Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze
28.8.2024 | Petr Miler
Tohle auto nikdy neztratilo své kouzlo, nikdy nepozbylo nic ze své výjimečnosti a v takto krásném stavu pořád laská smysly. Pokud byste z něj ale chtěli udělat náplň vlastní garáže, budete muset sáhnout do portmonky hodně hluboko.
Evropská střední třída nezná tuctovějšího auta, než je VW Passat. Za dekády se jej prodaly miliony a i když v posledních letech neprožívá své nejšťastnější období, pořád se drží mezi velmi dobře prodávanými auty - za prvních 7 měsíců letošního roku si „pašík” našel v Evropě přes 44 tisíc kupců, víc než třeba všechna Mitsubishi dohromady.
Je to zkrátka modla svého druhu, odpověď na všechny otázky položené „běžnými zákazníky”, ve své typické specifikaci ale jen stěží zaujme kohokoli, kdo od auta očekává opravdu hodně. Dnes opravdu nároční nemají kam sáhnout, vrcholným dieselem je obligátní 2,0 TDI, vrcholným benzinem neméně obligátní 2,0 TSI. Jistě nejde o nic, nad čím byste museli ohrnovat nos, „hotoví” ale z čtyřválcového turba pod kapotou auta střední třídy prostě nebudete.
Ne vždy ovšem panovaly u Volkswagenu takové poměry. Možná ještě máte v živé paměti u nás docela nechvalně známé verze 3,6 V6 generace B7 a R36 generace B6, obě se ale svým majestátem krčí v koutě vedle imperiálního děcka Ferdinanda Piëcha, Passatu B5 v provedení W8. Jen tehdy se pod jeho kapotu dostal osmiválcový motor unikátní konstrukce ve tvaru písmene W, který mohl vůz s tehdy ještě podélně uloženou pohonnou jednotkou snadno pojmout.
Měl zdvihový objem skoro rovné čtyři litry a i když jeho 275 koní a 370 Nm nejsou parametry, které by zářily byť jen vedle současných přeplňovaných dvoulitrů, noblesa tohoto pohonu je nenahraditelná. Spojen navíc mohl být s manuálním řazením, kdy vám dovolil tento pro Passat skoro nehorázný motor poznat tak dobře, jako byste jej třímali v otěžích. Dynamika nakonec také není k zahození, stovka za 6,7 s (i díky standardnímu pohonu 4x4) a maximální rychlost 250 km/h těžko urazí.
Tento model ale v nabídce Passatu neměl poslání sporťáku nýbrž vrcholného luxusu. Byl to malý Phaeton v době, kdy se žádný Phaeton nevyráběl a i poté si přebytkem kůže, dřeva i komfortní výbavy udržovat v portfoliu VW výjimečné postavení. Jenže od konce jeho časů uběhlo už přes 20 let a nic podobného už Němci nikdy nenabídli. Pokud tedy chcete Passat W8 ještě dnes, musíte se dívat po ojetých kouscích. A to obvykle znamená přehrabovat se ve „vracích”, pár výjimek se ale občas ještě najde.
Jednu z nich si můžete prohlédnout níže, je to jeden z nejzachovalejších Passatů W8, které jsme v poslední době viděli. V modrém barevném provedení se světlým interiérem z něj pořád čiší luxus a noblesa, jak od Passatu W8 očekáváte. Má najeto 117 tisíc km, což není málo, jde ale zjevně o velmi opečovávaný exemplář, který si vzala do parády nizozemská firma stojící za projektem Fabrieksnieuw, která vyhledává zachovalá starší auta a pak je dává do pucu s pomocí neuvěřitelně pečlivého detailingu i použitím některých nových dílů Nejsem zrovna příznivce Passatů, ale i tak mám při pohledu na tento kousek nutkání smeknout klobouk. Už proto, čím vším v této specifikaci Passat byl, čím už dávno není a čím už asi ani nikdy nebude.
Problém je v tom, že jak je tento kousek výjimečný, tak je také drahý. Auta od Fabrieksnieuw stojí obecně hodně a tohle není výjimkou - přijde na krutých 32 950 Eur, tedy asi 825 tisíc Kč. Na 21 let starý Passat je to vážně hodně, ale podívejte se, co dostanete - rychlé a komfortní auto s osmiválcovým motorem a pohonem všech kol. Škoda, že nemá manuální převodovku, ale to už bychom si vymýšleli. Je to i tak symbol jedné éry, jízdenka na fascinující výlet do minulosti, je to prostě něco. Zkuste nám podobnou věc ukázat v současné nabídce kohokoli...
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 1 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 2 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 3 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 4 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 5 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 6 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 7 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 8 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 9 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 10 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 11 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 12 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 13 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 14 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 15 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 16 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 17 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 18 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 19 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 20 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 21 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 22 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![K mání je dodnes krásný VW Passat W8, německý lidový luxus už ale nestojí ani trochu lidové peníze - 23 - VW Passat W8 2003 zachovaly prodej 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Tento Passat W8 představuje na trhu ojetin vážně výjimečnou nabídku, je navzdory nemalému nájezdu jako nový. Za svou cenu si ale na kupce jistě chvíli počká. Foto: Fabrieksnieuw, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fabrieksnieuw@Autowereld
Bleskovky
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
před 6 hodinamiRealitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Martin a "Diggia" jsou mimo hru včera 14:52
- Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary včera 12:34
- Sepang: Na čele po 1. dnu Quartararo před #93 včera 11:27
- Sepang Test - 1. den průběžně včera 11:07
- Začínají testy MotoGP v Sepangu 4.2.2025
Nejčtenější články
Čínská automobilka se s 4,27 miliony prodejů za rok dostala mezi top 10 světových výrobců. Už teď, díky spalovacím autům
6.1.2025Nechutně otylé nové BMW M5 ve sprintech ukázalo svou marnost, s vybitými baterkami dostane kouř od o generaci starších aut
6.1.2025Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
6.1.2025Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
6.1.2025„Elektrické Passaty”, modely ID.7 od VW, ihned ruinují majitele. Za pouhý rok a hrstku km ztratily na ceně až 570 tisíc
7.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 02.05. 21:14 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 20:24 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.05. 20:18 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.05. 19:50 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.05. 14:06 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova