Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejúspornější Octavii III ani nejetou lidé v bazarech nechtějí, je to levná cesta k zánovnímu autu srkajícímu palivo
13.5.2024 | Petr Miler
Je s podivem, že tato verze zůstává mezi těmi přehlíženými, ale je to tak. Berme to jako výhodu pro všechny, kteří nad ní neohrnou nos. Jakkoli je to auto stvořené pro dlouhé cestování, někteří s ním pořádně nejezdili. Dnes jej od nich můžete mít za zajímavé peníze.
Auto, které dnes máme před sebou, vypadá docela tuctově. Lze ho ale snadno označit za docela slušnou podivnost, alespoň českou optikou. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, navíc s motorem TDI, to už je skoro ideální vůz. Navíc toho minimum najel a má naprosto jasnou historii s pravidelným servisem od autorizovaných dílen. Co víc si přát? Možná nic, z pohledu naprosté většiny kupců je to ale přinejmenším jedna věc - aby oním motorem byl 2,0 TDI. A možná také to, aby šlo o kombík.
To je ale asi tak všechno. Ani výbava autu přes nepřesvědčivý základ v podobě varianty Ambition nechybí, původní kupec sáhl mj. po automatické klimatizaci, tempomatu, mlhovkách, kolech z lehkých slitin, je tu dokonce i zadní stěrač... Nejde o nic ohromujícího, třeba základní halogenová světla se nezapřou nízký základ, ale také se nejedná o nic vyloženě ostudného.
Pod kapotou se pochopitelně nachází motor 1,6 TDI, který si obliby skutečně moc nezískal, zejména ne u nás. A to i když s Octavií zase tak špatně nejede, kdysi jsme ho s obavami testovali a byli jsme příjemně překvapeni. Navíc ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má kombinovanou spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a není problém s ním mimo město jezdit klidně ještě o půl litru úsporněji. Skutečně, i s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie, i jako liftback jedno auto pro všechno - prostorný, pohodlný vůz pomalu i pro jízdu po poli.
Je to jistě spíš verze pro askety, odměnou kupci ale bude stav zánovního vozu, i když jde o auto z roku 2015 Se všemi požadovanými servisy totiž najelo pouhých 46 tisíc km. To je za 9 let nic, na Octavii TDI nic, i ve verzi 1,6 ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to prý pořád auto vonící novou, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou karoserií, ale také není vůbec drahé.
Prodávající za něj žádá 14 990 Eur, tedy asi 373 tisíc Kč. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nová Octavia TDI stojí nejméně o 306 tisíc (sic) víc a výkon má přes objemnější motor jen o 10 koní vyšší a s výbavou je na tom podobně? To je podle nás zajímavá nabídka, přesto auto skoro nikdo nechce. Možná tak cenu půjde dostat ještě níž, můžete to zkusit sami...
Octavie III s motorem 1,6 TDI jsou v bazarech nechtěnými auty, ale proč? Za docela málo peněz to může být i takto zánovní vůz, který reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. Foto: Automobile H. Ensfelder, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automobile H. Ensfelder@Mobile.de
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprint vyhrál Martin a zůstal tak lídrem včera 17:56
- Vítězí BMW, v sedle s Vd Markem včera 17:30
- Pole Position pro Tonyho Arbolina, 11. Salač včera 17:22
- Pole Position si vyjel pošesté David Alonso včera 17:17
- První závod WSSP dnes odřeknut včera 16:27
Nejnovější články
- Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
včera - Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
včera - Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
včera - Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
včera - Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
včera
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.08. 00:50 - Stepan
- Dodávka 6 míst, vyjímatelné sedačky 09.07. 21:58 - LukasVn
- Fiat a vše kolem nich 09.07. 17:12 - pavproch
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 09.07. 15:55 - pavproch
- BMW Divize 09.07. 14:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.07. 13:45 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.07. 13:01 - jerry
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 09.07. 12:59 - abgx1