Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání
20.8.2020 | Mirek Mazal
Hovořme o krásném automobilovém životě, když můžete stovky tisíc km strávit za volantem jednoho z nejvýjimečnějších BMW světa. Díky tomu je teď navíc relativně levně k mání.
BMW vyrábělo, vyrábí a jistě ještě bude vyrábět kde co, jedné věci se ale velmi přesvědčivě vyhýbá - opravdu ostrým kombíkům. Zatímco konkurenční Audi a Mercedes s nimi slaví slušné úspěchy, BMW vkročilo do této řeky dvakrát a pokaždé to byl obchodní propadák. Brzy to zkusí potřetí se současnou generací trojkové řady a jsme zvědavi, co z toho bude tentokrát, dnes se ale vrátíme na úplný začátek příběhu.
Prvním eMkovým kombíkem se totiž už skoro před 30 léty stala M5 Touring generace E34, která byla současně posledním ručně vyráběným BMW historie. Od roku 1992 bylo zkompletováno pouze 891 exemplářů, protože o víc nikdo nestál - méně divize M vyrobila už jen supersportovních M1. V prodeji je jich tak dnes jen pár a narazit na mimořádně zachovalý exemplář má blízko k výhře v loterii, a tak... vám dnes ani žádný takový neukážeme.
Zaujal nás jiný, který nabízí soukromý majitel z Velké Británie. Navzdory místu výskytu vozu nejde o auto s pravostranným řízením, protože takové ani neexistovalo. A zrovna tak se nejedná o garážovou „uloženku”, ale pořádně ježděný exemplář. Možná vás to předem odrazuje, ale krom toho, že je zajímavé na něj pohlédnout, přináší spousta kilometrů na tachometru nižší cenu. Jedná se tak o možnost dostat se k originální M5 Touring z roku 1993 za 36 900 Eur, v přepočtu asi 964 tisíc Kč. Není to obecně vzato málo peněz, na M5 Touring E34 to ale málo je - jde o přibližně polovinu toho, za co se prodávají zachovalé kousky s nízkým nájezdem.
Tohle rychlé a vzácné kombi ujelo za svůj život přes 214 tisíc kilometrů, což je na jakékoli M slušná porce. Auto je po technické stránce původní, což platí i o motoru 3,8 R6 o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 400 Nm. Jedná se o vůz s pořadovým číslem 677, tedy o jeden z posledních vyrobených kousků s pětistupňovým manuálem.
Prodávající vypsal do inzerátu skoro slohovou práci na téma úžasného stavu vozu a péče o něj a podle všeho nepřehání. Vůz se zdá být navzdory své kilometráži ve velmi pěkném stavu, a to i díky výměně řady viditelných a k opotřebení náchylných dílů, jako je třeba hlavice řadicí páky. Bohužel si nevede historii všech provedených servisních zásahů, odhaduje však, že do vozu nacpal v průběhu let desítky tisíc liber, tedy nejméně 580 tisíc Kč.
Vyleštěná černá karoserie nevzbuzuje žádné pochyby o svědomitém přístupu. Tvrzení jen potvrzují krásně čistá kola zbavená usazenin z provozu. Vyklizený tmavý kožený interiér není nečekaným překvapením jako vymydlený motorový prostor. Byla by snad škoda nechat tohle auto někde stát - na ježdění je zjevně zvyklé a svým jízdním projevem jistě neurazí ani dnes. Tohle je na to na rozdíl od většiny jiných alespoň zvyklé...












BMW M5 Touring bývá hodnotná sběratelská trefa, ale tohle auto prostě jezdilo - má za sebou skoro 215 tisíc km. I tak vypadá pořád velmi slušně a po pečlivém majiteli je k mání za zajímavou cenu. Foto: Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva