Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci mají smůlu, diesely Fiatu bez potíží prošly novými testy v Itálii
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové zkouší vyvrátit podezření související s vyššími emisemi NOx. Asi nikdo ale nečekal, že by Fiaty měly s novým kolem italských testů problémy.
Přiznání možná je polehčující okolnost, ovšem nikoliv ve světě automobilů. Své by o tom mohl vyprávět zejména Volkswagen, v jehož případě počáteční dobrá vůle vedla k řádnému pošramocení firemní pověsti. Od svého konkurenta se pak pravdomluvností zjevně nakazil také Opel, který taktéž přiznal určité hrátky se softwarem ovlivňujícím emise.
Je ovšem třeba dodat, že na rozdíl od Volkswagenu druhou německou automobilku trest stihne jen stěží, neboť její manipulace se odehrály pouze na evropském kontinentu. Tedy v oblasti, kde platí mnohem benevolentnější pravidla. Jakkoliv tedy německý ministr dopravy Alexander Dobrindt hrozí prstem, z tohoto mraku nejspíše pršet nebude.
Danou skutečností si byl víceméně jist i Fiat, tedy další značka podezřelá z možných podvodů při měření emisí dieselových motorů. Také ona byla požádána o vysvětlení, v jehož rámci se nejspíše počítalo s jistým přiznáním. Italové se ovšem s Němci odmítli bavit, přičemž jen uvedli, že jejich pohonné jednotky plně vyhovují všem legislativním normám a byly homologované v Itálii, nikoli v Německu.
Němci tak „utřeli” a od Italů podporu čekat vážně nemohou. Italský ministr dopravy Graziano Delrio nyní potvrdil, že turbodiesely koncernu FCA nově prošly testy a žádné limity nepřekračují. „Nebyla nalezena žádná ilegální zařízení na dieselových modelech dalších výrobců s výjimkou těch od Volkswagenu, které již byly identifikovány,“ uvedl dále k tématu Delrio.
Nic jiného jsme ani nečekali, neboť dieselové motory Fiatu v rámci normovaného měření nadměrné emise neprodukují. Zda se Dobrindt s daným vyjádřením svého italského protějšku smíří či nikoliv, to je sporné. Daný fakt ovšem musí respektovat, maximálně jej napadnout u evropské komise. V žádném případě ale nedojde k zákazu prodejů dieselových aut Fiatu v Německu, jak bylo dříve naznačováno. Tím by si Němci jen stěží někam pomohli...










Dieselové motory Fiatu jsou dle Italů a norem zcela v pořádku. Nic jiného jsme ovšem ani nečekali
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.202514 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
11.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 21:46 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.