Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2015: Němci v čele, u dna i Ford Mondeo
6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve statistice TÜV sbírají vavříny opět hlavně Němci, mezi novými auty ale na chvostu najdeme i Fordy Mondeo.
Spolehlivostí aut se na stránkách Autoforum.cz zabýváme vcelku pravidelně, přičemž většinou nám podklady dodává společnost J.D. Power. Ta však častěji zkoumá problémy amerických řidičů než těch ze Starého kontinentu. Na jejich nesnáze se daleko lépe zaměřuje TÜV Report, jehož aktuální výsledky platné pro rok 2015 si vezmeme na paškál dnes. Hned v úvodu pro vás máme dobrou zprávu, jež se týká poklesu závad, a to o 1,4 procentního bodu na 23,5 %.
Společnost TÜV SÜD Auto Service GmbH k danému zjištění došla na základě dat, které byly zjištěny během 8,5 milionu technických kontrol u více než 200 modelů v průběhu období od druhé poloviny roku 2013 až do prvního letošního pololetí. Díky tomu nedochází k takovému zkreslení, jaké bychom měli k dispozici, kdyby data byla brána jen a pouze z autorizovaných servisů. Do nich totiž řada lidí kvůli vyšší ceně nezamíří, zvláště pokud se jedná o letitý vůz.
Takto lze ovšem zjištěné výsledky brát jako bernou minci, i když nějaké to zkreslení se dozajista tu a tam najde. Tento nešvar ovšem již nechme být a pojďme se vrhnout zejména první desítku, kterou v kategorii automobilů starých maximálně tři roky obsadily německé značky. Absolutním vítězem se přitom stal Mercedes-Benz SLK se 2,4 procenty závad, za kterým následuje Audi A6 (2,9 %) a Mercedes-Benz GLK (3,6 %). Pozoruhodné je, že na opačném konci najdeme dva Fordy, mezi nimi i Mondeo (13,1 %), které tak potvrzuje zvěsti o své upadající úrovni.
Vůbec poprvé byly v rámci TÜV Reportu jmenováni lídři jednotlivých tříd, kdy malým vozům vládne Mazda 2 (5 %), kompaktním Audi A3 (4,9 %) a střední třídě Mercedes-Benz třídy C (4,9 %). Segmentu vanů pak dominuje Opel Meriva (5,4 %), který loni stanul dokonce na vrcholu celého žebříčku. Vůz z Rüsselsheimu se navíc úspěšně vypořádal i s problémovými světly, neboť v tomto směru vykázal 3,9 % závad, zatímco průměr činí 6,9 %.
Podle expertů je přitom důvodem zlepšení zejména u maximálně tři roky starých vozů modení technika v podobě xenonových a diodových světel. U takových jedenáctiletých je však daný problém opravdu zásadní, neboť do servisu musí kvůli vadným svítilnám 31,8 procenta vozů, tedy prakticky každý třetí kus. Zajímavé přitom je, že častěji jsou opravovány zadní světla (11,5 %) než ta přední (9,4 %) či potkávací (9,2 %).
Abychom se ovšem nepozastavili jen u světel, můžeme si posvítit na pět let stará auta. Zde prvenství získala Mazda 3 (5,4 %), za kterou následuje Porsche 911 (6,4 %) a Toyota iQ (6,5 %). Ta se přitom o příčku dělí také s modelem Avensis a Volkswagenem Polo. Nejčastější závadou u takto starých vozů byly opět světlomety, znatelné je však také opotřebení brzd, únik oleje či odpružení náprav a koroze výfuku. Na opačném konci žebříčku již najdeme pravděpodobnější kandidáty, mezi nimi i Fiat Bravo a Peugeot 208 (20,3 %).
Dostáváme se k vozům sedmiletým, kde již vede Porsche 911 (10,5 %) následované Mazdou 2 (11,2 %) a Volkswagenem Golf Plus (11,5 %). U vozů starých maximálně devět let se pak přední příčka nemění, opět na ní najdeme sporťák ze Zuffenhausenu (11,5 %). Na druhé místo se však propracovala Toyota Corolla Verso (15,6 %), třetí je pak Toyota RAV4 (16,6 %). Na chvostu opět skončil francouzský vůz, Citroën Berlingo (28,4 %).
Ani u jedenáctiletých vozů Porsche 911 (14,6 %) neslézá z první příčky, stejně jako najdeme na bronzovém stupínku RAV4 (20,2 %). Mezi tyto modely se ovšem vklínilo Subaru Forester (19,3 %). A abychom opět nezůstávali jen na čele, můžeme mrknout také na konec tabulky, kde najdeme Mercedes-Benz ML (44,8 %), Fiat Stilo (44,3 %) nebo VW Sharan (43,6 %).
Problémy se přitom u všech těchto kategorií týkají především světlometů, k nimž se přidává únik oleje, závady spojené s odpružením a zavěšením náprav. Teprvé poté následují vadné brzdy, korodující výfuky, řídicí jednotky motoru či klouby řízení.
Nejspolehlivější modely dle TÜV Reportu 2015



Nejméně spolehlivé modely dle TÜV Reportu 2015
Mercedes-Benz SLK je s 2,4 procenty závad nejspolehlivějším vozem letošního roku i v historii TÜV Reportu
Zdroj: TÜV Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07