Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

Pokud toužíte po velikostně minimalistickém autě s maximalistickým výkonem, těžko se dostanete k vyšší metě. Tohle je supersport v hávu kompaktního kupé od BMW, které sice proslulo jako rychlé auto, ale ne takhle rychlé auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

28.4.2023 | Petr Miler

Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš

/

Foto: TJ Fahrzeugdesign, publikováno se souhlasem

Pokud toužíte po velikostně minimalistickém autě s maximalistickým výkonem, těžko se dostanete k vyšší metě. Tohle je supersport v hávu kompaktního kupé od BMW, které sice proslulo jako rychlé auto, ale ne takhle rychlé auto.

Výrobní linky BMW mělo opustit celkem 6 331 exemplářů modelu 1 M Coupe. To není zrovna vysoké číslo, produkční kvóty uměle ale limitovány nebyly, takže kdo měl v době vzniku nejvýkonnější jedničky o tento vůz zájem, prostě jej dostal. A i když je to zajímavé auto, našla se mezi jeho kupci spousta takových, které v sériové podobě neuspokojovalo.

Můžeme dnes vzpomenout na díla od dnes už i neexistujících firem jako Alpha-N, TechTec, AC Schnitzer, Manhart, TuningWerk, Hartge nebo RevoZport. Ti všichni měli dojem, že 1 M Coupe nemá adekvátní výkon a potřebuje minimálně přes 400 koní. Jednou z firem, která zašla v ladění a přestavbě hodně daleko, je G-Power, který pod kapotu napasoval motor 4,0 V8 z M3 E92, doplnil jej kompresorem a dostal z něj výkon 600 koní.

Přesto se našla firma, která zašla ještě o něco dál. Vedle ostatních nepříliš známý, rovněž německý tuner TJ Fahrzeugdesign vzal 1 M Coupe a postavil jedno z nejbláznivějších aut svého druhu. Mezi přední kola se jim podařilo umístit atmosférický desetiválec S85B50 z předminulé generace BMW M5 a M6. A nezůstalo pouze při tom. Motoru přibyl i mechanický kompresor, který sériový výkon vyšrouboval z 507 na 650 koní při 8 600 ot./min.

Aby to zbytek auta ustál, spoustu komponentů zde bylo implantovaných z dalších modelů M. Třeba za dvacetipalcovými koly z M4 a pneumatikami o šířce až 285 mm se nachází brzdový systém pocházející z BMW M5 F10 vpředu a M3 E90 vzadu. Odpružení pochází od specializované firmy KW a je nastavitelné ve 3 úrovních, je tu zadní samosvor znovu z M3 E90, jiný je výfukový systém, přibyla spousta karbonových dílů...

Je to opravdu speciál mezi speciály a pokud jsem to z telefonátu se zástupcem firmy dobře pochopil, úpravce potřebovala na přestavbu více jak 1 000 času hodin a měla ji přijít na 145 tisíc euro, tedy asi 3,4 milionu Kč. To je hutná suma, ovšem dynamika odpovídá - dvoustovka za 10,5 sekundy a maximálka 335 km/h prý nejsou problém, a to už jsou parametry supersportů. Je odvážné říká spáč něčemu jako 1 M Coupe, ale tady to snad je i korektně možné.

Tohle auto nyní můžete mít jako ojeté s 19 tisíci km, z nichž asi 17 tisíc vůz najel s implantovanou technikou. Stojí za 69 999 euro, tedy asi 1,64 milionu Kč. To z něj dělá dost drahé, ovšem také dost rychlé 1 M Coupe. A minimálně pohledem investic do provedených úprav jde vlastně o výhodný obchod.


Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 1 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 01Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 2 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 02Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 3 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 03Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 4 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 04Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 5 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 05Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 6 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 06Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 7 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 07Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 8 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 08Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 9 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 09Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 10 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 10Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 11 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 11Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 12 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 12Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 13 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 13Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 14 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 14Němci nacpali do bavorského vdolku motor V10 s 650 koňmi. Spáč jedoucí 335 km/h může být váš - 15 - BMW 1 M Coupe 2011 V10 kompresor prodej 15
Extrémní jedničkové kupé dostalo s motorem z předminulé M5 i sekvenční převodovku SMG. Možná to není řidičský sen, ovšem 650 koní v tak malém autě se hned tak nevidí. Teď takové můžete mít doma. Foto: TJ Fahrzeugdesign, publikováno se souhlasem

Zdroj: TJ Fahrzeugdesign eK@Autoscout24.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.