Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2014: Octavia znovu 6., může být i 1.?
22.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Může, ale jen pokud VW přestane prodávat Golf. Dárce orgánů je pro český kompakt nedostižnou metou.
Se Škodou Octavia je to v posledních měsících z hlediska evropských prodejů jako na houpačce. Někdy se dostane mezi hrstku nejlepších, jindy v nejlepší desítce zcela chybí. A poslední měsíce letošního roku jako by to chtěly dokázat. V srpnu byla Octavia šestá, v září ale zůstala mimo top 10. Pro českou automobilku je nyní jistě pozitivní, že dobré časy se vrátily a po publikaci říjnových výsledků škodovka může pomýšlet zase leda na to, jak vysoko se může ještě vyšvihnout.
I když některým bude také tento „škodacentrický” pohled proti mysli, v tomto případě se alespoň nelze pozastavovat nad výsledným pořadím podobně jako u nedávno publikovaných nejprodávanějších aut Evropy dle tříd. Dodavatel dat je tedy totožný, jde o firmu JATO Dynamics, tentokrát ale nikdo ji ani nás nemůže osočovat, že svým pohledem na věc pasuje Škodu do role poněkud umělého vítěze - šesté místo v pořadí prodávanosti modelů za letošní říjen je absolutní bez ohledu na třídu a ovlivněné leda tím, kolik zákazníků si pro vůz přišlo k dealerům značky.
Pochopitelně, tabulka s deseti nejúspěšnějšími modely letošního října patří z 90 procent jiným vozům, a tak se na ni podívejme poněkud celistvěji. Na prvním místě najdeme tradičně VW Golf, který je pro ostatní automobilky v posledních letech zcela nedostižným lídrem. Platilo to i letos v říjnu, kdy se prodalo přes 45,5 tisíce exemplářů tohoto vozu. Druhý model v pořadí ztrácí přes 18 tisíc registrací a VW se beztak nemá čeho bát - tato pozice patří patří opět jeho vozu, menšímu Polu.
Dále už je po VW alespoň jak po značce veta a úspěchy si připisují hlavně Francouzi a Američané. Třetí je Renault Clio s necelými 26,5 tisíci registracemi, čtvrtý Ford Fiesta, jež si připsal o 1,5 tisíce registrací méně, pátý pak zůstává Opel Corsa s již větším odstupem. Šesté místo není třeba znovu zmiňovat a zbytek tabulky obstarávají Ford Focus, nikoli nepřekvapivě Audi A3, Nissan Qashqai a Peugeot 208.
Šestá Octavia získala svou pozici díky 18 993 registracím a je tentokrát vzdálena okolním pozicím o něco více. Přesto je třeba opakovat, že jde bezprecedentní úspěch, aby česká značka prodávala v Evropě tolik kusů určitého modelu, aby se pravidelně objevovala mezi desítkou nebo nyní dokonce už šestkou těch vůbec nejprodávanějších. My ale od začátku říkáme, že jde o velmi dobré, pozoruhodně univerzální auto, které má z hlediska svého repertoáru možnost oslovit více zákazníků než VW Golf, s nímž sdílí techniku. Může tedy pomýšlet na ještě vyšší příčky?
Podle nás ano, ale ta první je dnes nedostupná zřejmě pro kohokoli, pro Octavii obzvlášť - kombinace tradice, aktuální povedenosti a ještě stále solidní ceny vhání do sítí Golfu dnes tolik zákazníků, že mu minimálně po několik dalších let nebude s to konkurovat nikdo a nic. Ostatně, Golf své nejbližší konkurenty poráží optikou měsíčních prodejů někdy i dvojnásobně, a to je obrovský rozdíl... Jak se bude dále dařit jemu i jeho mladoboleslavské sestře uvidíme zase za měsíc.
10 nejprodávanějších modelů Evropy, říjen 2014
1. VW Golf - 45 522
2. VW Polo - 27 456
3. Renault Clio - 26 496
4. Ford Fiesta - 24 937
5. Opel/Vauxhall Corsa - 20 418
6. Skoda Octavia - 18 993
7. Ford Focus - 18 317
8. Audi A3 - 18 139
9. Nissan Qashqai - 17 077
10. Peugeot 208 - 16 057
Škoda Octavia dnes představuje velmi zajímavou nabídku hlavně z hlediska hodnoty za peníze. Oceňují to zjevně nejen čeští zákazníci...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva