Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011
10.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Privátní klientela se u našich sousedů od „naftožroutů“ odvrací. Tento trend má pokračovat dál, některých značek se ale dotýká více než jiných.
Dieselův motor je německý vynález a někteří říkají, že agregáty jako TDI odvádí nejlepší službu na tamních Autobahnech. V Evropě bychom tedy našli větší bašty naftových aut, faktem ale je, že i v Německu je jejich obliba stabilně vysoká. Nebo spíše byla, neboť v posledních letech zájem o ně postupně klesá.
Nejlépe bylo v roce 2012, kdy podíl „naftožroutů“ na celkových prodejích narostl na 48,1 % a ještě v loňském roce narazíme na měsíce, kde se toto číslo pohybovalo kolem 50 %. Od vypuknutí kauzy Dieselgate je ale všemu jinak, ačkoliv třeba celkové prodeje koncernu VW Group tomu neodpovídají - místo, aby u Volkswagenu došlo k poklesu, skutečnost je opačná. Je ovšem třeba dodat, že zrovna na bedra dieselových motorů tato situace skutečně nepadá.
Nová data Centra pro automobilový výzkum univerzity Duisburg-Essen naopak naznačují, že zájem o automobily osazené „producenty sazí“ výrazně klesá. Zatímco v srpnu byl jejich podíl 45,3 %, v září to již bylo 44,6 %. Jde tedy o nejnižší číslo od dubna 2011, přičemž hlavní „zásluhu“ za tento stav nesou privátní zákazníci. V posledních měsících se pro koupi aut osazených dieselových motorem rozhodlo jen 29 % z nich, zatímco v prvním loňském pololetí to bylo 33 %.
Zbytek registrací připadá na firemní vozy, kde dále tvoří jasnou většinu, nicméně i v jejich případě je patrný pokles. Zdá se tedy, že řeči o konci dieselů skutečně můžeme považovat za reálné, byť je třeba dodat, že z nabídek automobilek ještě minimálně dekádu či dvě nezmizí. Stále se budou podílet na celkových registracích mnohem větším podílem než hybridy a elektromobily. Dle profesora Ferdinanda Dudenhöffera má úbytek jejich zastoupení pokračovat a už v příštím roce lze čekat jen 40% podíl.
Řeč je samozřejmě nadále jen o Německu, kde nejvíce „trpí” právě strůjce dieselového skandálu, tedy koncern VW Group. Ačkoliv jak jsme si řekli již v úvodu, jeho celkové prodeje tento stav nenaznačují. Nicméně registrace dieselových modelů Audi klesly od ledna do srpna 2016 vůči stejnému období loňského roku o 1,7 procenta, v případě Volkswagenu jsou to pak procenta tři. Nejhůře je pak na tom Porsche (další koncernová značka), kde je pokles 5,7procentní.
U BMW společně s Mini vidíme 3,8% snížení dieselových registrací, Mercedes a Smart klesly o 1,4 a Opel pouze o 1 %. Proti proudu jde Ford, který dokonce prodal o 2,8 % více dieselových aut než loni. Za tím ale má stát cenová politika modrého oválu, ne neutuchající obdiv davů k jeho naftovým motorům...


Prodeje dieselových aut v Německu klesají...
Zdroj: Center Automotive Research Universität Duisburg-Essen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 11 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie