Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů

Jestli tohle auto někdo z protřelých českých bazaristů nekoupí a nestočí mu tachometr aspoň o 400 tisíc km, tak už na tomhle světě nic není „v pořádku”. Je totiž extrémně ojeté i extrémně levné auto, na kterém jeho nájezd vůbec není znát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů

včera | Petr Miler

Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů

/

Foto: Autozentrum Gaab, publikováno se souhlasem

Jestli tohle auto někdo z protřelých českých bazaristů nekoupí a nestočí mu tachometr aspoň o 400 tisíc km, tak už na tomhle světě nic není „v pořádku”. Je totiž extrémně ojeté i extrémně levné auto, na kterém jeho nájezd vůbec není znát.

Po dekádách „lítání” kolem aut mohu bez okolků říci, že jejich nezávislý prodej je docela nevděčný byznys. Z koncentrace různých bazarů a bazárků kolem českých silnic se to nemusí zdát, ale zvlášť pokud auta skutečně nakupujete a prodáváte (tedy nepraktikujete jen tzv. komisní prodej, kdy auto celou dobu patří někomu jinému), je to kapitálově velmi náročné podnikání s vysokými riziky a malými odměnami.

I když budete mít opravdu malý bazar plný průměrných aut, snadno nashromáždíte 30 aut s průměrnou cenou 250 tisíc Kč. Potřebujete tedy 7,5 milionu korun váznoucího kapitálu, který většina malých podnikatelů nemá. Potřebujete tedy úvěr a platíte úroky. Auto navíc není zrovna iPhone, kdy do krabice od banánů u mámy ve sklepě schováte zásoby na půl roku, takže potřebujete slušný pozemek. Ten většina bazaristů také nemá, a tak si ho musí pronajmout. K tomu je tu riziko poškození nebo krádeže kteréhokoli z aut, které vás může zruinovat, takže musíte platit pojištění. A pokud nechcete být celou dobu na place sami, potřebujete aspoň jednoho kolegu, který zadarmo pracovat nebude.

Jen tohle vám nalajnuje statisíce měsíčních nákladů, na které si musíte vydělat maržemi z prodeje. Ty jsou ale obvykle velmi malé, už desítky tisíc korun jsou u tak levných aut spíš zázrak. Snadno si pak spočítáte, kolik musíte každý měsíc prodat aut, abyste vyšli, pokud chcete nějaké peníze přinést domů, pak musíte ještě přitlačit. A pokud to má mít větší smysl, než se nechat zaměstnat v nejbližší pobočce AAA, prodat jedno auto každý pracovní den se zdá být minimem. To už není legrace - stačí dva „suché” dny a ten třetí už musíte vyhlížet tři kupce současně.

V tomto kontextu tedy nakonec nepřekvapí, že bazaristé vymýšlí různé způsoby, jak své marže nafouknout či příjmy jinak zvýšit. Cesty jsou, od provizí za zprostředkované úvěry přes „ořezávání” aut o separátně prodávané prvky (třeba sada zimních kol koupená s autem prodaná zvlášť) až po modifikaci udávaného stavu samotného auta, třeba pozměnění stavu najetých kilometrů. Tím chraň bůh nic z oho neschvalujeme, to druhé bývá někdy prasárna a to třetí je prostě podvod, který nemá v seriózním byznysu co dělat. Jen říkáme, že tlaky někdy bývají velké a příležitost dělá nejen zloděje, ale i podvodníka.

Auto na fotkách níže je obrovská příležitost a budeme se divit, když jejímu lákaní žádný z českých šejdířů nepodlehne. V německém Rastattu se totiž objevila na prodej hezky vybavená Škoda Superb 2,0 TDI s automatem, jeden z českých bazarových snů, z června roku 2021. Jde tedy o ani ne čtyřleté auto, má na krku jen 3 roky a 10 měsíců. To je poklad bazarů sám o sobě, okamžitě prodejný stroj, v tomto případě má ale ve výčtu svých vlastností jeden hák jak od Rockyho - 541 tisíc najetých km. Pět set čtyřicet jedna tisíc kilometrů, sakra práce.

Ta poslední dvě slova si musel říkat ten, kdo s tímto vozem jezdil a jezdil. Za 46 měsíců si v něm během každého z nich musel odkroutit 11 760 km za každý z nich, to je 392 km každý den během víkendů a svátků. Auto pochopitelně sloužilo hlavně jako firemní vůz, fascinující ale je, k jak malé úhoně přišlo. Však se podívejte s na fotky, neuvidíte skoro nic - zvenčí vůbec nic, uvnitř trochu „vyleštěná” kůže. To je všechno, stočte tachometr na 141 tisíc km a nikdo se nepodiví, auto jezdilo skoro jen dálky po dálnicích a vypadá podle toho.

Věříme, že tento článek v prvé řadě odradí šejdíře něco takového dělat, jde ale o opravdu velké pokušení. Vůz totiž stojí jen 12 990 Eur, tedy asi 326 tisíc Kč - o dobrých 100 tisíc míň než Superby podobného data zrodu s nájezdy do 200 tisíc km. Přesně tady tkví prostor k podvodné marži, o které se vám „na štěrku, pod fanglemi a se psem” jinak ani nezdá.

Podívejte se na to sami a víte co, možná si tohle auto i zkuste koupit. Prodávající říká, že je celkově v opravdu výborném stavu, čemuž máme tendenci věřit - poznali jsme auta s vysokými kilometrážemi z klidných přesunů po Autobahnech a nájezdy na nich opravdu nebyly moc znát nejen vizuálně, ale často ani technicky. Zde je ale strůjcem svého štěstí pochopitelně každý sám...


Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 1 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 01Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 2 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 02Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 3 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 03Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 4 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 04Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 5 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 05Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 6 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 06Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 7 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 07Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 8 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 08Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 9 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 09Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 10 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 10Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 11 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 11Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 12 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 12Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 13 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 13Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 14 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 14Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů - 15 - Skoda Superb TDI 2021 pres 540 tkm 2025 prodej 15
Nebojte se říci: „Wow!” Zvládnout takový nájezd se Superbem během takové doby s takto vypadajícím autem coby výsledkem si opravdu zaslouží uznalé pokývnutí. Foto: Autozentrum Gaab, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autozentrum Gaab@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše