Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejprodávanější modely aut v Evropě, rok 2014: Škoda Octavia je v top 10
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Želízko z Boleslavi nezklamalo ani v evropském ohni. Lídrem je ale dál VW Golf, ještě výrazněji než dříve.
Prodejům nových aut se v posledních týdnech věnujeme opravdu hodně, což je logické. K dispozici jsou výsledky za celý loňský rok, které se týkají jak konkrétních trhů (od českého přes polský až po celoevropský), tak i jednotlivých značek (Bentley, BMW, Lotus či třeba Rolls-Royce). Nově tu pak máme žebříček nejprodávanějších modelů Evropy, který udělá radost zejména přívržencům koncernu VW Group.
Němci mají mezi desítkou nejlepších hned čtyři zástupce, což rozhodně není špatný výsledek. Zvláště v případě Volkswagenu Golf, který je opětovně jedničkou Starého kontinentu. Meziročně si navíc polepšil o 11,1 procenta, díky čemuž evidujeme 520 958 registrací. Do nich sice nejsou započítané verze Plus a Sportsvan, i tak však standardní karoserie modelu postačila k razantnímu odskoku od zbytku světa.
Důvodem je ten fakt, že žádné jiné auto se již nepřehouplo přes 310 tisíc prodaných exemplářů. Nejblíže této laťce byl Ford Fiesta, který zaujal 308 999 zákazníků. Meziročně si sice rovněž polepšil o 5,3 procenta, více než kdy předtím si však musí hlídat záda, na která mu dýchá Renault Clio. Francouzského hatchbacku se totiž prodalo 300 924 kusů, což oproti roku 2013 představuje zlepšení o 5,1 %.
Se čtvrtým místem se již vracíme k Volkswagenu, neboť danou pozici obsadilo Polo, jež deklasovalo Opel Corsa, Ford Focus či Peugeot 208. Jakkoliv samozřejmě i v těchto případech jde o nemalý úspěch, pro nás je zásadnější spíše osmé místo Škody Octavia. Její prodeje se meziročně zvedly o 22,1 procenta, díky čemuž porazila i Nissan Qashqai, který jakožto crossover nemá o zákazníky nouzi.
Žebříček uzavírá Audi A3, které je oním čtvrtým zářezem na pažbě koncernu VW Group. Také tento model si oproti roku 2013 polepšil, a to o 19,3 procent. Zajímavé přitom je, že zlepšení prodejů pomohl hlavně příchod karosářské verze sedan, která přeci jen nemá v Evropě tolik zastánců jako tradiční hatchback nebo kombi. Proti gustu ale žádný dišputát.
Nejprodávanější modely Evropy za rok 2014
1. VW Golf - 520 958
2. Ford Fiesta - 308 999
3. Renault Clio - 300 924
4. VW Polo - 280 378
5. Opel/Vauxhall Corsa - 252 420
6. Ford Focus - 222 834
7. Peugeot 208 - 215 312
8. Škoda Octavia - 206 362
9. Nissan Qashqai - 204 200
10. Audi A3 - 200 157
Loučit se ovšem ještě nebudeme, kromě celého loňského roku jsou k dispozici také výsledky za prosinec. Zde přitom musíme upozornit hlavně na konec žebříčku, který uzavírá již výše zmíněný Nissan Qashqai. Ten byl překonán svým vzdáleným francouzským příbuzným, Renaultem Captur, který se nejspíše v letošním roce stane nejprodávanějším modelem v segmentu crossoverů a SUV.
Mimo to je králem opět Volkswagen Golf, Ford Fiesta však klesnul až na čtvrté místo za Clio a Polo. Je tedy zřejmé, že modrý ovál by měl přikročit k modernizaci, jinak by se pro letošek mohl rozloučit s pozicí evropské dvojky. V tomto směru by přitom facelift měl mít daleko větší efekt než u modelu Focus, který byl i navzdory zásadnímu přepracování v prosinci 2014 pokořen Škodou Octavia.
Nejprodávanější modely Evropy, prosinec 2014
1. VW Golf - 37 265
2. Renault Clio - 25 653
3. VW Polo - 21 057
4. Ford Fiesta - 19 547
5. Opel/Vauxhall Corsa - 19 526
6. Škoda Octavia - 17 338
7. Ford Focus - 15 878
8. Peugeot 308 - 15 412
9. Renault Captur - 15 359
10. Nissan Qashqai - 14 966
Koncern VW Group se může pochlubit hned čtyřmi modely v nejprodávanější evropské desítce. Tři z nich - VW Golf, Škoda Octavia a Audi A3 - pak dokonce stojí na jedné platformě MQB
Zdroj: JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie