i svými technickými parametry. V obou případech je pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, u Opelu ale produkuje 260 koní, tedy o 20 méně než u Superbu (zatím, během roku kvůli filtru pevných částic Superb o 8 koní přijde). Oba vozy standardně disponují pohonem všech kol, nicméně Superb sází na šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco Insignia si vystačí s konvenčním osmistupňovým automatem.
V rámci jízdní dynamiky ovšem český liftback poráží Opel na hlavu. Nejpatrnější je to při akceleraci na stovku, kterou Superb dává za velmi zajímavých 5,2 sekundy, Insignia potřebuje o výrazných 1,5 s více. Při akceleraci na 200 km/h je rozdíl relativně menší, nominálně ale ještě markantnější - stoupá na rovných 5 sekund (21,8 s versus 26,8 s).
Člověk ovšem není živ pouze jízdou v přímém směru, Němci vytáhli oba vozy i na okruh Contidrom, kde se pro změnu Superb dočkal porážky. S časem 1 minuta a 41,82 sekundy za Opelem o 1,7 sekundy zaostal. Stojí za tím hlavně skutečnost, že je osazen brzdami náchylnějšími k rychlejšímu vadnutí. Se studenými tak Škoda zastaví o více než metr později (36,4 m versus 35,3 m), se zahřátými o více než čtyři (36,9 m versus 32,7 m).
Pokud je tedy pro vás sportovní chování prioritou, nejspíše již nemusíte číst dále a dáte při rozhodování na první místo Opel. Nicméně trváte-li zároveň na praktičnosti, možná budete muset vše přehodnotit - Superb má výrazně větší zavazadelník (až 1 760 l versus 1 450 l). Kromě toho si i navzdory lehce vyšší hmotnosti řekne o méně paliva, v rámci celého testu v průměru spotřeboval 9,6 l/100 km. Insignia si řekla o 10,5 litru.
Zbývá něco dodat? Jistě, ještě jsme nemluvili o ceně. Ta je dalším českým triumfem, nicméně pouze z německého úhlu pohledu. U našich sousedů Insignia GSi osazená navíc ještě 20palcovými litými koly vychází na 48 800 Eur (cca 1 243 400 Kč). Za Superb Sportline, který dostal navrch progresivní řízení, ale dáte 45 810 Eur (1 167 200 Kč), tedy o poznání méně. Zdá se tedy, že Opel dokáže zaujmout jen dynamičností.
Superb tedy nabízí více dynamiky v přímce, nižší spotřebu, více prostoru a nižší cenu. Insignia je lepší na brzdách a hlavně kvůli tomu i rychlejší na okruhu. To se nám zrovna u těchto aut nezdá zase tak podstatné, Němci ale přesto nakonec dávají na první místo Opel.
U nás nakonec můžete volit podobně, neboť jakkoliv na tuzemském trhu ony silné i slabé stránky obou modelů zůstávají stejné, cena vše převrací. Opel si v českých luzích a hájích za Insignii GSi účtuje 1 014 900 Kč, tedy citelně méně než Škoda za Superb Sportline (1 142 900 Kč). Karty jsou rozdány vcelku jasně, volba je pouze na vás...








Škoda Superb Sportline, zvláště s unikátním lakem Dragon Skin, je působivou podívanou. U nás ale také poměrně drahou
Opel Insignia GSi vrací úder poladěným podvozkem i bodykitem, dražší je pak pouze v Německu
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 3 hodinamiVstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva