Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

Pokud toužíte po velikostně minimalistickém autě s maximalistickým výkonem, těžko se dostanete k vyšší metě. Tohle je supersport v hávu kompaktního kupé od BMW, které sice proslulo jako rychlé auto, ale ne takhle rychlé auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

28.4.2023 | Petr Miler

Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

/

Foto: TJ Fahrzeugdesign, publikováno se souhlasem

Pokud toužíte po velikostně minimalistickém autě s maximalistickým výkonem, těžko se dostanete k vyšší metě. Tohle je supersport v hávu kompaktního kupé od BMW, které sice proslulo jako rychlé auto, ale ne takhle rychlé auto.

Výrobní linky BMW mělo opustit celkem 6 331 exemplářů modelu 1 M Coupe. To není zrovna vysoké číslo, produkční kvóty uměle ale limitovány nebyly, takže kdo měl v době vzniku nejvýkonnější jedničky o tento vůz zájem, prostě jej dostal. A i když je to zajímavé auto, našla se mezi jeho kupci spousta takových, které v sériové podobě neuspokojovalo.

Můžeme dnes vzpomenout na díla od dnes už i neexistujících firem jako Alpha-N, TechTec, AC Schnitzer, Manhart, TuningWerk, Hartge nebo RevoZport. Ti všichni měli dojem, že 1 M Coupe nemá adekvátní výkon a potřebuje minimálně přes 400 koní. Jednou z firem, která zašla v ladění a přestavbě hodně daleko, je G-Power, který pod kapotu napasoval motor 4,0 V8 z M3 E92, doplnil jej kompresorem a dostal z něj výkon 600 koní.

Přesto se našla firma, která zašla ještě o něco dál. Vedle ostatních nepříliš známý, rovněž německý tuner TJ Fahrzeugdesign vzal 1 M Coupe a postavil jedno z nejbláznivějších aut svého druhu. Mezi přední kola se jim podařilo umístit atmosférický desetiválec S85B50 z předminulé generace BMW M5 a M6. A nezůstalo pouze při tom. Motoru přibyl i mechanický kompresor, který sériový výkon vyšrouboval z 507 na 650 koní při 8 600 ot./min.

Aby to zbytek auta ustál, spoustu komponentů zde bylo implantovaných z dalších modelů M. Třeba za dvacetipalcovými koly z M4 a pneumatikami o šířce až 285 mm se nachází brzdový systém pocházející z BMW M5 F10 vpředu a M3 E90 vzadu. Odpružení pochází od specializované firmy KW a je nastavitelné ve 3 úrovních, je tu zadní samosvor znovu z M3 E90, jiný je výfukový systém, přibyla spousta karbonových dílů...

Je to opravdu speciál mezi speciály a pokud jsem to z telefonátu se zástupcem firmy dobře pochopil, úpravce potřebovala na přestavbu více jak 1 000 času hodin a měla ji přijít na 145 tisíc euro, tedy asi 3,4 milionu Kč. To je hutná suma, ovšem dynamika odpovídá - dvoustovka za 10,5 sekundy a maximálka 335 km/h prý nejsou problém, a to už jsou parametry supersportů. Je odvážné říká spáč něčemu jako 1 M Coupe, ale tady to snad je i korektně možné.

Tohle auto nyní můžete mít jako ojeté s 19 tisíci km, z nichž asi 17 tisíc vůz najel s implantovanou technikou. Stojí za 69 999 euro, tedy asi 1,64 milionu Kč. To z něj dělá dost drahé, ovšem také dost rychlé 1 M Coupe. A minimálně pohledem investic do provedených úprav jde vlastně o výhodný obchod.


Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 1 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 01Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 2 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 02Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 3 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 03Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 4 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 04Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 5 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 05Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 6 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 06Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 7 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 07Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 8 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 08Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 9 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 09Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 10 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 10Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 11 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 11Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 12 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 12Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 13 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 13Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 14 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 14Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 15 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 15
Extrémní jedničkové kupé dostalo s motorem z předminulé M5 i sekvenční převodovku SMG. Možná to není řidičský sen, ovšem 650 koní v tak malém autě se hned tak nevidí. Teď takové můžete mít doma. Foto: TJ Fahrzeugdesign, publikováno se souhlasem

Zdroj: TJ Fahrzeugdesign eK@Autoscout24.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše