Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat

Může se zdát, že tahle auta jsou z úplně jiného těsta, ale není tomu tak. Jsou stejného ražení, podobně těžká a podobně výkonná. To nové je na tom ale jízdně prakticky stejně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat

16.7.2021 | Petr Miler

Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat

/

Foto: Audi, koláž Autoforum.cz

Může se zdát, že tahle auta jsou z úplně jiného těsta, ale není tomu tak. Jsou stejného ražení, podobně těžká a podobně výkonná. To nové je na tom ale jízdně prakticky stejně.

Když se nový elektromobil potká ve sprinterském klání s novým autem se spalovacím motorem, obvykle není co řešit. Okamžitý přísun relativně snadno dolovaného výkonu elektrického motoru, který navíc dokáže elektronika efektivněji přenést na silnici, jsou obvykle zárukou úspěchu v krátkých srovnáních dynamiky v přímce - typicky na 400 metrech. Jinak to může vypadat na delší dráze či na okruhu a úplně něco jiného je dlouhodobá udržitelnost takové dynamiky a její praktická využitelnost třeba na dálnici, ale ve sprintech prostě elektřina nemívá konkurenci.

Když se tedy na start sprintu postaví zbrusu nové Audi e-tron Sportback, elektrické SUV s 410 koňmi výkonu, proti Audi Q7 V12 TDI, které je 12 let staré, má sice 500 koní, ale také 190 kg nadváhy, protože jde o o třídu větší vůz, nemělo by být tuplem co řešit. Ale ono co řešit je, jak ukazuje poslední srovnání Carwow.

Záleží v podstatě jen na rychlosti reakci při startu z místa, který vůz vyhraje, při deceleraci jsou pak obě auta znovu vyrovnaná a jen letmé starty díky okamžitému nástupu výkonu a relativně pomalé převodovce Q7 novinka jasněji ovládá. Navíc si vzhledem k času Q7 na čtvrtmíli a původu vozu (dodalo jej přímo Audi ze své historické sbírky) nejsme úplně jisti, jestli ze sebe Q7 dostala to nejlepší a automobilka nechtěla jen ukázat pokrok. Protože čas 14,1 sekundy je až o celou 1 sekundu horší, než jakého byla Q7 schopna v dobových testech Autocaru. Ale může to být také jen tím, že jde o 12 let staré auto, pochopitelně.

Tak či onak e-tron nepředvedl žádný podstatný náskok a jak praví po všech srovnáních řidič Q7, nám už dobře známý šoumen a byznysmen Yianni Charalambous, „aspoň má plnou nádrž”, zatímco e-tron je zralý na dobití. Podívejte se na to a udělejte si názor sami, podle nás ale srovnání novinky s autem z předminulé dekády nevyznívá tak, jak by mělo.


Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 1 - Audi Q7 V12 TDI prodej ilu 02Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 2 - Audi Q7 V12 TDI prodej ilu 07Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 3 - Audi Q7 V12 TDI prodej ilu 16
Audi Q7 V12 TDI z roku 2009... Foto: Audi

Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 4 - Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback 2021 prvni sada 01Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 5 - Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback 2021 prvni sada 10Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat - 6 - Audi eTron vs BMW X4 M40d vs Honda Civic Type R drag 07
...by mělo být novým e-tronem Sportback jasně zašlapáno do země, nakonec je to i menší vůz. Ale nestalo se, souboje jsou překvapivě vyrovnané. Foto: Audi

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše