Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci se přepočítali, elektromobily navzdory štědrým dotacím skoro nikdo nechce
31.5.2019 | Petr Prokopec
Šek na více jak 103 tisíc korun přidává ke každému prodanému elektromobilu německá vláda. Přes tuto podporu o ně ale lidé nestojí, německý plán na 1 milion elektrických aut na silnicích padá.
Německá kancléřka Angela Merkel na přelomu dekády prohlašovala, že v roce 2020 bude po zemi jezdit přinejmenším 1 milion elektromobilů. Už tehdy jsme to označovali za nemožné a nyní je jasné, že se to nestane. Alternativní pohonné ústrojí používá v Německu pouze 200 tisíc aut a z toho více než polovina navíc připadá na plug-in hybridy. Německá vláda tak už nyní oficiálně přiznává, že udělala chybu a původní plán naplněn nebude.
Z dosavadního vývoje je zjevné, že elektrická auta zatím zákazníky nelákají. A děje se tak navzdory štědrým dotacím, se kterými vláda přišla před třemi lety. Původně měl být program ukončen na konci června letošního roku s tím, že poté už si elektromobily „poradí samy”, ale i to byl zjevně omyl. Dotace ve výši 4 000 Eur (103 350 Kč) při nákupu elektromobilu, respektive 3 000 Eur (77 520 Kč) při koupi plug-in hybridu tak bude zachována i nadále.
Německý ministr Peter Altmaier k věci konkrétně řekl, že prodeje sice narůstají, ovšem „pomaleji, než jsme doufali“. A právě proto je prý třeba elektrická auta „podporovat také nadále“. Je přitom ale otázkou, zda to něčemu pomůže. Růst registrací elektromobilů byl totiž jasně patrný hlavně ve druhé polovině loňského roku, kdy byla země - stejně jako zbytek Evropy - stižena novými homologacemi a tedy nedostatkem aut se spalovacími motory.
Aktuálně se ale již situace dostala relativně do normálu, jakkoliv výrobci přiznávají, že letos je čeká nové kolo úřední byrokracie, díky kterému jejich nabídka opětovně prořídne. Zájem o elektromobily by tak opětovně mohl vzrůst, i proto, že kromě vládních dotací se s dalšími ústupky hlásí i samotné automobilky. Třeba Renault nabízí na model Zoe příspěvek 5 000 Eur (129 190 Kč), pokud při koupi zároveň odevzdáte i svůj starší dieselový vůz.
Tyto pobídky ale nejsou nové, platily i v loňském roce. Přesto Francouzi za celý rok prodali jen 6 360 elektrických aut. To jim přitom stačilo na třetí místo v žebříku, to první ale rozhodně neobsadila Tesla - ta je s 1 905 vozy až osmá. Na čelo pelotonu tak vystoupal Volkswagen s 6 799 elektromobily, druhý je pak s 6 756 auty Smart. Celkově pak bylo v Německu prodáno 36 062 bateriových vozů, což na celkových registracích představuje 1,05 procenta.
I přes averzi vůči dieselům a nemalé pobídky je tak zjevné, že lidé o elektromobily stále nemají velký zájem. Výrobci jsou si toho velmi pravděpodobně i vědomi, proto ostatně nespoléhají pouze na alternativní zdroje pohonu, že jim pomohou snížit emise, ale začínají ve velkém vracet na trh právě diesely. Dokud budou levnější a nabízí dvojnásobný dojezd proti elektromobilům, který lze navíc znovu mít k dispozici po pár minutách tankování, pak lid ke koupi nepřiměje asi žádná dotace...
VW sice německé elektromobilitě kraluje, při pohledu na registrace se však dá říci, že je jednookým králem mezi slepými. Němci elektromobily nekupují a dotace na situaci mnoho nemění
Zdroj: AP
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejnovější články
- Fiat 500 s „normálním” motorem už dnes koupíte jen ojetý. Kůži nedává lacino, Němci vyzkoušeli, jestli za to stojí
před 11 hodinami - Číňané potichu zaplavují svět svými auty. Už mají šestou největší automobilku na Zemi, Ford musel kapitulovat
včera - Škoda začala prodávat své nové levné SUV, přesně takové auto ji může zachránit
včera - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
včera - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva