Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší

Jeho papírové parametry jsou skoro dokonalé a týkají se i spotřeby paliva. Ne snad, že bychom kdy věřili, že velký sedan nebo kombík třídy E zvládne jezdit za 1,6 l/100 km, obočí nad tím ale teď zvedají i jindy nekritičtí Němci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší

15.8.2019 | Petr Prokopec

Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeho papírové parametry jsou skoro dokonalé a týkají se i spotřeby paliva. Ne snad, že bychom kdy věřili, že velký sedan nebo kombík třídy E zvládne jezdit za 1,6 l/100 km, obočí nad tím ale teď zvedají i jindy nekritičtí Němci.

Diesely jsou v poslední době v Evropě poněkud démonizované, Mercedes však v loňském roce jasně naznačil, že pohřeb jim strojit rozhodně nehodlá. Třícípá hvězda naopak vyrukovala se zcela novým dvoulitrovým agregátem, jenž ovšem pod kapotu modelů C300de a E300de nedorazil sám. Společnost mu dělá i elektrická jednotka, díky které automobilka srazila spotřebu i emise CO2 na velmi nízké hodnoty - v technických parametrech je zmiňován 1,6litrový průměr a 41 gramů na kilometr. Díky tomu je označován za jediný naftový pohon, který má do budoucna šanci přežít.

Je ovšem třeba dodat, že jakkoliv byla změněna měřící procedura, i metodika WTLP jde na ruku elektrifikovaným agregátům více, než by měla. Elektřinu nepovažuje za další palivo, považuje ji za nic, a tak její spotřebu do celkového apetitu nijak nepromítá. Neměli bychom se proto divit, že realita továrním údajům ani zdaleka neodpovídá. Co ovšem překvapivé již být může, to je skutečnost, že na německé hrátky s čísly poukazují samotní Němci. Za volant Mercedesu E300de se totiž posadili novináři z magazínu Focus, dle kterých sice novinka je úspornější než jiné diesely, ovšem zázraky neumí.

Co přesně to znamená? Pokud máte zcela dobité lithium-iontové baterie o kapacitě 13,5 kWh, pak je možné počítat s 3,8litrovým průměrem v případě spotřeby nafty a pochopitelně i s odběrem oněch 13,5 kW každý den. Pokud ovšem akumulátory dobijete kupříkladu jednou za tři dny, pak žíznivost narůstá na 4,4 litru a mezi dobitími pořád zužitkujete i oněch 13,5 kW. A za předpokladu, že spoléháte pouze na naftu, což se snadno může stát, neboť i přes nízkou kapacitu máte baterie k dispozici až za 4 nebo 5 hodin, dojezd čistě na elektřinu se pak pohybuje mezi 35 a 40 km a vy můžete jet třeba 1 000 km v kuse, pak jezdíte v průměru za 6 litrů.

Na pětimetrový sedan vážící 2 140 kilogramů rozhodně nejde o špatná čísla, nicméně o to tu nejde. Podstatné je, že i navzdory zpřísnění měřící procedury a drahému vývoji je uváděná spotřeba hybridních vozů naprosto nesmyslná. Jak již bylo zmíněno, dle továrny by E300de měl jezdit jen za 1,6 litru na sto kilometrů, přičemž na elektřinu by zvládnul 54 km a zbytek za oněch 1,6 litru. Nicméně reálně je elektrický dojezd o chlup nižší a dlouhodobý průměr skoro čtyřikrát vyšší.

Je přitom otázkou, jak by na tom vůz byl bez oné elektrifikace. Ta samozřejmě vozu napomáhá jak ve zlepšení akcelerace, tak při snižování spotřeby. Ovšem zároveň jsou s ní spojené nežádoucí kilogramy, které vždy vedou k vyšší žíznivosti i horší akceleraci. Je tak možné, že průměr vozu by bez baterií a elektromotoru byl jen nižší. Ovšem jen v reálném světě, na který je kladen stále menší důraz, a to přesto, že v laboratořích žijí maximálně tak pokusné krysy.

Lze pak už jen dodat, že se 306 koňmi a 700 Nm točivého momentu diesel-elektrický sedan skutečně zvládá stovku pod 6 sekund, jak je uváděno. V rámci jízdní dynamiky je tedy přínos alternativního pohonu nezpochybnitelný. Pro značku i regulátory je však smolné, že kromě prokazatelně vyšší než uváděné spotřeby jej doprovází také snížení praktičnosti. Baterie totiž zredukovaly objem zavazadelníku o 170 litrů, z čehož taktéž nikdo nebude mít radost.


Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 1 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 50Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 2 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 51Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 3 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 52Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 4 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 53Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 5 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 54Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 6 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 55Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 7 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 56Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 8 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 57Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 9 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 58Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 10 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 59Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 11 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 60Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 12 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 61Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 13 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 62Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 14 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 63Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 15 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 64Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 16 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 65Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 17 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 66Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 18 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 67Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 19 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 68Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 20 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 69Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 21 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 70Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 22 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 71Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 23 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 72Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 24 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 73Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 25 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 74Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 26 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 75Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 27 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 76Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 28 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 77Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 29 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 78Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 30 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 79Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 31 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 80Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 32 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 81Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 33 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 82Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší - 34 - Mercedes-Benz C300de a E300de 2018 prvni sada 83
Mercedes-Benz E300de by dle automobilky měl jezdit za 1,6 l/100 km, reálně je však jeho spotřeba skoro čtyřikrát vyšší. A to podle Němců, kteří tyto aspekty obvykle nekritizují

Zdroj: Focus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.