Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?
30.4.2018 | Petr Prokopec
Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?
Není tomu dlouho, co německý magazín Auto Bild porovnal kvality Škody Superb s Volkswagenem Arteon. Český vůz osazený vrcholnou výbavou Laurin & Klement z tohoto srovnání vyšel se ctí, díky vyššímu komfortu, praktičnosti či nižší ceně svého německého příbuzného nakonec porazil. Nyní přišla řada na úroveň Sportline, která se pro změnu rozhodla porovnat síly s Opelem Insignia, který do testu dorazil v čerstvě znovuzrozené sportovně laděné verzi GSi.
Tato písmena dříve odkazovala na sportovní vrcholy automobilky, dnes značí spíše něco mezi standardními modely a skutečně ostrými verzemi OPC. Dostanete tedy specifický vzhled, výbavu či ladění podvozku, na výkon ale sáhnuto není. To je ovšem i případ Superbu Sportline, který standardnímu výkonu přidává velmi podobná specifika. Srovnatelnější soupeře abyste pohledali.
Velmi blízké jsou si oba vozy i svými technickými parametry. V obou případech je pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, u Opelu ale produkuje 260 koní, tedy o 20 méně než u Superbu (zatím, během roku kvůli filtru pevných částic Superb o 8 koní přijde). Oba vozy standardně disponují pohonem všech kol, nicméně Superb sází na šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco Insignia si vystačí s konvenčním osmistupňovým automatem.
V rámci jízdní dynamiky ovšem český liftback poráží Opel na hlavu. Nejpatrnější je to při akceleraci na stovku, kterou Superb dává za velmi zajímavých 5,2 sekundy, Insignia potřebuje o výrazných 1,5 s více. Při akceleraci na 200 km/h je rozdíl relativně menší, nominálně ale ještě markantnější - stoupá na rovných 5 sekund (21,8 s versus 26,8 s).
Člověk ovšem není živ pouze jízdou v přímém směru, Němci vytáhli oba vozy i na okruh Contidrom, kde se pro změnu Superb dočkal porážky. S časem 1 minuta a 41,82 sekundy za Opelem o 1,7 sekundy zaostal. Stojí za tím hlavně skutečnost, že je osazen brzdami náchylnějšími k rychlejšímu vadnutí. Se studenými tak Škoda zastaví o více než metr později (36,4 m versus 35,3 m), se zahřátými o více než čtyři (36,9 m versus 32,7 m).
Pokud je tedy pro vás sportovní chování prioritou, nejspíše již nemusíte číst dále a dáte při rozhodování na první místo Opel. Nicméně trváte-li zároveň na praktičnosti, možná budete muset vše přehodnotit - Superb má výrazně větší zavazadelník (až 1 760 l versus 1 450 l). Kromě toho si i navzdory lehce vyšší hmotnosti řekne o méně paliva, v rámci celého testu v průměru spotřeboval 9,6 l/100 km. Insignia si řekla o 10,5 litru.
Zbývá něco dodat? Jistě, ještě jsme nemluvili o ceně. Ta je dalším českým triumfem, nicméně pouze z německého úhlu pohledu. U našich sousedů Insignia GSi osazená navíc ještě 20palcovými litými koly vychází na 48 800 Eur (cca 1 243 400 Kč). Za Superb Sportline, který dostal navrch progresivní řízení, ale dáte 45 810 Eur (1 167 200 Kč), tedy o poznání méně. Zdá se tedy, že Opel dokáže zaujmout jen dynamičností.
Superb tedy nabízí více dynamiky v přímce, nižší spotřebu, více prostoru a nižší cenu. Insignia je lepší na brzdách a hlavně kvůli tomu i rychlejší na okruhu. To se nám zrovna u těchto aut nezdá zase tak podstatné, Němci ale přesto nakonec dávají na první místo Opel.
U nás nakonec můžete volit podobně, neboť jakkoliv na tuzemském trhu ony silné i slabé stránky obou modelů zůstávají stejné, cena vše převrací. Opel si v českých luzích a hájích za Insignii GSi účtuje 1 014 900 Kč, tedy citelně méně než Škoda za Superb Sportline (1 142 900 Kč). Karty jsou rozdány vcelku jasně, volba je pouze na vás...








Škoda Superb Sportline, zvláště s unikátním lakem Dragon Skin, je působivou podívanou. U nás ale také poměrně drahou
Opel Insignia GSi vrací úder poladěným podvozkem i bodykitem, dražší je pak pouze v Německu
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan