Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s VW Touareg 5,0 V10 TDI skoro 735 tisíc km. Vypadá překvapivě fit
30.12.2017 | Petr Miler
SUV nepatří mezi krále garáží, jezdí se s nimi. Ovšem jen zřídka se vidí, aby nějaké mělo najeto tolik, zvláště s tak velkým a silným motorem.
V době, kdy koncernu Volkswagen vládl Ferdinand Piëch, vznikaly pod taktovkou této firmy pozoruhodné věci. Piëch nebyl jen geniální stratég a protřelý obchodník, byl to i schopný technik posedlý extrémy všeho druhu. Měl sice na starosti toho nejmasovějšího z masových výrobců aut, přesto za jeho éry vzniklo leccos od VW XL1 s minimální spotřebou paliva po Bugatti Veyron s maximální rychlostí přes 400 km/h.
Kdesi mezi tím se našly i praktičtější věci, byť ne vždy o tolik. Jednou z nich byl diesel 5,0 V10, který dodnes patří mezi nejsilnější TDI historie. Samozřejmě, i tento motor byl podobně jako XL1 a Veyron „k ničemu”, Piëch ale třeba na rozdíl od šéfů Hondy dobře chápal jednu věc - že o slušnou část z 99 % prodejů obyčejných aut se nepřímo postará zdánlivě nechtěné 1 % nabídky výjimečných věcí. Kde kdo bude chtít „to auto”, které se také dělá „s tím motorem”, i když si ho sám koupí s tuctovým 3,0 V6 TDI. Málokdo skutečně potřebuje jeden z nejsilnějších dieselů, líbí se mu ale image auta, které takový motor také může mít. Je to znak nadřazenosti, jedinečnosti, pokroku.
Tak vznikl Volkswagen Touareg 5,0 V10 TDI, který se v jednu chvíli prodával i v bizarní sportovní verzi R50. Byly to popelky nabídky, nakonec i dnes najdete na Mobile.de jen 187 ojetých Touaregů V10 ze skoro 5 tisíc aut celkem. Nedá se říci, že by s nimi majitelé nejezdili, málokdo si ale na opravdu velké kilometrové nájezdy koupí SUV. A když už, tak nesáhne po verzi s jedním z nejsilnějších motorů, protože tahat s sebou přes 2 tuny „železa” nevyjde levně nikdy a s velkým motorem to bude ještě dražší. Výjimky ale přesto existují.
Na tu nejpozoruhodnější se právě díváte. V Nizozemsku se totiž objevil na prodej Touareg V10 TDI s neskutečnými 734 621 km. To z vozu dělá nejen daleko nejojetější verzi V10 TDI, kterou jsme kdy viděli (aktuálně se nabídka jiných kusů dostane nanejvýš k polovině), ale i aktuálně nejvíce ojetý Touareg vůbec. Na zmíněném Mobile se jen jeden vůz s pětiválcem 2,5 TDI (tedy polovinou dnes probíraného motoru, mimochodem) blíží 600 tisícům km, dál se nikdo nedostal.
Tomu se říká odhodlání, za 11 let existence tohoto vozu je to vážně štreka - bezmála 70 tisíc km najetých rok co rok. A pozoruhodné je i to, jak vůz vypadá, takový nájezd byste mu hádali nanejvýš z pár detailů. Zvenčí vypadá opravdu dobře, ani kola nejsou příliš odřená a jinak zranitelný černý lak působí velmi zachovale. A uvnitř je to zřetelně en volant, který doznal značné újmy, jinak detailní fotografie neprozrazují ani adekvátní újmu.
Ze snímku přístrojové desky je tedy vidět, že dosavadní majitel už v závěru svého vlastnictví vzdal údržbu - svítí kontrolka opotřebení brzdových desek, motor si říká o doplnění oleje a některá ze žárovek nebude funkční. Ale bavíme se o 11 let staré ojetině, která brzy 20krát objede zeměkouli, takže nelze čekat perfektní vůz.
Cena přesto není úplně nízká, 7 800 Eur bez daně, tedy bezmála 200 tisíc Kč bez DPH neznačí nejlevnější Touareg V10 TDI, který se dá koupit, ale tenhle je holt asi zocelen žárem asfaltových bitev... Pokud byste o tento vůz měli zájem, může být váš - nevíme, jak moc si s ním ještě užijete, majitelem světové rarity se s ním ale stanete zcela nepochybně...

















VW Touareg V10 TDI se skoro třičtvrtěmilionem najetých kilometrů se vážně nevidí
Zdroj: Autodatawheelerdelta.nl
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 7 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 10 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva