Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s Dacií za 3,5 roku 614 tisíc km, to není vtip. Cena auta už ale trochu vtip je
31.1.2022 | Petr Miler
Až vám někdo bude tvrdit, že Dacie nevydrží, ukažte mu tohle. Jde o jedno z nejrychleji takto ojetých aut, jaká jsme kdy viděli. Do jaké míry to ale ospravedlňuje jeho cenu blízkou částce potřebné na úplně nové auto, třebaže v horší specifikaci, to si nejsme jisti.
Němci s oblibou nasazují na ojeté Dacie a kritizují jejich nespolehlivost, malou trvanlivost a nesmyslně vysoké ceny ojetých vozů. Však naposledy dokonce Duster označili za jednu z nejhorších ojetin, jakou lze koupit. Paradoxně právě v Německu je ale nyní na prodej auto, který výše zmíněným soudům dělá čáru přes rozpočet, tedy alespoň dvěma z nich.
Prodejce z města Bad Wurzach totiž nabízí ke koupi právě model Duster poprvé registrovaný v květnu 2018, který najel - podržte se - 614 290 km. Nečistěte si brýle, čtete správně a počítáte též, jde o šest set čtrnáct tisíc dvě stě devadesát kilometrů přesně najetých za o něco málo více než 3,5 roku. To je skoro neuvěřitelná porce v jakémkoli autě, neboť to znamená urazit nějakých 175 tisíc km ročně. Musíte tedy urazit přes 14,5 tisíce km měsíčně, něco kolem 700 km každý pracovní den, abyste něco takového zvládli. Dá se to, ale znamená to být s autem už skoro pořád na silnici, zvláště uvážíme-li, že budete muset skoro každý měsíc do servisu na obvyklé procedury.
Podobné věci už jsme ale viděli - s Volkswageny, Mercedesy, Toyotami a auty dalších podobných, trvanlivostí vyhlášených značek. Ale s Dacií? To je naprostá rarita, která absolutně nejde dohromady se zvěstmi o jejich nespolehlivosti a netrvanlivosti. Však spousta aut by něco takového nezvládla vůbec - nikdy, nikde, bez ohledu na servisní odhodlání či způsob zacházení. Duster s motorem 1,5 dCi a pohonem 4x4 to ale zvládl a popravdě nevypadá úplně zničeně.
Jasně, auto je zřetelně opotřebované a nesluší mu zbytek polepů, které prozrazují, k čemu sloužil - šlo o doprovodný vůz specifických nákladních transportů. Pokud ale mnozí hlásají, že Duster s 200 tisíci km je zralý leda do šrotu, je stav tohoto exempláře velmi dobrý - najel více jak třikrát tolik kilometrů a podle prodávajícího je nadále technicky fit, ostatně za ním stojí velmi pestrá servisní historie.
Člověk by čekal, že něco takového bude k mání za hubičku, protože (přes veškerou úctu k němu) další perspektiva tohoto vozu je nepochybně omezená. Zrovna cena ale kritické hlasy německých novinářů podporuje, neboť požadovaných 11 990 euro, tedy asi 292 000 Kč, je přes vysokou specifikaci naprosto nesmyslná cifra, pokud tedy vůz nebudeme hodnotit už jen jako ryzí raritu a potenciální muzejní exponát.
Auto vám ale beztak neukazujeme proto, abyste si jej koupili, je to spíše zajímavost, kterou by nám bez patřičné dokumentace zanedlouho nikdo nevěřil. I s Dacií se zjevně dají jezdit bezmála stovky tisíc kilometrů ročně a dotáhnout to k ní až za hranici 600 tisíc km za méně než 4 roky, jakkoli nepravděpodobně to zní.




















Tohle auto jezdilo, jezdilo a jezdilo. A svou misi zvládlo velmi obstojně, pokud se tak rychle dostalo s najetými km až hranici 600 tisíc km. Jen jeho cena je po takovém zápřahu nesmyslně vysoká. Foto: Auto Park Bad Wurzach, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 4 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva