Nemáte na F1 po Sennovi? Kupte si jeho poslední motokáru, není tak drahá

Brazilská legenda světa Formule 1 zanechala na naší planetě několik vzácných artiklů, o které stojí za to usilovat. Jedním z nich je jeho poslední motokára.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nemáte na F1 po Sennovi? Kupte si jeho poslední motokáru, není tak drahá

20.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nemáte na F1 po Sennovi? Kupte si jeho poslední motokáru, není tak drahá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Brazilská legenda světa Formule 1 zanechala na naší planetě několik vzácných artiklů, o které stojí za to usilovat. Jedním z nich je jeho poslední motokára.

Ayrton Senna snad ani nepotřebuje dlouhé představování. Brazilec a trojnásobný mistr světa F1, který zahynul tragicky v roce 1994 ve Velké ceně San Marina, byl považován za jednoho z největších řidičských talentů všech dob. Trpěl sice prý doslova chorobnou touhou vyhrávat za každou cenu, ale většina žijících legend F1 na něj přesto vzpomíná jen v dobrém - pamatují si ho především jako neúnavného konkurenta, jako člověka s vynikajícím závodním intelektem, jednu z největších legend Formule 1 vůbec, jejíž smrt byla pro celý svět motorsportu velkou ztrátou.

My jsme na doby jeho největší slávy vzpomínali už několikrát, například když jsme vám ukazovali, jak neuvěřitelným způsobem drtil v deštěm zkrápěném Monaku za volantem monopostu Toleman Hart TG184 celý zbytek startovního roštu. A to mu tehdy bylo teprve 24 let. Další zmínka o něm padla v souvislosti s jízdou v Hondě NSX a posléze také s jeho prvním monopostem, který se loni objevil v prodeji na internetu. Dnes se vydáme do ještě dávnějších dob, kdy se teprve propracovával do světa Formule 1, a jak už zřejmě tušíte, jeho cesta tam vedla přes motokárové závody.

Poslední motokára, ve které ještě profesionálně závodil v roce 1981 se teď zjevila na internetu jako ceněný artikl vysoké hodnoty, jenž bude dražen v Paříži na aukci Bonhams 5. února tohoto roku. Speciál stáje DAP sice nepojede jako monopost TG183B/Hart Turbo, ale ani nebude stát celý svět. Odhaduje se totiž, že jeho cena, při níž nakonec klepne aukční kladívko, bude někde v rozmezí 28 až 32 tisíc dolarů, což znamená v přepočtu zhruba 670 až 770 tisíc korun. Samozřejmě, že to není supervýhodná cena, za něco, s čím zřejmě nebudete jezdit, ale historická hodnota jistě ještě poroste.

Tahle motokára se naposledy objevila na závodní dráze závodu v Parmě, přičemž v témže roce už Senna závodil také ve Formuli Ford 1600. Bylo to v době, kdy jeho sláva stoupala strmě vzhůru. Závodní stroj vyrobený týmem DAP speciálně podle Sennových požadavků se šasí ocejchovaným nápisem DAP BH33 od zakladatele Angela Parilla si ihned po závodě odkoupil do své sbírky jeho současný majitel.

Na kupní smlouvě je prý uvedeno, že motokáru přebíral bez motoru, avšak podle dostupných zdrojů je nyní osazena identickým agregátem, s jakým Brazilec před 34 lety skutečně závodil. Od té doby na dráze strávila necelé dvě hodiny. Mít zbytečných 800 tisíc, asi bychom dlouho s nákupem neváhali.


Nemáte na F1 po Sennovi? Kupte si jeho poslední motokáru, není tak drahá - 1 - Ayrton Senna motokara 1981 prodej 01Nemáte na F1 po Sennovi? Kupte si jeho poslední motokáru, není tak drahá - 2 - Ayrton Senna motokara 1981 prodej 02
Motokára, v níž Ayrton Senna zakončoval svojí motokárovou kariéru před vstupem do větších monopostů, je ve zcela původním stavu. Její hodnota jistě ještě dále poroste

Zdroj: Boldride

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.