Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci překvapili volbou domácího Auta roku. V anketě nezvolili německý vůz
30.10.2018 | Petr Prokopec
I v Německu bývá dobrým zvykem dávat při rozličných volbách auta roku přednost domácím vozům, vybírat je vždy z čeho. Letošní čerstvě rozjetá GCOTY ale za nejlepší novinku vybrala vůz z ciziny.
Prakticky všechny země mají své vlastní ankety, které se točí okolo volby auta roku. Výjimkou není ani Německo, kde za nejznámějším podnikem stojí magazín Auto Bild se svými sesterskými publikacemi. Anketa se přitom skrývá za názvem Zlatý volant a je vyhlašována již od roku 1976. V prvé fázi přitom mezi nominovanými vozy vybírají čtenáři, v případě finalistů pak přijdou ke slovu odborníci.
Ti od roku 2017 kladou větší váhu na reálnou spotřebu, což anketě způsobilo nemalý problém. Němci začali zkoumat i odchylky proti oficiálním datům a pokud ty byly příliš veliké, vozidla byla diskvalifikována. Pro letošek bylo nesrovnalostí tolik, že v červnu byla celá anketa zrušena. A zatím přitom není jisté, zda a v jaké podobě bude Zlatý volant pokračovat.
To ale ve výsledku není až takový problém, neboť Němci urychleně přispěchali s náhradou, a sice s klasickým Autem roku (oficiální název překvapivě není německý, nýbrž anglický, a sice German Car of the Year neboli GCOTY - pozn. red.). To bylo voleno odbornou porotou 14 nezávislých motoristických novinářů, kteří vybírali mezi 59 nominovanými vozy. Mezi nimi se přitom objevila třeba Škoda Karoq či Lada Vesta.
Prim ale samozřejmě hrála domácí produkce, kupříkladu Audi a BMW měly mezi kandidáty každý po pěti zástupcích. Volkswagen pak vyrukoval se čtyřmi a Mercedes se třemi. Všechny tyto značky ale nakonec ostrouhaly, neboť rybník jim vypálila zahraniční automobilka. Nejde přitom o tu českou nebo ruskou, místo toho je řeč o Jaguaru, který měl v daném ohni hned dvě želízka. V obou případech se přitom jednalo o SUV.
Zatímco však model E-Pace se nevešel ani do první pětky, elektrický Jaguar I-Pace zamířil rovnou až na vrchol. Porota přitom v jeho případě neaplaudovala ani tak environmentalismu, ale možná i překvapivě kombinaci jízdní dynamiky a vzhledu. „Jeho výkon je působivý, designem a praktičností pak vyčnívá. Právě proto byl I-Pace jasným vítězem i přes silnou konkurenci,“ uvedl mluvčí poroty Jens Meiners.
Na německé vozy tak zbyla až druhá a třetí příčka, jenž obsadily nové generace Audi A6 a VW Touareg. Porota přitom uvedla, že jakkoliv jsou tyto vozy po technické stránce prakticky neprůstřelné, ve srovnání s britským elektromobilem jim něco chybí - a sice emoce. Ty naopak nechybí čtvrtému Peugeotu 508, který ovšem nepřesvědčil jízdní dynamikou. A páté vodíkové Hyundai Nexo selhalo v rámci praktičnosti.
Tím nám informace odborné poroty končí, závěrem tedy jen zrekapitulujeme, že vůbec první ročník ankety Německé auto roku (GCOTY) vyhrál britský elektromobil. Prestižní ocenění pak převzal šéf značky Ralf Speth, který uvedl, že pro automobilku se jedná o velkou poctu, zvláště když I-Pace je jejím prvním elektromobilem. „Přesto však obstál v domovině mnoha prestižních značek,“ říká Speth. Nezbývá než se divit spolu s ním a blahopřát.
Pětice finalistů letošního GCOTY zahrnovala i dva německé kandidáty
Přesto první ročník ankety vyhrál britský elektromobil Jaguar I-Pace
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva