Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit
9.10.2018 | Petr Prokopec
Mohlo by se zdát, že Škoda poslední dobou míří jen výš. Po některých jejích zajímavých modelech ale zůstává v nabídce díra, kterou česká automobilka nezacelí. Jako v případě SUV Yeti.
Pokud toužíte po českém SUV, musíte se připravit na citelný zásah do peněženky. U nových to platí obzvlášť, neboť Karoq startuje na 484 900 Kč, přičemž v tu chvíli pod kapotou pracuje jen litrový tříválec. Kodiaq je pak sice nabízen nejméně s čtyřválcem 1,5 TSI Evo, ovšem jeho 150 koní začíná ještě o 190 tisíc korun výše.
Existuje však ještě třetí možnost, můžete se pokusit o návrat do minulosti. Ta byla zasvěcena vůbec prvnímu mladoboleslavskému SUV, Škodě Yeti. Ani ta se sice neprodávala vyloženě levně, nicméně startovala o poznání níže než současná dvojice a více než stylová se snažila být praktická. A co je též podstatné, v jejím motorovém prostoru jste mohli najít už v základu povedený čtyřválec 1,2 TSI, jehož 105 nebo 110 koní prakticky odpovídalo výkonu současného tříválce, charakterem jej ale výrazně překonávalo.
Právě o „sněžného muže“ při svých testech ojetých aut zavadil německý Auto Bild. Nikoli náhodou - ceny raných exemplářů dnes klesly na pouhé 4 000 Eur (cca 103 200 Kč), což z auta činí velmi zajímavou nabídku. Za pokles může i v současnosti na německém trhu probíhající válka vůči dieselům, nicméně za výše uvedenou cenu lze kromě 2,0 TDI koupit i zmiňovanou jedna-dvojku naladěnou ještě na 105 koní.
Benzinovým pohonným jednotkám se ovšem Němci vyhnuli, celkem pochopitelně - v tomto segmentu pořád vládnou diesely a hlavně vládly v době, kdy se Yeti prodával jako nový. Zrovna tyto motory ale u Škody Yeti nejsou bezproblémové. Jakkoliv jsou naftové dvoulitry chváleny za působivou tažnou kapacitu (verze před faceliftem zvládnou 2 tuny, po faceliftu pak dokonce 2,1 tuny), mohou majitele pěkně potrápit.
Nejzásadnějším problémem je velké množství pevných částic, které čtyřválec 2,0 TDI při větší zátěži produkuje. Dojít tak může k ucpání ventilu recirkulace výfukových plynů (EGR), jenž následně ovlivní řízení motoru - řídicí jednotka přepne do nouzového režimu a sníží výkon z původních 110 či 140 koní. Nestává se to prý sice příliš často, ale stává se to a ve chvíli, kdy jste daleko od domova, je to nepříjemný problém.
Mimo to je třeba kontrolovat únik oleje či rychlé korodování brzd, přičemž zejména druhý problém je spojen hlavně s exempláři parkujícími na ulici, které navíc jejich majitelé nepoužívají tak často. V případě toho prvního je pak před nákupem vhodné ideální zkontrolovat prostor pod vozem nebo spodek aut, zda neobjevíte mastné fleky. Testovací jízda pak odhalí, zda vás kotouče budou trápit nadměrným hlukem či nikoliv, nicméně ty vyměníte relativně snadno - problémy s únikem oleje jsou podstatnější.
Od předchozích majitelů pak ještě zaznívá kritika na nedostatek komfortu, tím však výčet stinných stránek prakticky končí. Dále tu máme již jen pozitiva, mezi něž nepatří jen nízká pořizovací cena, ale rovněž nižší provozní náklady než třeba u Volkswagenu Tiguan. Kromě toho tu máme nepřekonatelnou kombinaci 4,23metrové délky a nadmíru flexibilního interiéru a zavazadelníku.
Němci přitom poukazují na skutečnost, že Škoda Yeti zvládne bez problémů odvézt prakticky jakýkoliv druh nákladu, neboť zadní sedadla lze nejen sklopit, ale také posunut či zcela vyjmout bez nutnosti nářadí. Přitom „sněžný muž“ nemá kvůli svým kompaktním rozměrům problémy s parkováním, s méně než 11metrovým průměrem otáčení pak zvládne i úzké a zakroucené uličky. Něco takového dnes nenabízí žádné SUV, a to nejen od Škody - dodnes jde v tomto segmentu o neopakovatelně praktické auto.
Ve výsledku je tedy Škoda Yeti doporučována jako výhodná koupě sice vizuálně nikterak oslnivého, ale o to lépe fungujícího auta. Doporučení ovšem platí pouze za předpokladu, že provedete řádnou inspekci a sáhnete po exempláři, který není zatížen zmiňovanými potížemi. Problémy ale tak jako tak nastanou ve chvíli, kdy za vůz budete hledat náhradu, žádná tak komplexní opravdu neexistuje. Právě proto 56 % předchozích vlastníků nic jiného ani nového nechce a vůz si nechávají nadprůměrně dlouho.
































































































Škoda Yeti se po faceliftu dočkala kupříkladu lepší tažné kapacity. Výčet jejích pozitiv se tím jen zvětšil, sáhnout však v takovém případě musíte po dieselu, který je spojen i s jistými negativy. Jako celek je auto atraktivní nabídkou hlavně pro mysl, méně pro srdce, dokonalá náhrada za něj neexistuje
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Slavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před hodinouU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 2 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 4 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha