Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit

Mohlo by se zdát, že Škoda poslední dobou míří jen výš. Po některých jejích zajímavých modelech ale zůstává v nabídce díra, kterou česká automobilka nezacelí. Jako v případě SUV Yeti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit

9.10.2018 | Petr Prokopec

Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mohlo by se zdát, že Škoda poslední dobou míří jen výš. Po některých jejích zajímavých modelech ale zůstává v nabídce díra, kterou česká automobilka nezacelí. Jako v případě SUV Yeti.

Pokud toužíte po českém SUV, musíte se připravit na citelný zásah do peněženky. U nových to platí obzvlášť, neboť Karoq startuje na 484 900 Kč, přičemž v tu chvíli pod kapotou pracuje jen litrový tříválec. Kodiaq je pak sice nabízen nejméně s čtyřválcem 1,5 TSI Evo, ovšem jeho 150 koní začíná ještě o 190 tisíc korun výše.

Existuje však ještě třetí možnost, můžete se pokusit o návrat do minulosti. Ta byla zasvěcena vůbec prvnímu mladoboleslavskému SUV, Škodě Yeti. Ani ta se sice neprodávala vyloženě levně, nicméně startovala o poznání níže než současná dvojice a více než stylová se snažila být praktická. A co je též podstatné, v jejím motorovém prostoru jste mohli najít už v základu povedený čtyřválec 1,2 TSI, jehož 105 nebo 110 koní prakticky odpovídalo výkonu současného tříválce, charakterem jej ale výrazně překonávalo.

Právě o „sněžného muže“ při svých testech ojetých aut zavadil německý Auto Bild. Nikoli náhodou - ceny raných exemplářů dnes klesly na pouhé 4 000 Eur (cca 103 200 Kč), což z auta činí velmi zajímavou nabídku. Za pokles může i v současnosti na německém trhu probíhající válka vůči dieselům, nicméně za výše uvedenou cenu lze kromě 2,0 TDI koupit i zmiňovanou jedna-dvojku naladěnou ještě na 105 koní.

Benzinovým pohonným jednotkám se ovšem Němci vyhnuli, celkem pochopitelně - v tomto segmentu pořád vládnou diesely a hlavně vládly v době, kdy se Yeti prodával jako nový. Zrovna tyto motory ale u Škody Yeti nejsou bezproblémové. Jakkoliv jsou naftové dvoulitry chváleny za působivou tažnou kapacitu (verze před faceliftem zvládnou 2 tuny, po faceliftu pak dokonce 2,1 tuny), mohou majitele pěkně potrápit.

Nejzásadnějším problémem je velké množství pevných částic, které čtyřválec 2,0 TDI při větší zátěži produkuje. Dojít tak může k ucpání ventilu recirkulace výfukových plynů (EGR), jenž následně ovlivní řízení motoru - řídicí jednotka přepne do nouzového režimu a sníží výkon z původních 110 či 140 koní. Nestává se to prý sice příliš často, ale stává se to a ve chvíli, kdy jste daleko od domova, je to nepříjemný problém.

Mimo to je třeba kontrolovat únik oleje či rychlé korodování brzd, přičemž zejména druhý problém je spojen hlavně s exempláři parkujícími na ulici, které navíc jejich majitelé nepoužívají tak často. V případě toho prvního je pak před nákupem vhodné ideální zkontrolovat prostor pod vozem nebo spodek aut, zda neobjevíte mastné fleky. Testovací jízda pak odhalí, zda vás kotouče budou trápit nadměrným hlukem či nikoliv, nicméně ty vyměníte relativně snadno - problémy s únikem oleje jsou podstatnější.

Od předchozích majitelů pak ještě zaznívá kritika na nedostatek komfortu, tím však výčet stinných stránek prakticky končí. Dále tu máme již jen pozitiva, mezi něž nepatří jen nízká pořizovací cena, ale rovněž nižší provozní náklady než třeba u Volkswagenu Tiguan. Kromě toho tu máme nepřekonatelnou kombinaci 4,23metrové délky a nadmíru flexibilního interiéru a zavazadelníku.

Němci přitom poukazují na skutečnost, že Škoda Yeti zvládne bez problémů odvézt prakticky jakýkoliv druh nákladu, neboť zadní sedadla lze nejen sklopit, ale také posunut či zcela vyjmout bez nutnosti nářadí. Přitom „sněžný muž“ nemá kvůli svým kompaktním rozměrům problémy s parkováním, s méně než 11metrovým průměrem otáčení pak zvládne i úzké a zakroucené uličky. Něco takového dnes nenabízí žádné SUV, a to nejen od Škody - dodnes jde v tomto segmentu o neopakovatelně praktické auto.

Ve výsledku je tedy Škoda Yeti doporučována jako výhodná koupě sice vizuálně nikterak oslnivého, ale o to lépe fungujícího auta. Doporučení ovšem platí pouze za předpokladu, že provedete řádnou inspekci a sáhnete po exempláři, který není zatížen zmiňovanými potížemi. Problémy ale tak jako tak nastanou ve chvíli, kdy za vůz budete hledat náhradu, žádná tak komplexní opravdu neexistuje. Právě proto 56 % předchozích vlastníků nic jiného ani nového nechce a vůz si nechávají nadprůměrně dlouho.


Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 1 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 01Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 2 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 02Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 3 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 03Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 4 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 04Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 5 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 05Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 6 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 06Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 7 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 07Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 8 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 08Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 9 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 09Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 10 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 10Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 11 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 11Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 12 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 12Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 13 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 13Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 14 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 14Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 15 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 15Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 16 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 16Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 17 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 17Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 18 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 18Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 19 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 19Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 20 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 20Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 21 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 21Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 22 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 22Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 23 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 23Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 24 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 24Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 25 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 25Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 26 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 26Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 27 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 27Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 28 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 28Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 29 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 29Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 30 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 30Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 31 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 31Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 32 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 32Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 33 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 33Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 34 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 34Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 35 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 35Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 36 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 36Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 37 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 37Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 38 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 38Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 39 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 39Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 40 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 40Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 41 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 41Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 42 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 42Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 43 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 43Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 44 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 44Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 45 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 45Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 46 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 46Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 47 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 47Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 48 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 48Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 49 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 49Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 50 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 50Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 51 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 51Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 52 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 52Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 53 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 53Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 54 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 54Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 55 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 55Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 56 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 56Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 57 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 57Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 58 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 58Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 59 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 59Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 60 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 60Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 61 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 61Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 62 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 62Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 63 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 63Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 64 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 64Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 65 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 65Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 66 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 66Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 67 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 67Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 68 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 68Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 69 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 69Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 70 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 70Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 71 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 71Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 72 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 72Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 73 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 73Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 74 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 74Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 75 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 75Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 76 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 76Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 77 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 77Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 78 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 78Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 79 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 79Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 80 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 80Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 81 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 81Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 82 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 82Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 83 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 83Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 84 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 84Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 85 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 85Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 86 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 86Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 87 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 87Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 88 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 88Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 89 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 89Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 90 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 90Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 91 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 91Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 92 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 92Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 93 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 93Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 94 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 94Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 95 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 95Němci při testech ojetin zjistili, že jednu starší Škodu dnes už není čím nahradit - 96 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 96
Škoda Yeti se po faceliftu dočkala kupříkladu lepší tažné kapacity. Výčet jejích pozitiv se tím jen zvětšil, sáhnout však v takovém případě musíte po dieselu, který je spojen i s jistými negativy. Jako celek je auto atraktivní nabídkou hlavně pro mysl, méně pro srdce, dokonalá náhrada za něj neexistuje

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše