Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejprodávanější modely aut v Evropě, únor 2015: nový Passat je v top 10
19.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW má v nejlepší desítce pět modelů. Lídrem jsou Golf a Polo, v top 10 nechybí ani Octavia a A3.
Co jsme včera nakousli, to dnes můžeme dojíst. Po přehledu prodejů nových automobilů na Starém kontinentu totiž máme k dispozici žebříček nejžádanějších modelů. Jak se přitom dalo očekávat, v jeho čele stojí neochvějně Volkswagen Golf, po které sáhlo více než 36 tisíc zákazníků. Hatchback i kombík tak nadále prokazují své kvality a dokazují, proč je s nimi srovnávána jakákoliv novinka v daném segmentu a proč se zrovna tomuto „ideálu“ snaží přiblížit snad každý mainstreamový výrobce.
Pro Volkswagen se ovšem nejedná o jediný úspěch, neboť Golfu kryje záda z druhého místa Polo, jež opětovně porazilo třetí Renault Clio. Zmínit však musíme především registrace nového Passatu, které meziročně narostly o 63,8 %, pročež se nová generace poprvé dostala mezi nejlepší evropskou desítku. V době, kdy téměř všichni ostatní výrobci střední třídu opouštějí (viz Honda, Toyota a další) nebo v ní své modely ponechávají spíše pro image předem smířeni s porážkou od „prémiových” značek, je to pro VW pozoruhodný úspěch - takto Passat poráží i spoustu mini a kompaktů, kterým prý doba naopak přeje. Jistě není náhodný, minulá generace se do nejlepší desítky dostala i na sklonku svého života, tehdy za to ale jistě mohla hlavně snaha Volkswagenu výběhový model doprodat. Teď už za tím nemůže stát nic jiného než zájem klienty o nový, ne zrovna levný model.
Passat tedy skončil na osmém místě, a to hned za za českou Škodu Octavia, jejíž přítomnost v žebříčku se začíná stávat jistotou. Jeho součástí byla totiž prakticky ve všech posledních měsících. Ze sedmého místa přeneseme svou pozornost na chvost tabulky, kde najdeme Audi A3, tedy již třetí vůz postavený na platformě MQB a hlavně pátého zástupce koncernu VW Group. Jeho vedení tak může otevřít pořádně velkou lahev šampaňského, neboť s výjimkou aliance Renault-Nissan, která má v nejlepší desítce dva modely (kromě zmiňovaného Clia je to i devátý Qashqai), začínají ostatní značky hrát role pouhých statistů.
To se týká především Fordu, Peugeotu a Opelu, i když poslední zmiňovaná automobilka se alespoň může pochlubit růstem mimo Top 10, neboť Mokka si meziročně připsala 66,5 procenta. Kromě toho zlepšení dosáhlo i nové Twingo (+132 %), Mercedes-Benz třídy C (+53,4 %), Seat Ibiza (+22,4 %) a Fiat 500 (+12,8 %).
My pak jen můžeme dodat, že růstu se logicky dočkaly i modely, které se mezi nejprodávanějšími objevily. Registrace Volkswagenu Golf tak narostly o 5,8 procenta, zatímco Polo eviduje 7,9procentní nárůst, A3 10,6procentní, Octavia 11,6procentní a Qashqai 19,7procentní. Tím ale můžeme únorové prodeje považovat za definitivně probrané.
Nejprodávanější modely Evropy, únor 2015
1. VW Golf - 36 292
2. VW Polo - 21 495
3. Renault Clio - 21 406
4. Ford Fiesta - 18 452
5. Peugeot 208 - 17 053
6. Opel/Vauxhall Corsa - 16 719
7. Škoda Octavia - 16 407
8. VW Passat - 15 711
9. Nissan Qashqai - 15 682
10. Audi A3 - 14 036

































































































Nová generace Volkswagenu Passat se v únoru vůbec poprvé dostala mezi nejprodávanější evropské modely, předchozí mezi ně pronikla až v rámci loňského „doprodeje”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva