Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci si to rozdali v souboji o krále supersedanů. Takový výsledek nikdo nečekal
26.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když se auta vyrábí po celém světě, opravdu výkonné sedany a kombíky vznikají hlavně v Německu. Dva ty úplně nejnovější si to teď rozdaly tváří v tvář.
Konečně zase jednou někdo postavil proti sobě dvě zcela srovnatelná auta. Do přímého souboje se pustili dva zástupci německých prémiových sedanů z nejvyšších sfér. Nové BMW M5 srovnalo síly s Mercedesem-AMG E63 S a jejich klání dopadlo docela překvapivě.
Srovnatelnost obou aut je opravdu skoro dokonalá. Mercedesu všechna čtyři kola pohání čtyřlitrový osmiválec posilněný přeplňováním na výkon 612 koní (456 kW) a 850 Nm točivého momentu. Stovky tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost má omezenu na standardních 250 km/h, při dokoupení paketu AMG Driver's Package je možné dosáhnout 300 km/h.
Hozenou rukavici zvedl konkurent z Mnichova, později představené BMW M5, který má pod přední kapotou též dvakrát přeplňovaný osmiválec, jen o objemu 4,4 litru a s výkonem 600 koní (447 kW), který doplňuje 750 Nm točivého momentu. Stovku nejrychleji pokoří za 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového M Driver's Package se hranice posouvá na 305 km/h. Automatická převodovka rozděluje pohon na obě nápravy, systém M xDrive ve třech režimech - v prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém přichází jeho sportovní naladění, třetí zapojuje pouze zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že AMG je o něco starší, dalo by se čekat vítězství M5. Tak to zkrátka chodí - německé prémiovky se dokola přebíjejí ve všem, co vás napadne a poslední novinka obvykle kraluje. Tady ale zažitá pravidla neplatila. Konaly se dvě jízdy v přímém směru a následně zkouška brzdného účinku. Oba sprinty pod plným plynem ovládl Mercedes, BMW nepomohlo ani přepínání režimů. Časově závod vyšel na 11,2 vteřiny pro Mercedes proti 11,4 sekundy u BMW na dráze dlouhé čtvrt míle.
Sportovněji založené BMW M5 si věřilo na měření brzdné vzdálenosti. Chyba, Mercedes se zastavil o něco dříve, ovšem moderátor vítězství svedl na dřívější zmáčknutí brzdového pedálu. Proti M5 hrají roli karbon-keramické brzdy, které na první sešlápnutí bez zahřátí nemají stoprocentní účinnost. Každopádně žádná odplata se nekonala.
Poslední možností záchrany reputace bylo pružné zrychlení. Obě auta najela vedle sebe přibližně stejnou rychlostí (cca 100 km/h). Po odpočtu oba řidiči sešlápli plyn na podlahu. Pro překvapení nezbyl prostor, E63 AMG S poodjelo a nedalo BMW šanci. Jedna porážka za druhou, celé klání kupodivu ovládl Mercedes...
Skoro dvoutunové „über-sedany“ z Německa vedle sebe na dráhu postavil Mat Wilson z Carwow. Napínavý souboj se změnil v jednoznačné vítězství podceňovaného Mercedesu
Zdroj: carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel