Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Superb s VW Arteon. Měl český vůz vůbec šanci?
19.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do obou rohů ringu se postavilo to nejlepší z nabídek obou modelů, tedy 280 benzinových koní a pohon všech kol. Co umí líp Čech a co líp Němec?
Před nedávnem se německý Auto Bild podíval na zoubek dvojici SUV koncernu Volkswagen. Na tom by na první pohled nebylo nic až tak zvláštního, však pod křídla VW Group patří spousta značek vyrábějících spoustu aut. Souboj Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace byl ale docela pikantní, neboť v nabídce celého koncernu najdeme jen málo jiných dvojic modelů, které by si byly tak podobné. A když si k tomu přidáme německé soudce...
Byl tu navíc ještě jeden pozoruhodný faktor. Je to totiž český vůz, který je na německém trhu ve srovnatelné specifikaci dražší a pokud si k tomu přidáme, že podle Němců je v některých ohledech horší, vítězství logicky připadlo na stranu VW. Zaujatost? Kdo ví, nicméně aby to nebylo Škodě líto, dal ji Auto Bild šanci na revanš a postavil proti sobě Škodu Superb a VW Arteon. To už nejsou tak stejně zaměřené vozy, sourozenci stavící na stejných základech ale ano. Takže... kdo s koho v tomto případě?
Odpověď vám ještě malou chvíli neprozradíme, místo toho znovu v rychlosti představíme obě strany ringu. Na té české stojí vůz poháněný přeplňovaným dvoulitrem, který posílá 280 koní na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat DSG. Zrychlení z klidu na stovku přitom zabere 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a spotřeba během testu činila 8,8 l/100 km (respektive 11,3 litru při sportovní jízdě a 7,3 litru při ekonomickém provozu).
Kromě toho se Superb chlubí zavazadlovým prostorem o objemu 625 až 1 760 litrů či takřka pětimetrovou délkou. S ohledem na vrcholnou výbavu Laurin & Klement by pak asi neměla překvapit hmotnost 1 680 kg. Ještě o dvacet kilo výše pak stojí Arteon, který do vínku dostal identický motor. Spárován je ovšem již s automatem sedmistupňovým, zrychlení z klidu na stovku tak činí jen 5,3 sekundy. Průměrná spotřeba ovšem narostla na 9 l/100 km.
Jakkoliv je ale Arteon těžší, Superb rozměry překonává jen v řádu milimetrů. Jelikož však Němci kladli důraz spíše na komfort cestujících než na praktickou stránku, vejde se nad zadní nápravu „jen“ 563 až 1 557 l. Na druhou stranu však můžete počítat s tišší kabinou. Kromě toho byl u VW podle německých kolegů lépe odladěn i podvozek, který tak dovnitř propouští méně vibrací a hluku od nerovností než u Škody, a to i přes větší kola 20palcová kola (Superb má devatenáctky). Platí ale také, že Škoda je přes hlučnější podvozek komfortnější, plavnější, takže posádku trochu více hýčká; Arteon hraje na sportovnější notu.
Každý ze soupeřů dále útočí na trochu jiné spektrum zákazníků vzhledem, kteří mohou volit i mezi odlišným směřováním designu. Zatímco Superb kráčí konzervativnější cestou, Arteon sází na maximální vizuální agresi. Tedy v rámci Volkswagenu, u takové Hondy by nejspíše dali Němcům v rámci odvážného designu hodinovou přednášku.
Zatím tedy souboj vyznívá vyrovnaně, i když to znovu vypadá, že u VW bylo znovu věnováno více pozornosti odhlučnění. Škoda je přesto praktičtější a komfortnější, VW jízdně ostřejší a vizuálně výraznější. Konečný verdikt ale překvapivě klade na první místo na body Škodu, neboť za pěknou tvářičku Volkswagenu je potřeba jaksepatří zaplatit. A vzhledem k tomu zase o tolik více muziky nenabízí.
Německá cena za provedení R-Line činí 54 760 Eur (cca 1 389 200 Kč), což je výrazně více, než kolik necháte u dealera české značky za Superb ve zmiňované výbavě Laurin & Klement (48 500 Eur/1 230 500 Kč). Tentokrát tedy Němci domácí značce vítězství nepřisoudili, třebaže mohli - je otázkou, do jaké míry je v tomto cenovém spektru pro zákazníka důležitý rozdíl necelých 160 tisíc korun v ceně, však auto za cca 1,3 milionu si obvykle lidé nekupují z posledních peněz. Nic to ale nemění na tom, že více muziky za peníze Škoda v případě tohoto duelu podle Němců nabízí...
Śkoda Superb prošla i naším redakčním testem, a to právě ve verzi 2,0 TSI 4x4
Stejná motorizace poháněla i Arteon, za jehož volant jsme taktéž usedli
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 30 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 31 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva