Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejprodávanější auta v ČR, říjen 2015: 100 modelů, 46 značek
5.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselový skandál VW Group se do českých statistik nepromítl. Tedy ne negativně, Škoda i VW navýšily své registrace i tržní podíly.
Prakticky již od počátku vypuknutí kauzy Dieselgate naznačujeme, že celý naftový skandál vám může být ukradený a ten poslední, kdo by „objevením Ameriky” měl být dotčen jsou zákazníci jednotlivých koncernových značek. Výjimky jistě existují, jsme ale přesvědčeni, že ti, kdo proti koncernu Volkswagen v posledních týdnech brojí především, ač sehrávajíc rozličné role, jsou ti, kteří jeho auta nekoupili a koupit ani neplánovali. Dotčeni se celou kauzou mohou cítit leda zatvrzelí environmentalisté (kolik takových si ale koupí dieselové auto...) a oportunisté, kteří vycítili příležitost k vlastnímu obohacení. Co udělal VW ostatním? Dodal jim lepší auto, přísným a často hloupým normám navzdory.
Důvodem, proč o tom na tomto místě mluvíme, není snaha o obhajobu německé „gruppe”. Jde pouze o úvod, jímž se dostáváme k českým prodejním výsledkům za měsíc říjen. V té době byla již zmiňovaná kauza v plném proudu, přičemž zejména oni odpůrci, stejně jako eko-aktivisté či populisté očekávali, že každý druhý člověk ukáže „koncernu” svá záda. To se ale minimálně v tuzemské kotlině nestalo, neboť jak Volkswagen, tak i Škoda nejenže neztratily, své registrace dokonce navýšily a to nad úroveň, na kterou se posunul celý trh.
Než se ovšem jednotlivým značkám budeme dále věnovat, probereme si trh jako takový. Ten se dočkal dalšího růstu, neboť prodáno bylo dle dat SDA (Svaz dovozců automobilů) 19 658 nových vozů, tedy o 10,49 procenta více než loni. Zároveň zde máme největší počet registrací za říjen od roku 2004 a rovněž potvrzení domněnek, že celkové prodeje letos překročí dvousettisícovou bariéru. K jejímu prolomení totiž zbývá necelých 10 tisíc aut, tedy zhruba dva týdny.



Škoda nadále dominuje českému trhu, Fabia je pak opětovně nejprodávanějším tuzemským modelem
Jak se asi dalo očekávat, prim na českém trhu i nadále hraje Škoda. Ta přitom nenavýšila jen meziročně své registrace o 23,36 procenta na 6 865 vozů, ale zároveň vůči takovému září ještě umocnila svůj tržní podíl z 34,36 % na 34,92 %. Pokrok je to sice malý, nicméně je potvrzením slov z úvodu. Tedy, že na emise se v ČR nehraje. To jen dokládají výsledky druhého Volkswagenu, jehož tržní podíl se vůči září zvedl z 9,26 procent na 10,74 procenta.
Mimo to německá značka rostla také meziročně (o 20,55 procenta na 2 112 vozů), načež v dosavadních letošních statistikách již definitivně odsoudila Hyundai do role třetího v pořadí. Korejská automobilka totiž vůči loňskému říjnu prodala o 497 aut méně. Abychom ovšem byli féroví, musíme přiznat, že i tržní podíl Hyundai se vůči minulému měsíci navýšil, a to z 8,53 procent na 8,56 procent. Skutečné propadlíky tedy musíme hledat mezi ostatními značkami.
Nepříliš dobře si letošní desátý měsíc vedla Dacia, která se propadla až na šesté místo. Překonána byla Kiou, která oproti svému koncernovému sourozenci dokonce navýšila své registrace, a to o 19,61 procenta. Zlepšení se ovšem dočkal i čtvrtý Ford, sedmý Peugeot, osmý Renault, devátý Seat či desáté Audi (další koncernové značky), zatímco razantně dolů zamířil na jedenáctou příčku Opel. Zde je ale důvodem čekání na novou Astru.
Opel si v říjnu výrazně pohoršil, nová Astra totiž ještě nestihla registrace takovou měrou ovlivnit
V rámci jednotlivých obchodních tříd se situace vůči dřívějšku víceméně nemění, Škoda totiž kraluje většině segmentů, ve kterých je nabízena. Výjimkou je pouze kategorie MPV, kde doprodávající se Roomster postupně klesá pořadím. V říjnu mu tak již patřila sdílená 43. a 44. příčka, lídrem je v této oblasti i nadále Hyundai ix20. Mercedes třídy S pak dominuje luxusním vozům, Ford Mustang ovšem mezi sporťáky neudržel první místo. Na to se vrátilo BMW řady 4.
Více se dozvíte v níže přiložených tabulkách a přehledech, přičemž my jen pro úplnost dodáme, že Fabia je již další měsíc v řadě českou jedničkou před modely Octavia a Rapid. Čtvrté v pořadí je Hyundai i30, to však již má těsně za patami nový Superb (699 kusů vs 692 ks). Jsme tedy vskutku zvědavi, zda se Škodě příští měsíc podaří vytvořit neprůstřelný čtyřblok. Nebo zda nás čeští motoristé překvapí a skutečně část z nich na čmoudící VW Group zanevře...
Nejprodávanější značky aut v ČR, říjen 2015
(kompletní pořadí značek s alespoň jednou registrací)
Nejprodávanější modely aut v ČR, říjen 2015
(prvních 100 nejprodávanějších modelů)
Celkové registrace aut v ČR, 2004 - 2015
Celkové registrace aut v ČR, říjen 2015
Celkové registrace aut v ČR, leden až říjen 2015
Celkové registrace dle jednotlivých tříd, říjen 2015
Registrace mini vozů, říjen 2015
Registrace malých vozů, říjen 2015
Registrace v nižší střední třídě, říjen 2015
Registrace ve střední třídě, říjen 2015
Registrace ve vyšší střední třídě, říjen 2015
Registrace luxusních vozů, říjen 2015
Registrace sportovních vozů, říjen 2015
Registrace terénních vozů, říjen 2015
Registrace MPV, říjen 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 9 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch