Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci překvapili volbou domácího Auta roku. V anketě nezvolili německý vůz
30.10.2018 | Petr Prokopec
I v Německu bývá dobrým zvykem dávat při rozličných volbách auta roku přednost domácím vozům, vybírat je vždy z čeho. Letošní čerstvě rozjetá GCOTY ale za nejlepší novinku vybrala vůz z ciziny.
Prakticky všechny země mají své vlastní ankety, které se točí okolo volby auta roku. Výjimkou není ani Německo, kde za nejznámějším podnikem stojí magazín Auto Bild se svými sesterskými publikacemi. Anketa se přitom skrývá za názvem Zlatý volant a je vyhlašována již od roku 1976. V prvé fázi přitom mezi nominovanými vozy vybírají čtenáři, v případě finalistů pak přijdou ke slovu odborníci.
Ti od roku 2017 kladou větší váhu na reálnou spotřebu, což anketě způsobilo nemalý problém. Němci začali zkoumat i odchylky proti oficiálním datům a pokud ty byly příliš veliké, vozidla byla diskvalifikována. Pro letošek bylo nesrovnalostí tolik, že v červnu byla celá anketa zrušena. A zatím přitom není jisté, zda a v jaké podobě bude Zlatý volant pokračovat.
To ale ve výsledku není až takový problém, neboť Němci urychleně přispěchali s náhradou, a sice s klasickým Autem roku (oficiální název překvapivě není německý, nýbrž anglický, a sice German Car of the Year neboli GCOTY - pozn. red.). To bylo voleno odbornou porotou 14 nezávislých motoristických novinářů, kteří vybírali mezi 59 nominovanými vozy. Mezi nimi se přitom objevila třeba Škoda Karoq či Lada Vesta.
Prim ale samozřejmě hrála domácí produkce, kupříkladu Audi a BMW měly mezi kandidáty každý po pěti zástupcích. Volkswagen pak vyrukoval se čtyřmi a Mercedes se třemi. Všechny tyto značky ale nakonec ostrouhaly, neboť rybník jim vypálila zahraniční automobilka. Nejde přitom o tu českou nebo ruskou, místo toho je řeč o Jaguaru, který měl v daném ohni hned dvě želízka. V obou případech se přitom jednalo o SUV.
Zatímco však model E-Pace se nevešel ani do první pětky, elektrický Jaguar I-Pace zamířil rovnou až na vrchol. Porota přitom v jeho případě neaplaudovala ani tak environmentalismu, ale možná i překvapivě kombinaci jízdní dynamiky a vzhledu. „Jeho výkon je působivý, designem a praktičností pak vyčnívá. Právě proto byl I-Pace jasným vítězem i přes silnou konkurenci,“ uvedl mluvčí poroty Jens Meiners.
Na německé vozy tak zbyla až druhá a třetí příčka, jenž obsadily nové generace Audi A6 a VW Touareg. Porota přitom uvedla, že jakkoliv jsou tyto vozy po technické stránce prakticky neprůstřelné, ve srovnání s britským elektromobilem jim něco chybí - a sice emoce. Ty naopak nechybí čtvrtému Peugeotu 508, který ovšem nepřesvědčil jízdní dynamikou. A páté vodíkové Hyundai Nexo selhalo v rámci praktičnosti.
Tím nám informace odborné poroty končí, závěrem tedy jen zrekapitulujeme, že vůbec první ročník ankety Německé auto roku (GCOTY) vyhrál britský elektromobil. Prestižní ocenění pak převzal šéf značky Ralf Speth, který uvedl, že pro automobilku se jedná o velkou poctu, zvláště když I-Pace je jejím prvním elektromobilem. „Přesto však obstál v domovině mnoha prestižních značek,“ říká Speth. Nezbývá než se divit spolu s ním a blahopřát.
Pětice finalistů letošního GCOTY zahrnovala i dva německé kandidáty
Přesto první ročník ankety vyhrál britský elektromobil Jaguar I-Pace
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva