Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s legendárním BMW M5 E39 přes půl milionu kilometrů, teď může levně být vaše
21.2.2024 | Petr Prokopec
Jít o dieselovou Octavii ze stejné doby, neexistuje důvod si jí všímat. Tady se ale bavíme o jedné z největších moderních bavorských legend, která spojovala ještě motor V8 s manuálem. První majitel s ní „drandil” 14 let, tohle je výsledek.
Třetí generace BMW M5 dorazila v roce 1998 a v prodeji vydržela po pět následujících let. Během této doby bylo prodána v 20 482 exemplářích, tedy v zásadně vyšším počtu než v případě předchozího provedení, které bylo k dispozici nejen jako čtyřdveřový sedan, ale rovněž jako pětidveřové kombi. Důvodem byla mimo jiné skutečnost, že M5 E39 dostalo vůbec poprvé pod kapotu osmiválcový motor. Zároveň šlo také o první generaci, jež profitovala z předních hliníkových komponentů podvozku a zadní nápravy typu multi-link.
BMW původně zvažovalo znovu nabídnout i kombík, dokonce vyrobilo jeho prototyp, nakonec jí ale tato verze přišla jako ekonomický nesmysl, ostatně automobilka utratila až příliš mnoho peněz za vývoj 4,9litrové jednotky S62. Motor se mimo jiné dočkal hliníkového bloku a hlavy, stejně jako třeba osmi nezávislých elektronicky ovládaných klapek. Díky tomu dokázal reagovat na pokyny plynového pedálu bez zbytečného váhání, což logicky přispělo k výtečné ovladatelnosti vozu i vynikající jízdní dynamice.
Automobilka motor naladila na rovných 400 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu, načež M5 zvládla zrychlit z klidu na stovku za 5,3 sekundy. To už dnes nezní jako dechberoucí čas, ovšem i tak mnichovský sedan zvládá bez problémů překonat mnoho moderních vozů. Veškerý výkon míří skrze šestistupňový manuál pouze na zadní kola. Problémem tak pochopitelně nejsou ani rozmáchlé drifty, nad nimiž přebírá kontrolu řízení vycházející z předchozích generací a doplněné Pitmanovým ramenem.
Ve výsledku tak není překvapivé, že jakkoliv dnes již M5 E39 nedominuje silnicích či závodním okruhům v svou rychlostí, majitele dokáže těšit za každé situace. Jedním z nich musel být i člověk, který do níže vyobrazené kondice dostal kousek z roku 2002. Šlo o Američana, přesněji Kaliforňana, který s autem pravidelně jezdil po dlouhých 14 let a najel s ním naprostou většinu z 521 915 km, které má na tachometru dnes. Jasně, chtělo to i teplé a vesměs suché kalifornské počasí, aby vůz vydržel, nešlo ale jen o to.
Majitel se prý o auto vždy bezvadně staral. Mělo pravidelný servis a spousta drobností, které dělají dojem (gumová těsnění, díly interiéru apod.) byly v průběhu času vyměněny. Auto si pak první majitel chvíli nechal jako raritu, později putovalo do rukou jiných nadšenců, z nichž ten poslední mu zametl cestu do Evropy. Je to nizozemský specialista na starší BMW, který právě tohle auto teď prodává.
Nabízený vůz vám ukazujeme primárně proto, že M5 E39 s takovými kilometry se nevídá, jistě ne v tomto stavu. Však se na něj podívejte sami, možná byste mu nehádali ani 200 tisíc km. Ale nakonec si jej můžete i docela levně koupit. Požadovaných 22 000 Eur (cca 557 tisíc Kč) pochopitelně pořád není málo peněz, na M5 E39 v údajně bezvadné kondici je to ale nízká suma. A tohle auto pořád nevypadá, že by mělo všechno za sebou. Užívat si s ním můžete pořád stejně, ostatně kdo vám dnes nabídne nový sedan vyšší střední třídy s osmiválcem bez turba a manuální převodovkou? To není řečnická otázka, odpověď zní: Nikdo.
BMW M5 E39 s víc jak půlmilionem kilometrů se v prodeji nevídá. Tahle takový nájezd zvládla převážně v rukou jednoho majitele. Vypadá pořád skvěle a může být vaše za docela malé peníze. Foto: Ivo Christov E28 Specialist, publikováno se souhlasem
Zdroj: Ivo Christov E28 Specialist@Marktplaats.nl
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprint vyhrál Martin a zůstal tak lídrem včera 17:56
- Vítězí BMW, v sedle s Vd Markem včera 17:30
- Pole Position pro Tonyho Arbolina, 11. Salač včera 17:22
- Pole Position si vyjel pošesté David Alonso včera 17:17
- První závod WSSP dnes odřeknut včera 16:27
Nejnovější články
- Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
včera - Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
včera - Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
včera - Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
včera - Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
včera
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.08. 00:50 - Stepan
- Dodávka 6 míst, vyjímatelné sedačky 09.07. 21:58 - LukasVn
- Fiat a vše kolem nich 09.07. 17:12 - pavproch
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 09.07. 15:55 - pavproch
- BMW Divize 09.07. 14:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.07. 13:45 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.07. 13:01 - jerry
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 09.07. 12:59 - abgx1