Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali nový VW Golf s konkurenty, v testu ukázal své první slabiny
18.2.2020 | Petr Prokopec
Německá ikona si to ve své zbrusu nové generaci rozdala s BMW řady 1, Kiou Ceed, Mercedesem třídy A a Opelem Astra. Nová Octavia chyběla, právě ta ale může být největší hrozbou.
Osmá generace Volkswagenu Golf byla světu představena loni v říjnu. Už ji najdeme i u prodejců, kde navíc díky dostupnosti obyčejnějších verzí startuje na mnohem nižší ceně než spřízněná Škoda Octavia. Na poměr podejů německého a českého vozu jsme tedy opravdu zvědavi, jakkoliv je jasné, že na komplexní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat. Golf zatím dorazil jen jako hatchback, zatímco Octavia je prozatím k mání pouze jako kombík. Rozšíření portfolia je samozřejmě k plánu, dříve však k takovému kroku dojde v českém případě.
Tato strategie je poněkud překvapivá, až dosud to byl vždycky Golf, který byl pro koncern VW vždy prioritou. Časy se ale evidentně mění, což je ostatně již několik měsíců jasně patrné po zdvihnutí kapoty motoru. Zatímco u Škody dochází k aktivaci plynových vzpěr, v případě Volkswagenu je vyžadováno zapojení rukou řidiče. Golf tak vlastně hraje druhé housle a jakkoli se jedná jen o drobnost, jde o jistý signál toho, jak nyní VW na Golf pohlíží a jak moc důležitý je pro něj nový ID.3.
Znamená to ale, že je Golf osmé generace skutečně špatný? To samozřejmě na základě jednoho doplňku, který dokládá utažení rozpočtových opasků, nelze tvrdit. A pokud můžeme věřit hodnocení německého Bildu, pak je jasné, že novinka z Wolfsburgu stále zůstává na vrcholu své obchodní třídy. Během srovnávacího testu za sebou nechala BMW řady 1, Kiu Ceed, Mercedes-Benz třídy A i Opel Astra. Neznamená to ale, že by Golf byl bez chybičky, podle Němců naopak ukázal své první a leckdy nečekané slabiny.
Stojí za tím především ony úspory, které se projevily na příchodu většího množství tvrdých plastů, než bylo dříve zvykem. Kromě toho stačí jen nahlédnout do míst, které jsou běžně očím skryty, a rázem spatříte odhalenou kabeláž. A aby toho nebylo málo, některé kovové oblasti dokonce ani nezakrývá onen tvrdý plast. V rámci kvality tak Golf zaostává hlavně za BMW a Mercedesem, které Volkswagen překonávají také hlasovým ovládáním.
Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že hlavně řada 1 je uvnitř neskutečně hlučná. V případě korejského hatchbacku pak kritika směřuje především ke střešnímu oknu, které je u vyšších úrovní výbavy standardem. Znamená to ovšem, že Ceed dostal do vínku nevítané kilogramy, které navíc zvedly jeho těžiště a tím i zhoršily ovladatelnost. Aby navíc těch nevýhod nebylo málo, střešní mechanismus ubral pár milimetrů na prostoru pro hlavu a též přináší hluk navíc.
V případě Opelu pro změnu stížnosti směřují k multimediálnímu systému, který sice je pouze rok starý, ovšem stejně jako předtím jej doprovází titěrná tlačítka zhoršující ovladatelnost. Astra však může zaujmout nízkou hmotností, vůči Mercedesu je lehčí o více než dvě stě kilo. Třída A nicméně i přesto nedává prostor k výtkám, jakkoliv to pro zákazníky znamená, že skousnout musí nejvyšší cenu v rámci tohoto srovnání.
Současně ale nabízí nejvyšší výkon, neboť 1,33litrový přeplňovaný čtyřválec posílá na přední kola 163 koní. Třída A je však i přesto úsporná, přičemž skrze její volant toho cítíte mnohem více než v Opelu, který se jeví poněkud letargickým dojmem. Automat, který Astra užívá, je pak trhavý, i proto, že jde o převodovku typu CVT, která má problém s předdefinovanými stupni. Rázem je z toho tedy poslední místo v testu.
Čtvrtý skončil i přes veškeré kvality Mercedes, jenž je vůči Opelu o 50 procent dražší. Třícípá hvězda kvůli tomu nestačila ani na Korejce, zvláště když Kia exceluje krátkou brzdnou drahou. V této disciplíně sice Ceed poráží i BMW řady 1, to je však úspornější. A jakkoliv došlo ke změně koncepce, i s pohonem předních kol vůz dynamicky zaujme. S nejnižším výkonem totiž zvládá sprint na stovku nejrychleji ze všech.
Jak jsme ale již naznačili, BMW má problémy s kabinou, i když nyní nabízí více místa pro cestující vzadu. Spokojit se tedy musí se stříbrem, což znamená jedno jediné - Golf v prvním srovnávacím testu skončil zlatý, třebaže ukázal slabiny hlavně v oblasti úspor všeho druhu, které by jeho tradičním zákazníkům nemusely být po chuti. O to více jsme ale nyní zvědavi na souboj se Škodou Octavia. Pokud si škodovka příliš viditelné úspory, mohla by i vyhrát a stala by se v podstatě nejlepším kompaktem Evropy. To by asi ještě před pár lety do mladoboleslavské automobilky nikdo neřekl.
Nový VW Golf si podal...
Zdroj: Bild
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis