Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejvíce a nejméně uspokojivé vozy dle Which: kombíky Škoda vládnou
12.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z pohledu značek zákazníky nejvíce těší Dacia, v rámci tříd ale panuje zejména, Škoda, hlavně pak Octavia.
Automobilová odnož britského magazínu Which? zveřejnila tento týden výsledky své každoroční studie, která se zabývá novými i ojetými automobily. My jsme vám již představili první část, jež se zabývala spolehlivostí, v níž vrcholné příčky obsadily japonské automobilky v čele s Lexusem, Toyotou, Hondou a Suzuki, kupodivu však nezaostává ani rumunská značka Dacia. Ta byla loni dokonce na prvním místě, čímž bylo prokázáno, že levná auta nemusí být spojována s tragickou kvalitou. Touto částí se ale již znovu zabývat nebudeme, místo toho svou pozornost zaměříme na druhou klíčovou část, tedy na spokojenost majitelů s výrobci automobilů a jejich produkty.
Než se ke konkrétním výsledkům dostaneme, jen zmíníme, že magazín What Car? vycházel z odpovědí 49 tisíc čtenářů. Ti svá auta a příslušné automobilky hodnotili jako ve škole na stupnici od jedné do pěti, přičemž součástí verdiktu bylo také doporučení, zda by si daný vůz měli pořídit ostatní rodinní příslušníci a přátelé. Také v tomto případě šlo o škálu od jedné do pěti. Více ale již netřeba na úvod dodávat, zamířit tedy můžeme nejprve k hodnocení automobilek a posléze k jednotlivým obchodním třídám a karosářským verzím.
Nejuspokojivější značkou je Dacia, hodně vysoko je i Škoda
Co jsme naznačili o pár řádek výše, to můžeme nyní dotáhnout do konce. Dacia totiž úspěšně pokračuje ve svém tažení na britských ostrovech, neboť se stala podruhé za sebou automobilkou vyrábějící nejuspokojivější vozy. Majitelé přitom oceňují nízké ceny, neokázalou image či samotné vozy nezatížené zbytečnými cinkrlátky. Kromě toho je ve hře také vysoká užitná hodnota a spolehlivost zmiňovaná již úvodem.
Dacia je nejuspokojivější značkou britských motoristů. Překvapivě již druhý rok za sebou
Druhá příčka patří Porsche, tedy značce, která je de facto naprostým protikladem rumunské automobilky. Zde je pro změnu luxusní vybavení adorováno, stejně jako technický pokrok, prvotřídní kvalita nebo zážitky při řízení, a to dokonce na denní bázi.
Pro nás jakožto prodlouženou ruku PR-oddělení mladoboleslavské automobilky je ovšem nejzajímavější místo třetí, kam se propracovala Škoda. Tedy značka, se kterou byly ještě donedávna na britských ostrovech spojeny pouze nadávky. Nyní je ovšem tuzemský výrobce chválen za prostorný interiér a dobrou výbavu, která je navíc k mání za nižší ceny než u srovnatelných produktů Volkswagenu.
Ještě než se podíváme na chvost tabulky, sluší se zmínit značky Jaguar a Land Rover. Ty při hodnocení spolehlivosti zcela propadly, jen ta ale nečiní majitele nespokojenými - jejich reference v tomto případě vynesly velkou kočku z Coventry až na šesté místo celkového pořadí. Ač tedy britské automobily zjevně tráví nemalou část roku v servisech, jejich vlastníkům to zjevně tolik nevadí. Jinak si totiž 87procentní, respektive u Land Roveru 84procentní hodnocení nedovedeme vysvětlit.
Nejhůře hodnocenými značkami jsou nikoli neobvykle francouzské, italské či americké automobilky. Ačkoliv některé modely Peugeotu dosáhly výborného hodnocení v rámci spolehlivosti, ke dnu je táhne hlavně jednání dealerů a servisů či projev dieselových motorů (to se zrovna u Peugeotu divíme). Takové Alfě Romeo pak majitelé dovedou stejně jako v případě Jaguaru a Land Roveru mnohé vady a selhání odpustit kvůli jiným přednostem, což ale již neplatí u mateřského Fiatu.
Nejvíce a nejméně uspokojivé značky aut dle What Car 2015
Spokojenost s malými auty
Honda Jazz Hybrid zopakovala své vítězství v rámci obliby, první zlaté vavříny jí vynesla spolehlivost
Na Hondu Jazz Hybrid připadají po vítězství v rámci spolehlivosti také zlaté vavříny v oblibě malých automobilů. Majitelé přitom oceňují hlavně jeho převodovku CVT, která jemně řadí a je snadná na obsluhu zejména v dopravních zácpách. Ačkoliv je ovšem Jazz se svou šířkou bezproblémový na úzkých venkovských cestách, uvnitř nabízí dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Spotřeba pak prý není dramatická a palubní ukazatele vás ještě navedou, jak ji snížit.
Na konci žebříčku oproti tomu najdeme Fiat Punto, což je možné pozoruhodné, neboť majitelé nenašli mnoho důvodů ke stížnostem. Víceméně jde hlavně o palubní elektroniku, která je příliš komplikovaná a zároveň náchylná k poruchám. Následné opravy jsou pak nadmíru drahé, což hodnocení vozu sráží, stejně jako výrazně klesající hodnota. Jinak je ale Punto tiché, komfortní a ekonomické. Zároveň je levné na pořízení i na provoz.
Nejvíce a nejméně uspokojivá malá auta dle What Car 2015
Spokojenost s auty nižší střední třídy
Nissan Leaf sice nedostává udávanému dojezdu, nicméně majitelé si chválí nízké provozní náklady. Zejména ti se solární střechou
Po vítězství hybridu tu máme první místo okupované elektromobilem. Nissan Leaf byl přitom majiteli chválen za relaxující jízdu, se kterou jsou navíc spojené nízké náklady. Někteří vlastníci jej dokonce napájejí solární energií, což dále podporuje mylný dojem provozu zadarmo. Hodnocení ovšem sráží dojezd 153 km, který rozhodně neodpovídá technickým parametrům Nissanu, jež počítají se dvěma stovkami kilometrů.
Daleko horšího renomé dosáhla předchozí generace Renaultu Mégane, která sice okouzlí jízdní dynamikou, ale zároveň je třeba počítat s haprující elektronikou. Obvyklým problémem je nefunkční ovládání oken, která navíc při dešti netěsní. Nemalá je spotřeba, zatímco zavazadlový prosto není dost velký pro rodiny s dětmi. Na druhou stranu, ve prospěch vozu hovoří vysoká úroveň bezpečnosti a nízká pořizovací cena. Pokud se přitom najdou exempláře s nepříliš častými zmíněnými vadami, pak je hodnocení majitelů o poznání vyšší.
Nejvíce a nejméně uspokojivá auta nižší střední třídy dle What Car 2015
Spokojenost s auty střední třídy
Ve střední třídě je jednomyslně nejoblíbenější Octavia. Do Top 5 se totiž nastěhovaly všechny tři generace
Dostáváme se ke kategorii, která asi bude hojně diskutovaná. Škoda Octavia by totiž zcela logicky měla být zařazena o segment níže stejně jako třeba Volkswagen Golf, se kterým sdílí mechanický základ. Dané dělení však nepochází z naší hlavy. A i kdyby nedávná tuzemská jednička v tomto segmentu chyběla, stále by se jednalo o české vítězství, jen by ho získala aktuálně druhá Škoda Superb. Takto je ale na čele třetí generace Octavie, přičemž výrazně pozadu není ani ta první nebo druhá. Majitelé přitom oceňují hlavně praktičnost, kvalitu a dostatek muziky za malé peníze. Spokojeni jsou také s motory a provozními náklady.
Na dno dopadnuvší Laguna je pak druhým Renaultem, který si u majitelů nevysloužil zrovna působivé hodnocení. Na vině jsou zejména vysoké účty ze servisů, jež je třeba velmi často platit za selhávající elektroniku. Jinak se ovšem francouzský sedan může pochlubit dobrými sedadly, ekonomickými dieselovými motory a komfortní jízdou.
Nejvíce a nejméně uspokojivá auta střední třídy dle What Car 2015
Spokojenost s auty vyšší střední třídy a luxusními auty
Minulý Jaguar XJ je králem mezi luxusními vozy. Renomé značce však kazí poslední místo modelu S-Type
Početně nepříliš obsáhlé kategorii dominuje předchozí generace Jaguaru XJ. Ta má vše, co od luxusního vozu očekáváte, přičemž svého majitele dokáže potěšit i jízdně. Je prostorná, komfortní a zároveň netrpí velkým poklesem hodnoty. Velmi snadno se pak shání i náhradní díly, jedinými negativy se tak zdá pouze přítomnost čtyř sedadel a malý zavazadlový prostor.
Velká kočka z Coventry ovšem nepatří pouze na vrchol této kategorie, ale také na dno, kde najdeme sedan Jaguar S-Type. Ten sice i nadále působivě vypadá a velmi dobře se řídí, nicméně hlavně na okreskách. Ve městě působí poněkud těžkopádně. S přibývajícími roky se navíc začíná čím dál tím více projevovat zub času, účty ze servisů jsou navíc dražší než v případě vítězného XJ. I zde pak najdeme výtky směřující k omezenému prostoru na zadních sedadlech, za který může svažující se střecha.
Nejvíce a nejméně uspokojivá auta vyšší střední třídy dle What Car 2015
Spokojenost s kombíky
Mezi kombíky se největší přízni těší Octavia Combi první generace, která porazila mnohem novější Golf Variant i své následovníky
Opouštíme obchodní třídy, namísto nichž svou pozornost zaměříme na karosářské styly. Proto ostatně takovou Škodu Octavia Combi, Superb Combi a Golf Variant najdeme pěkně pohromadě. Přim hraje první generace českého bestselleru, s níž již majitelé najeli stovky tisíc kilometrů. Z toho důvodu většinou Octavii nahrazují pouze novou generací, přičemž pokaždé chválí hlavně objemný zavazadelník, komfortní jízdní pozici nebo výkonný motor. Mimo to české kombi okouzlilo také nízkými provozními náklady a snadným parkováním.
Chvost žebříčku opětovně patří francouzskému automobilu, konkrétně Peugeotu 307 SW. Kritika přitom opětovně míří na haprující elektroniku, která již na opravách stála majitele celé jmění. Na zvěstech o této problematické oblasti tedy stoprocentně něco je. Jinak ovšem Peugeot poskytuje majitelům prostorný interiér a dokáže svézt až sedm pasažérů. Tragické nejsou ani provozní náklady, horší je to však s výhledem zevnitř.
Nejvíce a nejméně uspokojivá auta s karoserií kombi dle What Car 2015
Spokojenost s MPV
Toyota Yaris Verso se sice dnes již nevyrábí, její majitelé však na ni stále nedají dopustit
Na Toyotu Yaris Verso se možná již v našich končinách trochu pozapomnělo, nicméně britští majitelé jsou s tímto vozem nadmíru spokojeni. Dokonce natolik, že by jej velmi rádi vyměnili za novou verzi, ta ovšem již k dispozici není. Chváleno je přitom snadné nastupování, variabilní sedadla, výhled do všech stran, snadné parkování nebo prostorný zavazadelník, který navíc ještě doplňují schránky pod zadními sedadly. Nízké jsou i provozní náklady, jediná výtka míří k absenci moderních bezpečnostních systémů.
Dostatkem chvály je zahrnuta i dvojice Renaultu Scénic a Grand Scénic. Ta je podle majitelů prostorná a komfortní, zejména pro starší lidi. Kritika nemíří ani na tichý motor a spolehlivou převodovku, problémem je však opětovně elektronika. Zejména ovládání oken má tendenci totálně vyhořet, vady jsou ale spojené rovněž s vyhříváním nebo klimatizací.
Nejvíce a nejméně uspokojivá MPV dle What Car 2015
Spokojenost s SUV a off-roady
Škoda Yeti sice nemá objemný zavazadelník, i přesto ovšem u britských řidičů boduje největší měrou
Oblibu českých vozů na britském území potvrzuje prvním místem mezi off-roady a SUV také Škoda Yeti. Mezi její kladné stránky patří skvělá pozice za volantem, snadné ovládání, výborný výhled, komfort či funkčnost. K tomu všemu lze přihodit prostorný, variabilní a praktický interiér, který je spasován stejně kvalitně jako u mnohem dražších vozů. Negativa jsou spojena hlavně s objemem zavazadlového prostoru, který není tak velký, jak se může na první pohled zdát.
Opel Antara a Chevrolet Captiva se mohou pochlubit rovněž dobrým posezem řidiče a dostatkem prostoru vpředu, vzadu i v zavazadelníku, nicméně každé tři nebo čtyři měsíce hlásí majitelé nějakou závadu. Nejčastěji jde přitom o elektronickou parkovací brzdu, dále se na stranu negativ řadí špatné umístění satelitní navigace a rádia. Mimo to tu máme ještě horší spotřebu.
Nejvíce a nejméně uspokojivá SUV a off-roady dle What Car 2015
Spokojenost se sportovními auty a kabriolety
}
Porsche Boxster je zjevně mezi sportovními vozy fenomenem, v oblibě je nejen stávající, ale i předchozí generace
Porsche Boxster bývalo zpočátku označováno jako vůz pro dámy, nikdy to ale nebyla tak úplně pravda a v poslední inkarnaci teprve ne. Majitelé opěvují fantastické zážitky při řízení, které umocňuje ovladatelnost a zvuk motoru. Jeho výkon pak napomáhá při předjížděcích manévrech. Dva zavazadlové prostory jsou navíc dostatečné pro golfové bagy a vozíky, s jejichž pobráním má problémy řada mnohem větších vozů. Jako excelentní je označována také automatická převodovka PDK.
Mini Cabrio oproti tomu trpí zejména nedostatkem prostoru jak v zavazadelníku, tak i na zadních sedadlech, na která je navíc obtížné se dostat. Při parkování je omezen výhled dozadu, hlavně při natažené střeše, spotřeba paliva je pak přímo hrozivá a ojedinělá nejsou ani selhání. Jinak je ovšem vůz chválen za svůj vzhled a snadné ovládání či zábavu za volantem. Navíc má ojedinělý charakter, kterému většina kolemjdoucích dává palec nahoru.
Nejvíce a nejméně uspokojivá sportovní auta a kabriolety dle What Car 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva