Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo
15.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Cinklé” Volkswageny s TDI se podobné akce zúčastnit musí, podobná možnost snížení emisí u starších byla nabídnuta majitelům Audi, BMW, Mercedesů nebo Opelů. Skončilo to naprostým fiaskem.
Zdá se, že minimálně v Německu zlatý věk dieselů skončil. Neznamená to samozřejmě, že bychom se s těmito pohonnými jednotkami měli definitivně loučit, neboť zejména ve vyšších patrech trhu a u prémiových automobilek stále hrají prim. Ovšem i v těchto případech je znát citelný pokles zájmu. Obavy z nejasné budoucnosti zkrátka začínají plně ovládat mysl německých zákazníků, kteří evidentně nehodlají udělat už ani jeden nejistý krok navíc.
Řeč je v tomto případě o dobrovolných svolávacích akcích, se kterými v loňském roce po domluvě s vládou vyrukovaly německé automobilky. Ty povolaly zpět do servisů miliony vozů, které plní starší emisní normy, kvůli přehrání softwaru. Nový program by měl zredukovat míru produkovaných emisí NOx a tím zlepšit situaci nejen u Volkswagenů a jejich „cinklých” TDI.
Znělo to jako zajímavý nápad, u Němců se ale setkal s neuvěřitelně vlažným přijetím. Německá média hovoří o šoku, když se ukázalo, že z 5,3 milionu majitelů aut využilo této akce pouze 3 500 z nich. To není ani promile, nový software si přes velkou medializaci této možnosti nenechal dobrovolně nahrát skoro nikdo.
Němcům se ovšem nelze, zvláště po problémech spojených se svolávací akcí Volkswagenu. Vozy s motory TDI EA 189 musely do servisů povinně, jinak by nesměly na silnici. Řada lidí se tak na příkaz vlády dočkala stávkujících motorů, které se nezřídka projevují horší dynamikou či vyšší spotřebou. A nový software má zkrátit i jejich životnost.
Potíž je také u federální agentury KBA, která musí nový software vždy homologovat. A něco takového zdaleka neproběhlo u všech aut, jejichž majitelům byl nový software nabídnut. „Dosud jsme získali povolení pouze pro model A6, který je osazen třílitrovým šestiválcovým dieselem a jenž plní emisní standardy EU5,“ potvrdil výše zmíněné mluvčí Audi. Zároveň ovšem dodal, že i kdyby bylo certifikováno více pohonných jednotek, na nezájmu zákazníků by to nic nezměnilo. Značka je tentokráte „nutit nemůže“ a pravděpodobně ani sama nechce.
Aby celá situace byla ještě o něco horší, je třeba vzpomenout ještě na příchod nové měřicí procedury WLTP. Ta si vyžádala opětovnou homologaci všech nabízených aut, což rovněž redukuje kapacity spojené se zlepšením emisí dieselových motorů, a to jak na straně automobilek, tak na straně KBA. A pokud zejména ta první vidí nezájem zákazníků, pod kotel jen stěží přiloží.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, zlatý věk dieselů v Německu skončil. Řada lidí jednoduše „dojezdí“ svá stávající auta a poté přesedlá buď na modernější diesely, u kterých si minimálně po příštích pět let budou jisti jejich nezávadností, nebo na benzinové, hybridní či elektrické ekvivalenty. Je přitom otázkou, zda a případně kdy se tyto nálady rozšíří do zbytku Evropy, Českou republiku nevyjímaje.






Dobrovolné modifikace starších dieselů se aktuálně v Německu míjí účinkem. Pro oblíbené Audi A6 3,0 TDI nový software k dipsozici je, přesto o něj skoro nikdo nestojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan