Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejspolehlivější ojetiny podle Dekry: zvítězila i Škoda Roomster
2.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chcete-li kupovat ojetinu, vsaďte především na německé modely. Nebo na český Roomster, který má potíže pouze v oblasti světel a brzd.
Ceny nových automobilů se sice pohybují extrémně nízko, pro mnoho lidí však jde i nadále o nedosažitelnou úroveň. Svou mobilitu tak řeší nákupem v autobazarech, tím však riskují mnohem více než při návštěvě autorizovaného prodejce nových vozů, kde je s koupí spojena také několikaletá záruka. Jakákoliv příručka usnadňující takový nákup je tedy skutečnou radou nad zlato, přičemž jednu takovou nově nabízí německá společnost Dekra. Ta se svým aktivitám věnuje ve více než 50 zemích světa a u našich západních sousedů patří k nejdůležitějším provozovatelům technické kontroly.
Těch bylo v posledních dvou letech provedeno více než 15 milionů, díky čemuž máme nově v rukách vcelku relevantní studii. Ta navíc před stářím automobilů upřednostňuje najeté kilometry, které podle německých expertů mají na stav vozidla mnohem větší vliv. Výsledky jsou přitom rozděleny do tří kategorií (0-50 000 km, 50 001-100 000 km, 100 001-150 000 km), samotné automobily se pak separují do devíti rozdílných tříd.
K zařazení daného modelu přitom může dojít pouze ve chvíli, kdy Dekra zkontrolovala minimálně tisíc exemplářů. U nich se pak technici navíc zaměřují na skutečné závady (např. opotřebení brzd), než aby výsledky byly sestavovány na základě sjetých pneumatik či opotřebených gum u stěračů. Tím výpovědní hodnota studie získává na další vážnosti.
Z daných dat je pak následně vypočten Index závad Dekry (DFI neboli Dekra Fault Index), který procenty vyjadřuje rozdíl mezi vozy s nulovým výskytem závad a těmi, s nimiž měli technici společnosti problémy. Platí přitom, že čím vyššího čísla daný vůz dosáhl, tím spolehlivější je. Tak tedy vzhůru za výsledky.
Nejlepší ojeté vozy dle společnosti Dekra, jednotlivé kategorie
Mini/malé vozy: Audi A1 - 96,4
Kompakty: BMW řady 1 - 96,8
Střední třída: Volvo S60/V60 - 98,7
Vyšší střední/vyšší třída: Mercedes-Benz třídy E - 97,4
Sportovní vozy: BMW Z4 - 97,2
SUV: Mercedes-Benz GLK - 95,0
MPV: Mercedes-Benz třídy B - 99,2
Minivany: Škoda Roomster - 83,1
Dodávky: Renault Master - 83,1
Mimo tyto výsledky, z nichž je patrná nadvláda německých modelů (de facto k nim můžeme počítat i český Roomster, u nějž si zájemci o ojetiny mají dát pozor víceméně jen na přední světlomety, brzdy a spoje šasí), ovšem Dekra sestavuje také další žebříčky. Vyhlášeny jsou tak např. nejlepší auta napříč všemi kategoriemi, u nichž se navíc nehledí na najetý počet kilometrů.
Letos v tomto směru zvítězil Mercedes-Benz třídy E (93,5), který porazil dvojici se čtyřmi kruhy ve znaku - Audi Q5 (91,0) a Audi A5 (88,1). Pro automobilku s třícípou hvězdou ve znaku to ovšem nebyly jediné zlaté vavříny, další brala v rámci nejlepšího dosaženého indexu závad. Třída B se totiž vyšplhala na 99,2 DFI, když předstihla Volvo S60/V60 (98,7) a třídu E (97,4).
Kromě toho se pak Dekra věnuje i automobilům, které již ve výrobě skončily, na trhu ojetin jsou však nadále velmi populární. Příkladem za všechny je třeba taková druhá generace Škody Octavia, které stejně jako Roomster trpí v oblasti brzd a čelních světlometů. K tomu pak přihazuje i problémy s výfukem.
Daných modelů je ovšem mnohem více, na níže přiloženém odkazu se tedy můžete podívat i na ten svůj vytoužený. Před návštěvou autobazaru však mějte na paměti, že ani tak specifická studie nemusí být vždy relevantní. Stav německých ojetin se totiž od těch českých výrazně liší.
Škoda Roomster je sice jednou z nejkvalitnějších ojetin, jako nová se však již příliš neprodává. Česká automobilka tak s přímým nástupcem nevyrukuje
Zdroj: Dekra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva