Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si před 20 léty koupil poslední Opel se zadním pohonem, teď je sotva jetý na prodej
13.3.2023 | Mirek Mazal
Je to pozoruhodný pozůstatek z časů, které se dnes zdají být stejně vzdálené jako neuvěřitelné. Většina vyrobených kusů tohoto modelu už ani neexistuje, natož aby byla na prodej, zvláště pak v dobrém stavu. Tato Omega je výjimkou a pozoruhodná je i tím, že jde o jednu z posledních vzniklých vůbec.
Opel patřil po většinu své existence pod křídla amerického koncernu General Motors. Německá značka byla v 90. letech v kurzu a pomáhala vyrovnávat ztráty GM z aktivit v Severní Americe a financovat jeho expanzi do Asie. Rok 1999 ale byl pro Opel tím posledním, kdy se v roční účetní uzávěrce období objevila černá čísla. Následovaly další propady a neúspěšné pokusy o vzkříšení, které nakonec pramenily v prodej automobilky do rukou francouzského PSA, který později splynul s FCA v to, čemu dnes říkáme Stellantis.
Dnes to zní působí skoro absurdně, v lepších časech ale situace umožňovala Opelu vyrábět i modely vyšší střední třídy, které dnes z mainstreamových automobilek nenabízí prakticky nikdo. Svého času respektovaná Omega by byla i dnes velké komfortní přibližovadlo s vítaným pohonem zadní nápravy a s několika šestiválci na výběr. Jízda v ní byla zajímavá, se spolehlivostí a trvanlivostí to bylo horší - když už nic jiného, většinu Omeg za poslední dvě dekády sežrala rez.
Hezkých exemplářů v nabídce je tedy jako šafránu, výjimky potvrzující pravidlo se ale čas od času objeví. Mezi nimi se sluší upozornit na výjimečný černý kousek, který se objevil v prodeji dílem soukromého majitele z německého Beckumu. Za velmi přijatelných 5 500 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč, prodává Omegu B, která si navzdory 20 létům na světě pořádně nezajezdila. Má jen 67 tisíc kilometrů na tachometru a ve většině ohledů působí dojmem zánovního vozu.
Pozoruhodné je jistě i to, že tato Omega téměř po celou svou existenci v majetku jediného majitele, staršího muže, který s ní bůhvíproč moc nejezdil. Proto jsou počasím či používáním nedotčené téměř všechny části exteriéru a interiéru. Motor 2,2i výkonu 107 kW (145 koní) nedělá z vozy žádný uragán, ale zase tak špatně nejede, svého času jsme s ním měli tu čest. A kdo vám dnes nabídne zadní pohon, třebaže v tomto případě s automatickou převodovkou? To už je vlastnost leda pár drahých BMW či ještě mnohem dražších specialit ještě exkluzivnějších značek.
Vůz je vyveden v tzv. Design Edition a pochází ze samotného konce výroby - registrován byl až v srpnu 2003, kdy z výrobní linky sjížděly poslední kusy. Svěže tedy působí i proto, také ale kvůli slušné výbavě. Je to jistě hlavně zajímavost, ale uvážíme-li dnešní situaci na trhu, není to nutně marná nabídka ani pro někoho, kdo chce dostupné auto na ježdění. Možná nebude od věci chvíli jezdit v zánovní Omeze, po které se v bazarech nikdo nepachtí, než se nutit do předražených ojetin tuctových typů, které vám lepší svezení za podobné peníze jistě nenabídnou. Udržet čtyřválcové provedení z konce výroby při životě není zase takový oříšek, zvlášť když je výchozí stav takto dobrý.














Relikt ze zlatých časů Opelu dnes vychází v přepočtu na 130 tisíc Kč, je to jedna z posledních vzniklých Omeg vůbec. Vzhledem k jejímu stavu a situaci na trhu to není nezajímavá nabídka. Foto: N.C., publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Zavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před hodinouMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 35 minutamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 2 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 3 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva