Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo asi přebral při specifikování zakázkového superkombíku, bizarní výsledek teď prodává se ztrátou přes 2 miliony
7.10.2024 | Petr Miler
Zvenčí tohle auto vypadá docela nenápadně, třebaže ani tak ne všedně, ale podívejte se dovnitř. Vskutku svérázně pojatý interiér bude jedním z důvodů, proč tohle Audi RS6 tak mohutně ztrácí na ceně, vonět nebude zdaleka každému.
Pomyslnými králi ztráty hodnoty jsou dnes elektromobily všeho druhu, zejména pak drahé modely s tímto pohonem. Daleko za nimi ale tradičně nezaostávají ani klasičtěji pojaté luxusní limuzíny typu Audi A8, jejichž hodnota klesá o desetitisíce korun s každou delší cestou. O moc lépe na tom ale nejsou ani jeho sourozenci sice méně luxusní, ovšem o to výkonnější. Ten, který vidíte na fotkách okolo, pozbyl na ceně bezmála 2,2 milionu korun, aniž by s ním někdo nějak zvlášť jezdil.
V německém městě Remscheif ležícím asi 500 km západně od ČR totiž místní prodejce specializující se na výjimečné stroje všeho druhu nabízí ojetou RS6 Avant, na kterou se vyřádila divize Audi Exclusive. Na první pohled se moc odlišit nedokáže, třebaže bílá německá rodinná střela na černých kolech nikdy nebude úplně obyčejným zbožím. Co ale činí tohle auto výjimečným, je až ujetý interiér, v němž visí cenovka 54 980 Eur, asi 1,4 milionu Kč. Ta na první pohled nevypadá moc lákavě, její výše ale dostává trochu jiný rozměr, pokud se podíváme na sumu na faktuře zaplacené první majitelem - ten za pár klíčů od vozu musel dát přes 140 000 Eur, tedy asi 3,6 milionu Kč.
To je o zmíněných 2,2 milionu víc než dnes, na vůz v bezvadném stavu s 86 tisíci najetými kilometry jistě hodně. Dáno je to několika faktory od výjimečné specifikace (protože za příplatkovou výbavu, kór na vaše zvláštní přání, vám na trhu ojetin lidé nedají skoro nic) až po fakt, že jde o vůz generace B7, který už neskýtá image vozu pro vyvolené. Tohle auto ale skutečně má schopnost odlišit se od všech ostatních vozů stejného typu - interiér v kombinaci černých plastů, světle hnědé a krémové kůže či světlého dřevěného obložení je na sportovní kombík snad až nepatřičný. Jistě, proti gustu... Tady to ale vypadá, že někdo při specifikaci trochu přebral a volil ty největší bizarnosti, které mu padly pod ruku.
Dynamikou by ale měla tato RS6 odzbrojit každého, však generace B7 byla ve verzi Performance s 605 koňmi dolovanými z motoru 4,0 V8 o 5 koní silnější než novější RS6 B8. Tohle je sice původně standardní provedení s 560 kobylami, jenže dostalo úpravu od firmy Abt, takže nyní nabízí ďábelských 666 koní. Dynamika známa není, stovku ale tipujeme okolo 3,5 sekundy a maximální rychlost bez omezovače bude někde mezi 320 a 330 km/h. Na auto pro pět lidí s obrovským kufrem pořád parametry z říše snů.
Zbylá výbava odpovídá tomu, že někomu nebylo líto vydat 5 900 Eur (asi 150 tisíc Kč) jen za specifickou barvu čalounění od Audi Exclusive, 1 170 Eur (skoro 30 tisíc) za ono dřevěné obložení nebo vrcholnou verzi audiosystému Bang & Olufsen za 6 000 Eur (152 tisíc Kč). Nechceme dál citovat ceník, než se nám zatočí hlava, za pár „nesmyslů” v tomto voze by se dala koupit spousta zajímavých nových vozů se vším všudy. Že tu jsou věci jako čtyřzónová klimatizace, vyhřívaná sedadla, střešní okno, světla LED Matrix, navigace, parkovací kamery, samozatmívací zrcátka, milion senzorů a asi miliarda asistentů nepřekvapí ve stínu výše řečeného nikoho.
Těžko hledat citelně chybějící příplatek krom karbon-keramických brzd, konfigurátor svého času prostě dostal zabrat. Těžko také hledat mnoho dalších aut podobného ražení, která by prvního majitele stála takové peníze při ježdění pouhých 9 tisíc km ročně. Ten druhý na tom bude lépe a dostane spoustu hodnoty za peníze. Bylo by ale naivní domnívat se, že pokles ceny nebude pokračovat. Bude, ale asi ne až k absolutní nule, RS6 si dlouhodobě drží popularitu mezi příznivci superrychlých stěhováků.
Poněkud bláznivá verze Audi RS6 Avant s 666 koňmi má mraky výbavy a docela málo najetých kilometrů. Přesto na ceně padlo o 2,2 milionu Kč a dá se koupit za cenu mnohem tuctovějších nových aut. Foto: AWR Exklusiv Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: AWR Exklusiv Cars@Mobile.de
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejčtenější články
- Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
21.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
21.11.2024 - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
21.11.2024 - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
21.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva