Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejpřitažlivější auta dle J.D. Power 2013: Američanům se líbí Němci
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW v letošní studii APEAL opanoval pět kategorií, 911 ovšem byla poraženo Mercedesem. Nejvíce bodů si pak odváží Range Rover.
Pro společnost J.D. Power pomalu neexistuje oblast, kterou by v automobilovém průmyslu nezkoumala. Jen za poslední měsíce jsme tu měli studie zabývající se nejuspokojivějšími vozy v Německu a Velké Británii nebo nejkvalitnějšími novými automobily v USA. Dnes ale sáhneme do trochu jiného ranku, který třeba takový servis či obsluhu v showroomu vůbec neřeší. Místo toho se studie APEAL (Automotive Performance, Execution And Layout Study) zabývá samotnou přitažlivostí automobilů, jejich výkonem a výbavou.
Výzkum probíhal letos již po osmnácté, oproti předchozím ročníkům však byla lehce upravena pravidla. Stejně jako třeba u studie IQS bylo totiž i zde potřeba zakomponovat do 77 otázek nové technologie a systémy. Stále však platí, že design a výkon jsou nejdůležitějšími atributy. A zachována byla i stupnice tisíce bodů, kdy vyšší počet logicky znamená lepší umístění.
J.D. Power se ovšem v rámci samotného výzkumu dotazoval jen amerických motoristů, v některých případech tak žebříček nemá pro nás Evropany valnou výpovědní hodnotu. Jelikož jej však od února do května spoluvytvářelo více než 83 tisíc respondentů, váhu mít bude. Stejně jako studie IQS se pak zaměřuje na prvních 90 dní vlastnictví automobilu.
Tolik ale dnešní úvod a pojďme rovnou k letošním výsledkům, podle kterých přitažlivější vozy mizí ze showroomů daleko rychleji než nudný mainstream. Automobilky si navíc za takové modely mohou účtovat vyšší pořizovací cenu, aniž by riskovaly odehnání zákazníka. Naopak, podle studie se majitelé prémiových vozů při nákupu nového k dané značce častěji vrací.
Rozhodně přitom nejde o malá čísla, neboť u vozů, které se v daném žebříčku pohybují o 100 bodů výše, než je průměr, se navrátí 64 % zákazníků. Do dealerství značek, které v daném pořadníku skončily o sto bodů pod průměrem, se ale vrátí pouze 55 %. Každý procentní bod přitom podle Davida Sarenta z J.D. Power představuje pro automobilky miliony.
Viceprezident JDP pro globální automobilový průmysl také dodává, že podle studie zákazníci značky s nadprůměrným ohodnocením utratí při koupi nového vozu v průměru o 50 tisíc korun více než ti podprůměrní. To sice nevypadá na extra vysokou sumu, dle letošních výsledků však do nadprůměru patří i taková Kia. A při jejím nákupu již 50 tisíc něco znamená.
Korejci zaznamenali v letošní studii J.D. Power velký úspěch. Kia Soul se dokonce stala nejlépe hodnoceným vozem v kategorii kompaktních MPV
Korejská automobilka je ovšem poslední nadprůměrnou značkou v letošním seznamu, věnovat se tak raději budeme kandidátům s vyšším hodnocením. Stejně jako ve studii IQS si totiž i zde nejlépe vedlo Porsche, které získalo 884 bodů ze zmiňované tisícovky. Stříbrná pozice pak patří Audi (857 bodů), zatímco na třetí místo se dostalo BMW těsně před Land Roverem (854 resp. 853 bodů).
Ve všech případech jde samozřejmě o prémiové vozy, což platí také o pátém Lexusu, šestém Mercedesu, sedmém Cadillacu, osmém Jaguaru, devátém Lincolnu a desátém Infiniti. První nadprůměrně hodnocenou značkou z hlavního proudu je tak až Ram na 11. příčce, po něm však opět následují prémiovky Volvo a Acura.
Bodový zisk této třináctky přitom stačil na překonání průměru pro letošní rok (795 b), v rámci prémiových vozů, kde průměr činí 844 bodů, se to ale povedlo jen první šestici. Pro mainstream je pak průměr 786 bodů, který kromě Korejců překonal také Volkswagen, Mini (Američané opravdu smýšlí jinak, u nás jde o prémiovou stylovku) či Buick.
Pro Porsche je letošní úspěch ve studii APEAL již devátým vítězstvím z osmnácti ročníků
Nejpřitažlivější značky dle J.D. Power APEAL pro rok 2013
Po stránce úspěchů jednotlivých modelů pak byl nejúspěšnější koncern Volkswagen, který má ve vybraných segmentech hned pět zástupců. S ohledem na celkové vítězství v letošní studii asi nepřekvapí, že dva z nich jsou z rodu Porsche (Cayenne a Boxster, 911 překvapivě prohrála s třícípou hvězdou), zbývající trojku pak tvoří Volkswagen GTI a Passat a Audi Allroad.
Druhým nejúspěšnějším zástupcem v žebříčku je Chevrolet, který okupuje tři segmenty s modely Avalanche, Sonic a Volt. Ford a Nissan pak získaly každý po dvou prvenstvích (F-250/F-350 a Mustang, Armada a Murano), zatímco jedním vavřínem se chlubí BMW řady 5, Buick Encore, Dodge Charger, Fiat 500, Honda Odyssey, Kia Soul, Lexus LS, Lincoln MKZ, Mazda CX-5, Mercedes SL a Range Rover.
Pro britskou automobilku jde přitom o vskutku pozoruhodný zápis do historie J.D. Power, neboť luxusní off-road získal v letošní studii největší počet bodů (přesné číslo ale bohužel není známo). Nejúspěšnější značkou v rámci všech osmnácti ročníků studie APEAL je ovšem Porsche, které jich vyhrálo rovnou polovinu.
Nový Range Rover je podle J.D. Power letošním nejpřitažlivějším vozem
Nejpřitažlivější modely dle J.D. Power APEAL pro rok 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva