Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Kodiaq s VW Tiguan Allspace. Kdo jen mohl vyhrát?
16.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mezi modely různých značek koncernu VW najdeme jen málo vozů, které jsou si tak blízké jako Kodiaq a Tiguan Allspace. Který tedy nabízí víc?
Modulární platforma MQB je pro koncern VW naprosto klíčová, postavena je na ní dnes většina jeho modelů. Týká se to samozřejmě i mnoha SUV, mezi něž patří také Škoda Kodiaq. Ta se od svého příchodu na trh dočkala nemalého úspěchu, přičemž celoevropské registrace v poslední době šplhají k šesti tisícům aut měsíčně. To na první pohled možná není závratné číslo, je ale třeba si uvědomit, kolik Kodiaq stojí. Fakt, že se na celkových prodejích značky podílí z jedné jedenáctiny jeden z nejdražších modelů značky, nelze vnímat jinak než jako úspěch.
I přes ono poměrně velké sdílení komponentů v rámci koncernu byl Kodiaq na trhu poměrně osamocen, Volkswagen mu však nadělil přímou konkurenci v podobě modelu Tiguan Allspace - prakticky stejně velký sedmimístný model, hotový německý Kodiaq. Který z nich vybrat, pokud chcete za své peníze nejvíce muziky? Na to se nyní zaměřil Auto Bild, jenž obě SUV postavil proti sobě. V obou případech šlo o vozy s dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 150 koní, jež automat DSG přenáší na všechna čtyři kola. Tedy ty nejprodávanější specifikace.
První zkoumanou kategorií byla jízdní dynamika a Tiguan Allspace se v ní ujal vedení. Navzdory shodné technice a dokonce i nepatrně větším rozměrům (délka: 4 701 mm versus 4 697 mm, rozvor 1 674 mm versus 1 655 mm) je o pár kilo lehčí (1 754 kg versus 1 765 kg). Na stovku zvládá akcelerovat za 9,8 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Kodiaq. Vítězí rovněž v případě nejvyšší rychlosti (198 km/h versus 194 km/h), dle norem je pak s průměrem 5,9 l/100 km také o desetinu litru úspornější.
Auto Bild nesrovnával jen čísla, podle něj mají auta také odlišnou jízdní charakteristiku. Kodiaq má měkčí pružiny, vyjma toho strádá kvůli hůře vyváženému řízení v agilitě. Škoda pak sice překonává svého příbuzného objemem zavazadelníku (650 až 2 065 l versus 610 až 1 920 l), bohužel ale nemá po sklopení sedadel plochou podlahu. Body jí utíkají také v praktičnosti, což by měla být mladoboleslavská parketa.
Tím ale výprask bratra z Kvasin nekončí. Volkswagen dále vítězí nabídkou asistenčních systémů a technologií, kde nechybí ani head-up displej. Pochlubit se může rovněž adaptivními čelními světlomety, zatímco Kodiaq kontruje bohatší standardní výbavou v případě úrovně Style. Ta ale rozhodně nevychází levně, v Německu za takto vybavené SUV Škody dáte 43 600 Eur (cca 1 117 200 Kč).
Tiguan Allspace si oproti tomu musí vystačit kupříkladu se standardními sedadly místo sportovních, jež poskytují horší boční oporu, nicméně při zvážení všeho výše zmíněného se jeví jako atraktivnější ze sourozenců. Tomu napomáhá i logo Volkswagenu, jež navíc v Evropě není až tak zatíženo kauzou Dieselgate. Stejně jako cena, která je nižší než u Škody, činí totiž 43 225 Eur (1 107 600 Kč).
Že v tomto srovnání celkově vyhrál Tiguan Allspace, nemusíme zdůrazňovat. S ohledem na zmíněná fakta se ale nezdá, že by v tom byla zaujatost německých kolegů - spíše se prostě koncern VW rozhodl v balení Tiguanu nabídnout více za méně. Tedy to, co obvykle dává náskok Škodě...
Volkswagen Tiguan Allspace si nakonec podal...
...Škodu Kodiaq, která prohrála i tam, kde měla excelovat - tedy v rámci ceny i praktičnosti
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva